Visa alla bilder
Visa film

Moto Guzzi V850GT V2 — 1972

En maffig MC från en klassisk tillverkare i en version med ikonstatus. Intrycken av den här "cykeln" lämnar ingen oberörd.

Tore Thallaug
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Robin Gidebrant
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"Här har vi en riktig tungviktare i ett härligt patinerat skick, som det förefaller, i stora delar i originalutförande. Idag renoveras fordon för att se patinerade ut - här får man det utan fix och krusiduller."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
17 APR 15:00
33 000SEK
DELBETALNING FRÅN
OBJEKTNR
LAGERORT
18067
TYRESÖ
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
40 - 60 000 SEK
Ej uppnått
LÄGG DITT BUD (MINST 34 000 SEK)
Budgivningen sker inklusive, ej avdragbar moms.
SEK
Inropsavgift: 5% dock minst 2900 SEK (inkl. moms)
BUDHISTORIK
34507
13 APR 20:23
33 000 SEK
32591
13 APR 19:15
30 000 SEK
32586
13 APR 17:37
28 000 SEK
3440
12 APR 22:05
25 000 SEK
32591
12 APR 08:20
22 000 SEK
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Moto Guzzi V850GT?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Tore Thallaug
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Robin Gidebrant
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"Här har vi en riktig tungviktare i ett härligt patinerat skick, som det förefaller, i stora delar i originalutförande. Idag renoveras fordon för att se patinerade ut - här får man det utan fix och krusiduller."

Beskrivning

Den här motorcykeln registrerades för trafik i Sverige den 28 september 2013. Enligt uppgift kom den till Sverige som flyttgods från Australien. Där hade ägaren haft den ett antal år och den var en uppskattad kompis. Under flera år var den inte körd men blev igångsatt igen några år innan den kom med till Sverige. Nuvarande ägare förvärvade den i höstas. Med följer en pärm med diverse handlingar och litteratur.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1972/1972 
  • Första registreringsdatum
    2013-09-06 
  • Avläst mätarställning
    70,371km 
  • Regnr
    DXR727 
  • Chassinummer
    VP12697 
  • Kw / hk
    40 / 54 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Svart vinyl 
  • Färg
    Vit 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Startar lätt och de 54hk gick lugnt och stadigt i motorn. Ljudet är örongodis. Det mesta förefaller fungera väl och vid besiktning kördes den utan några problem.

  • Skick interiör:

    Fin sadel och välfungerande förarmiljö med fungerande mätare.

  • Skick exteriör:

    Förefaller vara komplett och i originalskick med brukspatina. Avgasrören troligen från senare datum och byggda för att matcha look och ge en maffig ljudbild.

  • Skick helhet:

    Det blir inte maffigare än så här och Moto Guzzis "cyklar" från 60/70-tal är kaxiga och eftertraktade. I det här patinerade skicket får man en klassiker och entusiasthoj med mycket testosteron.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2024-09-18
Ursprungsbesiktning: 2013-08-28 (regbes)
Datum i trafik första gången: 2013-09-06 (720101)
Senast godkända besiktning: 2017-07-31
Besiktningsbefriad: Ja
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 2

Fakta om modellen

Moto Guzzi har tillverkats sedan 1921 och produktionen sker fortfarande i de gamla fabrikerna i Mandello del Lario vid Comosjön i norra Italien. Sedan 2005 ingår märket i Piaggo-koncernen efter att de köpt Aprilla-gruppen, där Moto Guzzi ingick.

En karaktäristisk markör för märket sedan mitten av 60-talet är deras luftkylda 2-cylindriga V-motor med vevaxeln i motorcykelns längdriktning. Den har gjorts i fyra versioner, Big block, Small block och Daytona-motorn samt en uppgraderad version med fyrventilstoppar kallad Quattrovalvole.

Big blocken är den äldsta men fortfarande mest använda versionen. Har tillverkats i storlekar mellan 700 - 1200 cc.

När bilarna tog allt mer överhanden från MC-marknaden i början av 60-talet tillverkade Moto Guzzi olika versioner av trehjulingar och jordbruksmaskiner och specialbilar för att möta vikande efterfrågan på motorcyklar.

Vid samma tid hade ingenjören Giulio Cesare Carcano designat en 90 graders V-twin luftkyld motor för sportversioner av Fiat 500. Dessa tillverkades hos Fiat, där tillverkningstakten visade sig vara högre än efterfrågan. Efter en del turer hamnade så småningom dessa motorer både i trehjulingarna, jordbruksmaskinerna och i motorcyklar hos Moto-Guzzi. Företaget förknippas ju också med kardandrift.

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Tyresö

Kontakta besiktningsman/handläggare för att boka en tid för visning:

Tore Thallaug
+46 705 90 23 65
tore@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2025-05-01.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


STÄNG

Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG