En av de mest eftertraktade tvåsitsiga cabrioleterna bland klassiska bilentusiaster. Med sin tidlösa och eleganta design har just det här exemplaret omsorgsfullt vårdats av sin ägare.
En av de mest eftertraktade tvåsitsiga cabrioleterna bland klassiska bilentusiaster. Med sin tidlösa och eleganta design har just det här exemplaret omsorgsfullt vårdats av sin ägare.
En Mercedes-Benz 230 SL Pagoda i ett förbättringsbart skick. Med tanke på värderingen kan denna bli ett bra köp för någon med kunskap, resurser och erfarenhet av denna modell.
En Mercedes-Benz 230 SL Pagoda i ett förbättringsbart skick. Med tanke på värderingen kan denna bli ett bra köp för någon med kunskap, resurser och erfarenhet av denna modell.
En ägarfamilj hela vägen, även om den såldes ny i USA. Idag är den nyväckt från några års vila i garaget. Körklar, välbevarat skick, fin dokumentation och besiktningsbefriad enligt nuvarande regler.
En ägarfamilj hela vägen, även om den såldes ny i USA. Idag är den nyväckt från några års vila i garaget. Körklar, välbevarat skick, fin dokumentation och besiktningsbefriad enligt nuvarande regler.
För att direkt undvika missförstånd: På bakluckan står det 280 SE, men det är alltså en 280S, en W116 S-klass bestyckad med en förgasarmotor på 160 hk och inget annat. Svensksåld med 23 ägare och ett långt liv fördelat på drygt 29 000 mil i ett körklart och användarvänligt skick.
För att direkt undvika missförstånd: På bakluckan står det 280 SE, men det är alltså en 280S, en W116 S-klass bestyckad med en förgasarmotor på 160 hk och inget annat. Svensksåld med 23 ägare och ett långt liv fördelat på drygt 29 000 mil i ett körklart och användarvänligt skick.
Mercedes 230E 1985 (W123) – en ikonisk familjebil från 1980-talet, byggd som en stridsvagn och utrustad med den legendariskt driftsäkra 2,3-litersmotorn. Det här exemplaret har haft samma ägare i 25 år och har endast körts 149 000 kilometer.
Mercedes 230E 1985 (W123) – en ikonisk familjebil från 1980-talet, byggd som en stridsvagn och utrustad med den legendariskt driftsäkra 2,3-litersmotorn. Det här exemplaret har haft samma ägare i 25 år och har endast körts 149 000 kilometer.
Klassisk “Bullmerca” från 1959 – detta exemplar har endast haft två registrerade ägare sedan nytt, båda från samma familj. Den kommer med gedigen historik och inkluderar till och med den ursprungliga försäljningsbroschyren och dokumentationen från leveransen när bilen var ny.
Klassisk “Bullmerca” från 1959 – detta exemplar har endast haft två registrerade ägare sedan nytt, båda från samma familj. Den kommer med gedigen historik och inkluderar till och med den ursprungliga försäljningsbroschyren och dokumentationen från leveransen när bilen var ny.
En ikon från BMW från början av 70-talet. Vackra slanka linjer i kombination med en sportig design. En uppstartsservice krävs då bilen stått stilla under en tid.
En ikon från BMW från början av 70-talet. Vackra slanka linjer i kombination med en sportig design. En uppstartsservice krävs då bilen stått stilla under en tid.
Originalvagn i en sober färgkombination, med de flesta tillval. En ägare från 2007 till 2025 och unikt låga 2 042 mil. Fullservad, endast körd på sommaren och alltid förvarad i varmgarage.
Originalvagn i en sober färgkombination, med de flesta tillval. En ägare från 2007 till 2025 och unikt låga 2 042 mil. Fullservad, endast körd på sommaren och alltid förvarad i varmgarage.
Formstark sedan från varumärket med en väldokumenterad och noggrann servicehistorik. Ovanlig och eftertraktad modell med en rejäl maskin och bra prestanda.
Formstark sedan från varumärket med en väldokumenterad och noggrann servicehistorik. Ovanlig och eftertraktad modell med en rejäl maskin och bra prestanda.
Lanserad som en begränsad upplaga 1987–1988, riktade sig "E" Si Black främst mot den amerikanska och schweiziska marknaden. Endast 25 exemplar med 2,5-liters V6 byggdes för dessa regioner, medan cirka 105 bilar med 2,0-liters V6 producerades för Europa, som en anpassning till de italienska skattereglerna för motorer över två liter.
Lanserad som en begränsad upplaga 1987–1988, riktade sig "E" Si Black främst mot den amerikanska och schweiziska marknaden. Endast 25 exemplar med 2,5-liters V6 byggdes för dessa regioner, medan cirka 105 bilar med 2,0-liters V6 producerades för Europa, som en anpassning till de italienska skattereglerna för motorer över två liter.
Första året i Sverige av modellen med en omfattande dokumentation och ett ännu mer omfattande reservdelspaket. Körklar och körglad i ett representativt fint skick.
Första året i Sverige av modellen med en omfattande dokumentation och ett ännu mer omfattande reservdelspaket. Körklar och körglad i ett representativt fint skick.
Vacker och imponerande vagn från 50-talet när de brittiska premiumvagnarna gjorde avtryck. Renoverad i skarven 80/90-tal enligt den tidens standard till ett mycket fint skick.
Vacker och imponerande vagn från 50-talet när de brittiska premiumvagnarna gjorde avtryck. Renoverad i skarven 80/90-tal enligt den tidens standard till ett mycket fint skick.