Ikonisk Austin Healey MK2 BT7 2+2 från 1961 med matchande nummer – med rätta kallad ”Big Healey”. Det mest eftertraktade årsmodellen, utrustad med en 3,0-litersmotor, tre SU-förgasare och överväxel. Har varit i samma hängivna ägares händer sedan 1998. En äkta brittisk kraftpaket – ståndaktig som sig bör, med ett rejält morr i rösten.
Ikonisk Austin Healey MK2 BT7 2+2 från 1961 med matchande nummer – med rätta kallad ”Big Healey”. Det mest eftertraktade årsmodellen, utrustad med en 3,0-litersmotor, tre SU-förgasare och överväxel. Har varit i samma hängivna ägares händer sedan 1998. En äkta brittisk kraftpaket – ståndaktig som sig bör, med ett rejält morr i rösten.
En vagn från tiden när stjärnan på kylaren stod för gedigen kvalitet med god komfort, för de som ville färdas säkert, bekvämt och kunde unna sig lite vardagslyx. Den har endast haft två ägare i samma familj sedan 1975.
En vagn från tiden när stjärnan på kylaren stod för gedigen kvalitet med god komfort, för de som ville färdas säkert, bekvämt och kunde unna sig lite vardagslyx. Den har endast haft två ägare i samma familj sedan 1975.
Upplev denna vackra ikon inom sportiga coupéer. Fint renoverad till originalskick förutom att den är moderniserad med en B20 motor. Originalmotor finns.
Upplev denna vackra ikon inom sportiga coupéer. Fint renoverad till originalskick förutom att den är moderniserad med en B20 motor. Originalmotor finns.
Att äga en PV är att äga en del av den Svenska bilhistorien, Denna vagn är bevarad i sitt originalskick. Lågt avläst miltal. Miltalet kan mycket väl stämma med verkligheten.
Att äga en PV är att äga en del av den Svenska bilhistorien, Denna vagn är bevarad i sitt originalskick. Lågt avläst miltal. Miltalet kan mycket väl stämma med verkligheten.
Fantastisk detaljerad och fint dokumenterad historik från leveransen 1948 fram till idag. En ägarfamilj och en bil som förutom att ha varit familjebil även har kunglig proveniens, taxiverksamhet och bärgningsnytta på sitt samvete.
Fantastisk detaljerad och fint dokumenterad historik från leveransen 1948 fram till idag. En ägarfamilj och en bil som förutom att ha varit familjebil även har kunglig proveniens, taxiverksamhet och bärgningsnytta på sitt samvete.