Bilen har ägts av en Volvochef sedan 1992. Han köpte den av Volvos Museum. En av de första med B20 motor. Bara körd 11000mil. Superfint originalskick, endast omlackerad en gång.
Bilen har ägts av en Volvochef sedan 1992. Han köpte den av Volvos Museum. En av de första med B20 motor. Bara körd 11000mil. Superfint originalskick, endast omlackerad en gång.
Extremt sällsynt Volvo, tillverkningsnummer 220. Producerad just efter förseriebilarna, endast körd 5900 mil och i toppskick. Har stått undanställd hos Volvosamlare sedan 1984.
Extremt sällsynt Volvo, tillverkningsnummer 220. Producerad just efter förseriebilarna, endast körd 5900 mil och i toppskick. Har stått undanställd hos Volvosamlare sedan 1984.
Svensksåld raritet, en verklig svensk klassiker. renoverad av en Volvoentusiast som ägt bilen de senaste 23 åren. Detta är en sportig Volvo av den gamla skolan!
Svensksåld raritet, en verklig svensk klassiker. renoverad av en Volvoentusiast som ägt bilen de senaste 23 åren. Detta är en sportig Volvo av den gamla skolan!
Svensksåld Amazon 121 med samma ägarfamilj i drygt 30 år. Renoverad och i mycket fint skick. Denna bil har tillbringat nästan hela sitt liv i trakterna runt Växjö.Familjens farfar ägde denna bil och renoverade den för åtta år sedan, har sedan dess alltid stått i garange. Bilen har massor av dokumenterad historia.
Svensksåld Amazon 121 med samma ägarfamilj i drygt 30 år. Renoverad och i mycket fint skick. Denna bil har tillbringat nästan hela sitt liv i trakterna runt Växjö.Familjens farfar ägde denna bil och renoverade den för åtta år sedan, har sedan dess alltid stått i garange. Bilen har massor av dokumenterad historia.
Femtio-och sextiotalets fiskhandlarbil i Skövde, brukad av Janssons Fiskaffär. "Fesken kum me tåge frå Göteborg och di va möe isvatten på flaket, vettu". Det rejäla flaket i galvad plåt.
Femtio-och sextiotalets fiskhandlarbil i Skövde, brukad av Janssons Fiskaffär. "Fesken kum me tåge frå Göteborg och di va möe isvatten på flaket, vettu". Det rejäla flaket i galvad plåt.
Bara körd 4400 mil sedan ny, renoverad på 1980 talet och fortfarande i nästintill nyskick. Fantastiskt fint skick på kaross, lack och inredning. Sista året med delad bakruta
NEDRÄKNING
AVSLUTAD
HÖGSTA BUD
Mäklas info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
Bara körd 4400 mil sedan ny, renoverad på 1980 talet och fortfarande i nästintill nyskick. Fantastiskt fint skick på kaross, lack och inredning. Sista året med delad bakruta
Denna bil kom till Sverige 1993 och har stått i bilsamling sedan dess. Endast förregisterad. Köpare får själv registera in bilen. Handlingar saknas. Välvårdat originalskick.
Denna bil kom till Sverige 1993 och har stått i bilsamling sedan dess. Endast förregisterad. Köpare får själv registera in bilen. Handlingar saknas. Välvårdat originalskick.
Toppmodell i Volvoprogrammet 1995, med tävlingsgener. Ovanlig bil, bara några hundra såldes i Sverige. Idag en het samlarbil som är kul att köra och väcker uppmärksamhet.
Toppmodell i Volvoprogrammet 1995, med tävlingsgener. Ovanlig bil, bara några hundra såldes i Sverige. Idag en het samlarbil som är kul att köra och väcker uppmärksamhet.
Mycket vacker Volvomodell som togs fram för att konkurrera med BMW, MB och Audis coupéer. Fint exemplar som stått avställd i bilsamling sedan 2007. Bara körd 9800 mil. Det har sedan publicering framkommit att motorn troligen är bytt till en 2,4 140hk.
Mycket vacker Volvomodell som togs fram för att konkurrera med BMW, MB och Audis coupéer. Fint exemplar som stått avställd i bilsamling sedan 2007. Bara körd 9800 mil. Det har sedan publicering framkommit att motorn troligen är bytt till en 2,4 140hk.
Lågmilar-850 GLT med stora motorn ger bilen "youngtimerpotential". Endast en ägare och bara körd 1970 mil. Fortfarande nybilskänsla kvar gör bilen till entusiast-/ samlarbilsobjekt.
Lågmilar-850 GLT med stora motorn ger bilen "youngtimerpotential". Endast en ägare och bara körd 1970 mil. Fortfarande nybilskänsla kvar gör bilen till entusiast-/ samlarbilsobjekt.
Bilen var i trafik till 1984, gick se'n som gårdsbil till år 2000 då den ställdes in i en lada på grund av sina stora rostskador. Motor och växellåda funkade fint då.
Bilen var i trafik till 1984, gick se'n som gårdsbil till år 2000 då den ställdes in i en lada på grund av sina stora rostskador. Motor och växellåda funkade fint då.
Var i trafik och kördes fram till 1986, sedan som gårdsbil till 2004 då den kördes in i ladan på grund av stora rostskador. Motor och växellåda fungerade normalt då. Ej startad nu, men går att dra runt för hand.
Var i trafik och kördes fram till 1986, sedan som gårdsbil till 2004 då den kördes in i ladan på grund av stora rostskador. Motor och växellåda fungerade normalt då. Ej startad nu, men går att dra runt för hand.
En av 6 byggda M3 GT V8 för American Le Mans Series 2001. De kördes bara en säsong efter att Porsche hade protesterat hos seriens ledning. Det handlade om motorer och homologering.
En av 6 byggda M3 GT V8 för American Le Mans Series 2001. De kördes bara en säsong efter att Porsche hade protesterat hos seriens ledning. Det handlade om motorer och homologering.
BMW:s flaggskepp med finaste dieselmotorn. Har stått undanställd av bilsamlare sedan 2010. Mycket fint och välvårdat exemplar, behöver endast service och nytt batteri. Går fint.
BMW:s flaggskepp med finaste dieselmotorn. Har stått undanställd av bilsamlare sedan 2010. Mycket fint och välvårdat exemplar, behöver endast service och nytt batteri. Går fint.
BMW:s första storsäljare i dieselsegmentet. Uppskattad för sin fina 6-cylinders TDI motor. Prestanda och hög kvalitet på kaross och inredning. Fint exemplar.
Här ett välhållet exemplar som stått i bilsamling sedan 2005.
BMW:s första storsäljare i dieselsegmentet. Uppskattad för sin fina 6-cylinders TDI motor. Prestanda och hög kvalitet på kaross och inredning. Fint exemplar.
Här ett välhållet exemplar som stått i bilsamling sedan 2005.
Denna bil kommer från en större MB-samling. Samma ägare sedan 1979. Stått undanställd sedan 2001. Några mindre rostblåsor finns. Hel och fin bil trots detta.
NEDRÄKNING
AVSLUTAD
HÖGSTA BUD
Mäklas info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
Denna bil kommer från en större MB-samling. Samma ägare sedan 1979. Stått undanställd sedan 2001. Några mindre rostblåsor finns. Hel och fin bil trots detta.
Mercedes mellanstora lyxbil med 6 cyl motor. Såld ny i Danmark. Gömdes undan under kriget. Köptes av samlare 1967 och har stått i torr lada sedan dess. Nästintill komplett.
Mercedes mellanstora lyxbil med 6 cyl motor. Såld ny i Danmark. Gömdes undan under kriget. Köptes av samlare 1967 och har stått i torr lada sedan dess. Nästintill komplett.
Nittiotalets S-klasse anses idag vara en av världens mest välbyggda bilar. Här med stor turbodiesel och mycket fint skick. Lite körd. En modern klassiker.
Nittiotalets S-klasse anses idag vara en av världens mest välbyggda bilar. Här med stor turbodiesel och mycket fint skick. Lite körd. En modern klassiker.
Mercedes stora lyxcoupé i fin form med fantastisk motor. Bilen har stått i bilsamling och ej körts sedan 2010 varför den endast gått 9500 mil. En bil för MB entusiasten.
Mercedes stora lyxcoupé i fin form med fantastisk motor. Bilen har stått i bilsamling och ej körts sedan 2010 varför den endast gått 9500 mil. En bil för MB entusiasten.
E 500 kallades för "super-sport-sedan" och "varg i fårakläder" när den kom. Byggd i samarbete med Porsche. Fantastiskt fint skick och bara körd 16700 mil.
E 500 kallades för "super-sport-sedan" och "varg i fårakläder" när den kom. Byggd i samarbete med Porsche. Fantastiskt fint skick och bara körd 16700 mil.
Mercedes mellanstora lyxbil som blev en storsäljare på 1980-talet. Här av sista årsmodellen med den stora 3,2 liters sexan. Välhållet bruksskick som behöver startrep och puts
Mercedes mellanstora lyxbil som blev en storsäljare på 1980-talet. Här av sista årsmodellen med den stora 3,2 liters sexan. Välhållet bruksskick som behöver startrep och puts
Bil från större MB samling. Välvårdad, omlackad under list. Små rostblåsor i kanter. Mycket hel och fin invändigt. En slitvarg som med enkla medel kan bli riktigt fin.
NEDRÄKNING
AVSLUTAD
HÖGSTA BUD
Mäklas info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
Bil från större MB samling. Välvårdad, omlackad under list. Små rostblåsor i kanter. Mycket hel och fin invändigt. En slitvarg som med enkla medel kan bli riktigt fin.
Mercedes lilla lyxmodell som blev en storsäljare under 1980-talet. Här med den fina 5-cyl dieselmotorn. Välvårdad bil som varit undanställd sedan 2009. Går fint.
Mercedes lilla lyxmodell som blev en storsäljare under 1980-talet. Här med den fina 5-cyl dieselmotorn. Välvårdad bil som varit undanställd sedan 2009. Går fint.
Denna bil kom till Sverige 2004 och kördes av MB entusiast ett drygt år, innan den ställdes undan i hans bilsamling. Fint välhållet exemplar. Startar och går fint men störtbåge-mekanismen behöver servas.
Denna bil kom till Sverige 2004 och kördes av MB entusiast ett drygt år, innan den ställdes undan i hans bilsamling. Fint välhållet exemplar. Startar och går fint men störtbåge-mekanismen behöver servas.
Mycket vacker och fräsch Opel Kadett Coupé. Äldre omlackering som stått sig bra. Snygg och prydlig bil som stått undanställd i bilsamling sedan 2005. Startar men behöver service.
Mycket vacker och fräsch Opel Kadett Coupé. Äldre omlackering som stått sig bra. Snygg och prydlig bil som stått undanställd i bilsamling sedan 2005. Startar men behöver service.