Bilen har gått i rostfria södra Kalifornien till 2015. Omlackad i Sverige. Volvos fina sportkombi som bara tillverkades under 1,5 år. Enligt många Volvos vackraste modell.
Bilen har gått i rostfria södra Kalifornien till 2015. Omlackad i Sverige. Volvos fina sportkombi som bara tillverkades under 1,5 år. Enligt många Volvos vackraste modell.
Fösta modellen med B18-motorn. Bara körd 8800 mil vilket garanteras och känns när man kör bilen. Proffsrenoverad kaross under 2008-2010. Fortfarande lika fin.
Fösta modellen med B18-motorn. Bara körd 8800 mil vilket garanteras och känns när man kör bilen. Proffsrenoverad kaross under 2008-2010. Fortfarande lika fin.
Fin "kändis-PV" som förekommit mycket i Teknikens Världs reportage. Ovanligt välvårdad bil och en modell med många unika detaljer som bara fanns detta år. Stod undanställd i närmare 30 år.
Fin "kändis-PV" som förekommit mycket i Teknikens Världs reportage. Ovanligt välvårdad bil och en modell med många unika detaljer som bara fanns detta år. Stod undanställd i närmare 30 år.
En pärlvit Amazon 69:a med B20 motor är alltid eftertraktad. Särskild denna fina originalbil som varit i samma familjs vård, i Västerbotten, sedan ny och bara gått 7000 mil.
En pärlvit Amazon 69:a med B20 motor är alltid eftertraktad. Särskild denna fina originalbil som varit i samma familjs vård, i Västerbotten, sedan ny och bara gått 7000 mil.
Bil från Norrbotten med få ägare, har aldrig varit rostig och går jättebra. Originallack och hel och fin invändigt. GLE står för ett lyxigare utrustningspaket.
Bil från Norrbotten med få ägare, har aldrig varit rostig och går jättebra. Originallack och hel och fin invändigt. GLE står för ett lyxigare utrustningspaket.
Mycket välvårdad bil som haft samma ägare de senaste 30 åren. Alltid servad hos aukt Volvo verkstad. I ett lite ovanligare Blacklineutförande med mer utrustning och finare klädsel, bland annat.
Mycket välvårdad bil som haft samma ägare de senaste 30 åren. Alltid servad hos aukt Volvo verkstad. I ett lite ovanligare Blacklineutförande med mer utrustning och finare klädsel, bland annat.
Buss i fantastiskt fint, välhållet orört originalskick, unikt samlarobjekt. Har tillhört Volvomuseets samlingar och bland annat körts i historiskt buss- rally för drygt 13 år sedan.
Buss i fantastiskt fint, välhållet orört originalskick, unikt samlarobjekt. Har tillhört Volvomuseets samlingar och bland annat körts i historiskt buss- rally för drygt 13 år sedan.
Hjullastare som väger 6,6 ton och lastar 2,9 ton i skopan. Mycket fint skick, samma ägare i mer än 35 år. Alltid stått inomhus. Lite körd. Proffsrenoverad motor.
Hjullastare som väger 6,6 ton och lastar 2,9 ton i skopan. Mycket fint skick, samma ägare i mer än 35 år. Alltid stått inomhus. Lite körd. Proffsrenoverad motor.
Splitbubbla från VW-museet i Pålsboda. Har stått utställd i 28 år. Orenoverat fint originalskick. Motorn bytt till nyare, 30 Hkr, äldre omlack i org. kulör. Fin bil.
Splitbubbla från VW-museet i Pålsboda. Har stått utställd i 28 år. Orenoverat fint originalskick. Motorn bytt till nyare, 30 Hkr, äldre omlack i org. kulör. Fin bil.
Samma ägare i 25 år, bara körd 11.000 mil. Proffsrenoverad på Orust motor för 15 år sedan och fortfarande i absolut toppskick. Påkostad klädsel på insidan och vassare motor väcker ha-begär.
Samma ägare i 25 år, bara körd 11.000 mil. Proffsrenoverad på Orust motor för 15 år sedan och fortfarande i absolut toppskick. Påkostad klädsel på insidan och vassare motor väcker ha-begär.
Kultigt Volkswagen-derivat med en egentlig eftertänksam kalla krigethistorik och användningsområde. 200 stycken tillverkades i detta utförande åt det västtyska civilförsvaret.
Kultigt Volkswagen-derivat med en egentlig eftertänksam kalla krigethistorik och användningsområde. 200 stycken tillverkades i detta utförande åt det västtyska civilförsvaret.
I samma familjs ägo under 40 år. Mycket gott skick. Orenoverat och mycket välvårdat originalskick gör denna bil till en riktigt fin samlarbil för VW-entusiasten.
I samma familjs ägo under 40 år. Mycket gott skick. Orenoverat och mycket välvårdat originalskick gör denna bil till en riktigt fin samlarbil för VW-entusiasten.
Ovanlig bubbla med VW bussens 2,1 liters, 95 hk Wasserboxermotor (WBX). Byggd med VW- fabrikens egen prototyp med vattenkyld motor som förebild. Mycket fin bil.
Ovanlig bubbla med VW bussens 2,1 liters, 95 hk Wasserboxermotor (WBX). Byggd med VW- fabrikens egen prototyp med vattenkyld motor som förebild. Mycket fin bil.
Skön original-Folka med få ägare. Mekaniskt fin och bra med en lack som antingen kräver lite jobb eller en mental styrka som kan stå emot dylik imperfektion.
Skön original-Folka med få ägare. Mekaniskt fin och bra med en lack som antingen kräver lite jobb eller en mental styrka som kan stå emot dylik imperfektion.
Ovanligt välvårdad och fin bubbla i originalskick. Startar lätt och går fint i motor och växellåda, levereras med servade bromsar och nybesiktigad på Bilprovningen.
Ovanligt välvårdad och fin bubbla i originalskick. Startar lätt och går fint i motor och växellåda, levereras med servade bromsar och nybesiktigad på Bilprovningen.
VW:s sällsynta T3 lyxbuss, dyraste VW-modellen på det glada 1980-talet. Ovanligt fint samlarskick, men också fullt användbar. Pigg motor, bra väghållning och komfort i tuff förpackning.
VW:s sällsynta T3 lyxbuss, dyraste VW-modellen på det glada 1980-talet. Ovanligt fint samlarskick, men också fullt användbar. Pigg motor, bra väghållning och komfort i tuff förpackning.
Förkrigs-Citroën i ett fantastiskt originalrenoverat skick. I entusiastkretsarna för varumärket benämns den som en Propulsion Arrière, det vill säga en Citroën med en traditionell bakhjulsdrivning och en i övrigt förhållandevis traditionell bil från 1920- och 1930-talet.
Förkrigs-Citroën i ett fantastiskt originalrenoverat skick. I entusiastkretsarna för varumärket benämns den som en Propulsion Arrière, det vill säga en Citroën med en traditionell bakhjulsdrivning och en i övrigt förhållandevis traditionell bil från 1920- och 1930-talet.
Pigg och rolig 304 cabriolet ett lagom fint entusiastskick. En liten fransk öppen bil i mellanklasstorlek från sjuttiotalet som har en slags skönt avväpnande attityd.
Pigg och rolig 304 cabriolet ett lagom fint entusiastskick. En liten fransk öppen bil i mellanklasstorlek från sjuttiotalet som har en slags skönt avväpnande attityd.
Ovanliga sportmodellen och med stor sannolikhet "lågmilare". Nyservad och genomgången. Fräsch Bentley för vardagsbruk, långfärder och finåkning. Ratten på rätt sida.
Ovanliga sportmodellen och med stor sannolikhet "lågmilare". Nyservad och genomgången. Fräsch Bentley för vardagsbruk, långfärder och finåkning. Ratten på rätt sida.
En fantastisk tidsmaskin som är i helt orört originalskick. Rörande historik om bilen som köptes ny i Kanada och betalades med att köparen bytte bort del av sin mark mot bilen.
En fantastisk tidsmaskin som är i helt orört originalskick. Rörande historik om bilen som köptes ny i Kanada och betalades med att köparen bytte bort del av sin mark mot bilen.
Mäktig och en lite mindre femtiotalscoupé med en lång och fin svensk historik, och med en svensk-amerikansk twist. Förmodligen orörd i lacken, och välkänd bland veteranbilsvänner i Sjuhäradsbygden.
Mäktig och en lite mindre femtiotalscoupé med en lång och fin svensk historik, och med en svensk-amerikansk twist. Förmodligen orörd i lacken, och välkänd bland veteranbilsvänner i Sjuhäradsbygden.
En lite ovanligare Bonneviille-modell i ett fantastiskt renoverat nyskick, modellen byggdes i den här versionen under bara ett par år. Det handlar främst om en udda oljetank.
En lite ovanligare Bonneviille-modell i ett fantastiskt renoverat nyskick, modellen byggdes i den här versionen under bara ett par år. Det handlar främst om en udda oljetank.
Allt på bilderna. Parti med 9 hyllor, mer än 200 dunkar, helt sortiment av olika sorters Morris Classic car olja och densiteter. Specifikation och antal se längre ner:
Allt på bilderna. Parti med 9 hyllor, mer än 200 dunkar, helt sortiment av olika sorters Morris Classic car olja och densiteter. Specifikation och antal se längre ner: