Visa alla bilder

Piaggio Vespa Rally 200 Electronic — 1977

Scooterklassiker från Piaggio med rötterna i femtiotalet. Trevlig och pålitlig vintage scooter.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Bruksigt skick och egensinningt modifierad, men å andra sidan lätt att återställa. En service är också att rekommendera."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
38 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12091
GÖTEBORG
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Piaggio Vespa Rally 200 Electronic?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Bruksigt skick och egensinningt modifierad, men å andra sidan lätt att återställa. En service är också att rekommendera."

Beskrivning

En Vespa Rally 200 Electronic var första scootern från Piaggio med ett elektroniskt brytarlöst tändsystem. Det gjorde den mycket mer pålitlig än föregångarna med rörliga tänddelar, brytare och kondensator. Samtidigt har den en vintage look som gör den till en väldigt användbar scooterklassiker.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1977/1977 
  • Första registreringsdatum
    1977-11-17 
  • Avläst mätarställning
    19150 km 
  • Kw / hk
    7 / 10 
  • Drivmedel
    Bensin oljeblandad 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Vinyl 
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Startar någorlunda lätt och går som den ska, men en service med tändstift, växellådsolja (rak 30 SAE) och rengöring av förgasaren är alltid bra på en tvåtakts scootermaskin och kommer att göra den mera lättstartad, förmodligen på ett par kickar. Ett set nya däck också nödvändigt.

  • Skick interiör:

    Tanken är av okänd anledning svetsad i men utan att väsentligt ändra form eller volym. Kanske är det en just en förebyggande egensinnig förstärkning i tron att den stora lådan skulle vila för tungt i fästena bredvid tanken. Hur som helst, det verkar inte påverka funktionen.

  • Skick exteriör:

    Fint sliten patina i ett presentabelt skick om eller när de egensinniga modifieringarna har avlägsnats och återställts. De finns en gigantisk bagagelåda som är avmonterad på bilderna, sadeln är en kortad specialkonstruktion för att kunna härbärgera lådan och pinnarna som höll lådan i bakkant sitter kvar. På dem sitter också blinkers liksom på de eftermonterade backspeglarnas hållare. I original sitter blinkers lite mer diskret ytterst på handtagen.

  • Skick helhet:

    En fin representant för den klassiska Vespan, helst utan de monterade modifieringarna. Men de är som sagt snällt gjorda utan åverkan på grundformen.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2011-07-26
Ursprungsbesiktning: 1977-08-03 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1977-11-17
Besiktigad tom: - 1999-03-31
Senast godkända besiktning: 1998-03-23
Körförbud: Ja
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 1

Fakta om modellen

En scooter är en tvåhjuling med fritt utrymme mellan förarens ben. En Vespa är en modell från företaget Piaggio liksom en Lambretta var en modell från företaget Innocenti. Bara så att vi håller isär begreppen scooter, Vespa och Piaggio.
En Vespa Rally 200 Electronic har en modern motor och ett gammalt utseende, det bästa från två olika tidsperioder.

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Peter Sundfeldt

Mail: peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 38 80 22

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning.
Vänligen boka tid genom att ringa till Peter Sundfeldt på telefon +46 705 38 80 22 eller maila till peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Hämtning skall ske senast onsdagen den 2:e oktober. 

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären
  • Om du genomför hela köpet på distans har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG