Visa alla bilder

Audi 100 LS — 1969

Första stora Audin, som utvecklades under VW:s ledning. Blev snabbt populär och en stor framgång. Få tidiga som denna, i så fint skick finns kvar.

Ted Gryth
Värderingsman
Skicka meddelande

"Fin originalbil i bra skick"

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
52 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
11879
LANDSKRONA
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
79 - 95 000 SEK
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Ted Gryth
Värderingsman öst och syd
Skicka meddelande

"Fin originalbil i bra skick"

Beskrivning

Bilen köptes hösten 2002 och har sedan dess vårdats av entusiastisk ägare, har för det mesta förvarats i garage. Den lackerades om för 5-6 år sedan och har kvar fin glans.
Audin säljes för dödsbos räkning.

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    1969/1969 
  • Första registreringsdatum
    1969-11-07 
  • Avläst mätarställning
    46397 km 
  • Regnr
    BFM195 
  • Chassinummer
    8001003139 
  • Kw / hk
    74 / 100 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Tyg 
  • Färg
    Blå 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Går bra.

  • Skick interiör:

    Hel och fin inredning, något sliten förarstol. Reglage till motorhuvsöppning defekt.

  • Skick exteriör:

    En äldre lackering i originalkulör har klarat sig fint. Några småskador på kromlister.

  • Skick helhet:

    Bilen ger ett fräscht och rejält intryck, ingen synlig rost.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2012-06-25
Ursprungsbesiktning: 1969-11-07 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1969-11-07
Besiktigad tom: -
Senast godkända besiktning: 2018-08-22
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 4

Fakta om modellen

Audi 100 C1 (1968-1976) The first Audi 100, developed by Volkswagen's subsidiary Auto Union at Ingolstadt, was shown to the press as a four-door sedan November 1968. Its name originally denoting a power output of 100 PS, the Audi 100 was the company's largest car. The C1 platform spawned several variants: the Audi 100 two- and four-door saloons, and the Audi 100 Coupé S, a fastback coupé, which bore a resemblance to the Aston Martin DBS released a year earlier, especially at the rear end, including details such as the louvres behind the rear side windows and the shape of the rear light clusters.
Audi followed up the introduction of the four-door saloon in November 1968 with a two-door saloon in October 1969 and the 100 Coupé S in autumn 1970. The cars' 1.8 litre four-cylinder engines originally came in base 100 (80 PS or 59 kW or 79 hp), 100 S (90 PS or 66 kW or 89 hp), and 100 LS (100 PS or 74 kW or 99 hp) versions, while the Coupé was driven by a bored-out 1.9 litre developing 115 PS (85 kW; 113 hp). From April 1970 the 100 LS could be ordered with a three-speed automatic transmission sourced from Volkswagen.
Ingolstadt production line was at full capacity, but supply fell short of demand that during the summer of 1970 an additional production line for Audi 100s was set up in Volkswagen's own Wolfsburg plant, which made it the first water-cooled car to be produced in Germany's (and by some criteria the world's) largest car plant. Starting with the 1972 model year, the 80 and 90 PS versions were replaced by a new regular-petrol-variant of the 1.8 litre engine the 100 GL was introduced featuring the 1.9 liter engine formerly used only in the Coupé S.
In March 1971 the 500,000th Audi was produced. By now the Audi 100 had become the most commercially successful model in the company's history. In 1976 the two millionth Audi was built, of which the 100 represented 800,000 cars.

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning
För visning av fordonet kontakta handläggare Ted Gryth

Mail: ted.gryth@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 65 67 27

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Ted Gryth på telefon +46 705 65 67 27 eller maila till ted.gryth@bilwebauctions.se
Hämtning skall ske senast fredagen den 5:e juli. 

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG