Bilen är bland de äldsta i Sverige och en av första som såldes till en privatperson i Sverige. Två ägare sedan ny. Fint bruksskick och sagolik historia.
BEDÖMT VÄRDE
700 - 800 000 SEK
NEDRÄKNING
AVSLUTAD
HÖGSTA BUD
Mäklad info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
Bilen är bland de äldsta i Sverige och en av första som såldes till en privatperson i Sverige. Två ägare sedan ny. Fint bruksskick och sagolik historia.
Kultbil från VW som är sällsynt idag. Har rullat i Överkalix-trakten och stått i garage de senaste åren, bara tre ägare. Orenoverat, orört fint originalskick.
Kultbil från VW som är sällsynt idag. Har rullat i Överkalix-trakten och stått i garage de senaste åren, bara tre ägare. Orenoverat, orört fint originalskick.
Trevlig VW-pickup som varit avställd i några år i väntan på uppsnyggning. Startar lätt och går fint men har några rosthål som behöver åtgärdas. Ok undertill.
Trevlig VW-pickup som varit avställd i några år i väntan på uppsnyggning. Startar lätt och går fint men har några rosthål som behöver åtgärdas. Ok undertill.
Fin orenoverad original VW Pickup utan rostskador. Kommer från längre tids förvaring. Startar lätt och går fint men kan behöva en service och maskinpolering för att bli i toppskick.
Fin orenoverad original VW Pickup utan rostskador. Kommer från längre tids förvaring. Startar lätt och går fint men kan behöva en service och maskinpolering för att bli i toppskick.
Bilen byggd till utställningsbil av Bilsport när den var ny och sedan använd till och vid bilträffar och event under några år. Även utställd på muséet.
Bilen byggd till utställningsbil av Bilsport när den var ny och sedan använd till och vid bilträffar och event under några år. Även utställd på muséet.
Bara körd 4400 mil sedan ny, renoverad på 1980 talet och fortfarande i nästintill nyskick. Fantastiskt fint skick på kaross, lack och inredning. Sista året med delad bakruta.
Bara körd 4400 mil sedan ny, renoverad på 1980 talet och fortfarande i nästintill nyskick. Fantastiskt fint skick på kaross, lack och inredning. Sista året med delad bakruta.
Den bästa orenoverade original 242 Turbo vi sett. Körd knappt 17.000mil. Två ägare och originallack, motor och inredning. Ovanlig modell, såldes bara i USA, här en 1983:a med den vassaste motorn. Solblekt men inga skador.
Den bästa orenoverade original 242 Turbo vi sett. Körd knappt 17.000mil. Två ägare och originallack, motor och inredning. Ovanlig modell, såldes bara i USA, här en 1983:a med den vassaste motorn. Solblekt men inga skador.
Toppmodellen i 240 turbo-serien. Gått i soliga San-Diego och är helt komplett och rostfri. Går fint men solblekt lack och inredning. Säljs oregisterad, för iordningställade eller till reservdelar.
Toppmodellen i 240 turbo-serien. Gått i soliga San-Diego och är helt komplett och rostfri. Går fint men solblekt lack och inredning. Säljs oregisterad, för iordningställade eller till reservdelar.
Bilsports projektbil som renoverades till nyskick vintern och våren 2014-15. Helt genomgången och mycket påkostad. Allt som gick att byta köptes nytt. Sveriges finaste! Nybesiktad.
Bilsports projektbil som renoverades till nyskick vintern och våren 2014-15. Helt genomgången och mycket påkostad. Allt som gick att byta köptes nytt. Sveriges finaste! Nybesiktad.
Mycket välvårdad och förhållandevis lite körd. En Volvoklassiker som går som en sportbil och byggdes under ett år i begränsad upplaga. Bara knappt 90 bilar såldes i Sverige.
Mycket välvårdad och förhållandevis lite körd. En Volvoklassiker som går som en sportbil och byggdes under ett år i begränsad upplaga. Bara knappt 90 bilar såldes i Sverige.
Landsortspolisens trotjänare. Välvårdad, välservad och aldrig avrustad. Komplett utrustad med ett bagageutrymme fyllt med polismannens och polisbilens tjänsteutrustning.
Landsortspolisens trotjänare. Välvårdad, välservad och aldrig avrustad. Komplett utrustad med ett bagageutrymme fyllt med polismannens och polisbilens tjänsteutrustning.
Volvos sista egenproducerade original tävlingsbil. Kördes bland annat av prins Carl Philip i serien S60 Challenge 2003-2005. Detta exemplar gömdes undan för att visas på muséet.
Volvos sista egenproducerade original tävlingsbil. Kördes bland annat av prins Carl Philip i serien S60 Challenge 2003-2005. Detta exemplar gömdes undan för att visas på muséet.
Flygplatsbil, så kallad Friction-Tester-Car. Mätbil specialbyggd av Saab för att kontrollera friktionen på landningsbanor och vägar. Unik i varje Saab-samling. All dokumentation följer med. Säljs oregistrerad som samlarföremål.
Flygplatsbil, så kallad Friction-Tester-Car. Mätbil specialbyggd av Saab för att kontrollera friktionen på landningsbanor och vägar. Unik i varje Saab-samling. All dokumentation följer med. Säljs oregistrerad som samlarföremål.
Svensksåld bil med låg körsträcka och endast 3 ägare. Tillfälle för Saab-entusiast som letar efter en fin young-timer. Finns inte många bilar av denna modell kvar. Toppskick både på utsidan och insidan
Svensksåld bil med låg körsträcka och endast 3 ägare. Tillfälle för Saab-entusiast som letar efter en fin young-timer. Finns inte många bilar av denna modell kvar. Toppskick både på utsidan och insidan
En modern klassiker, ritad 1994 i VW:s designcenter i Kalifornien och utställd i Frankfurt som konceptbil. Kom i produktion 1998 och här i generation två, i absolut toppskick.
En modern klassiker, ritad 1994 i VW:s designcenter i Kalifornien och utställd i Frankfurt som konceptbil. Kom i produktion 1998 och här i generation två, i absolut toppskick.