En högpresterande lyxroadster som på ett perfekt sätt kombinerar kraft, elegans och avancerad teknik. Under motorhuven sitter en handbyggd 5,4-liters kompressormatad V8 med 493 hk som levererar en hisnande körupplevelse. Med sitt fällbara hardtoptak förvandlas den enkelt från en elegant coupé till en öppen cabriolet.
En högpresterande lyxroadster som på ett perfekt sätt kombinerar kraft, elegans och avancerad teknik. Under motorhuven sitter en handbyggd 5,4-liters kompressormatad V8 med 493 hk som levererar en hisnande körupplevelse. Med sitt fällbara hardtoptak förvandlas den enkelt från en elegant coupé till en öppen cabriolet.
Märkets flaggskeppsmodell i början av 1990-talet, utrustad med en förfinad och härligt välstämnd V8 under huven. Med sin nedtonade design och starka prestanda framstår den idag som en sällsynt och intressant youngtimer – sällan skymtad på vägarna och allt mer uppskattad av entusiaster.
Märkets flaggskeppsmodell i början av 1990-talet, utrustad med en förfinad och härligt välstämnd V8 under huven. Med sin nedtonade design och starka prestanda framstår den idag som en sällsynt och intressant youngtimer – sällan skymtad på vägarna och allt mer uppskattad av entusiaster.
En klassisk tidsikon från Porsche. Denna bil är i ett bra bruksskick men potentialen till förbättringar finns. Kanske som en rullande renovering beroende på ambitionsnivå.
En klassisk tidsikon från Porsche. Denna bil är i ett bra bruksskick men potentialen till förbättringar finns. Kanske som en rullande renovering beroende på ambitionsnivå.
I denna välbyggda vagn i kombinationen Volkswagen och Porsche i sin råa tävlingsdräkt, får man en chans att känna sig som Jokakim Bonnier för snart 70 år sedan.
I denna välbyggda vagn i kombinationen Volkswagen och Porsche i sin råa tävlingsdräkt, får man en chans att känna sig som Jokakim Bonnier för snart 70 år sedan.
Sveriges vanligaste bil 1975 är idag extremt sällsynt om den är så orörd som det här exemplaret. Att den dessutom enbart brukats av en far och hans son fram till idag gör den ännu ovanligare.
Sveriges vanligaste bil 1975 är idag extremt sällsynt om den är så orörd som det här exemplaret. Att den dessutom enbart brukats av en far och hans son fram till idag gör den ännu ovanligare.
Charmig tvåtaktare, från det sista produktionsåret innan modellen 96 introducerades. Den har vårdats ömt av sin ägare under de senaste 18 åren och har njutits av varje sommar.
Charmig tvåtaktare, från det sista produktionsåret innan modellen 96 introducerades. Den har vårdats ömt av sin ägare under de senaste 18 åren och har njutits av varje sommar.
En av de mest eleganta efterkrigsmodellerna från Rolls-Royce och markerar den slutliga utvecklingen av Silver Cloud-serien. Den var en favorit bland 1960-talets kändisar – Elvis Presley, Frank Sinatra och Tony Curtis.
En av de mest eleganta efterkrigsmodellerna från Rolls-Royce och markerar den slutliga utvecklingen av Silver Cloud-serien. Den var en favorit bland 1960-talets kändisar – Elvis Presley, Frank Sinatra och Tony Curtis.
En modell som är en lite ovanligare syn på svenska vägar. Fyrhjulsdriven och vardagsbrukad engelsman från tiden med Ford i ett normalt använt skick för körsträckan.
En modell som är en lite ovanligare syn på svenska vägar. Fyrhjulsdriven och vardagsbrukad engelsman från tiden med Ford i ett normalt använt skick för körsträckan.
Svensksåld hi-top i ett ovanligt trevligt, delvis interiört förädlat och även fint bevarat skick. Rymlig och praktisk med fyra sittplatser, säng, kylskåp, köksdel och anslutning till 220V.
Svensksåld hi-top i ett ovanligt trevligt, delvis interiört förädlat och även fint bevarat skick. Rymlig och praktisk med fyra sittplatser, säng, kylskåp, köksdel och anslutning till 220V.