Visa alla bilder
Visa film

MG MGB Roadster 1600 — 1966

Bilen ser bra ut och går bra i motor och växellåda. Trevlig modell. Några mindre rosthål under bilen behöver dock åtgärdas inför bilprovningen.

Michael Luft
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Bra körbar bil som behöver lite svetsjobb innan SBP. Orenoverad bil som är bra utgångsläge för en rullande renovering. Startar lätt."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
37 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
11900
BORÅS
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande MG MGB Roadster?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Michael Luft
Förordnad värderingsman museum och samlare
Skicka E-post meddelande

"Bra körbar bil som behöver lite svetsjobb innan SBP. Orenoverad bil som är bra utgångsläge för en rullande renovering. Startar lätt."

Beskrivning

Bilen intagen fån svenskbygderna i Minnesota i USA under 2017. Har använts som entusiastbil och sedan varit undanställd i många år. Bilen är i välanvänt bruksskick. Fin patina brukar det kallas. Helt ok som den är, utseendemässigt, men också en bra bil att göra iordning. Har några mindre rosthål i innerskärmar framför bakhjulen och något under bilen, men i övrigt en ok kaross och bra motor. Inreggad i Sverige men ej kontrollbesiktigad i tid, det får köparen göra själv.
Helt nya däck och batterier. Körd 88000 miles vilket motsvarar 15000mil ungefär.
Ny info: På visningen konstaterades att overdriven till växellådan ej fungerar. Bilen är 4 växlad och växlar fint på alla växlar men det finns en elektrisk overdrive knapp på instrumentbrädan. Denna har ingen funktion i dagsläget..

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1966/1966 
  • Första registreringsdatum
    2019-03-04 
  • Avläst mätarställning
    88762 miles 
  • Kw / hk
    66 / 90 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Galon 
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Går fint. Kul att köra. Behöver en service /teknisk översyn, då den stått länge.

  • Skick interiör:

    Sliten, nedsuttna säten. Förardörr ibland svår att öppna, kärvar i låset.

  • Skick exteriör:

    Småbucklor och repor finns runtom, se bilderna. Kromlist på förardörren saknas.

  • Skick helhet:

    Kommer från längre tids förvaring. Fullt körbar men behöver en teknisk översun och lite laging av några små rosthål i innerskärmar. egentligen mycket bra i karossen.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2019-03-04 (Förreg)
Ursprungsbesiktning: 2019-03-04 (regbes)
Datum i trafik första gången: (660101)
Besiktigad tom: - 1969-01-31
Senast godkända besiktning: 2019-03-04
Körförbud: Ja
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 
OBS! Fordonet är taget i trafik tidigare i annat land

Fakta om modellen

Populär bilmodell som nått kultstatus i England och USA. Lätt att få delar till. Det mesta nyproduceras då den är så populär. Gott om begagnade delar också.

Lite info om modellen: The MGB is a two-door sports car manufactured and marketed by the British Motor Corporation (BMC), later the Austin-Morris division of British Leyland, as a four-cylinder, soft-top roadster from 1963 until 1980. Its details were first published on 19 September 1962. Variants include the MGB GT three-door 2+2 coupé (1965–1980), the six-cylinder roadster and coupé MGC (1967–69), and the eight-cylinder 2+j coupé, the MGB GT V8 (1973–76). Replacing the MGA in 1963, production of the MGB and its variants continued until 1980. Sales for the MGB, MGC and MGB GT V8 combined totaled 523,836 cars. After a 12-year hiatus, the MGB reentered production as the heavily modified MG RV8 with a limited run of 2,000 cars before finally being replaced in 1995 by the MG F.

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Michael Luft

Mail: michael.luft@bilwebauctions.se
Telefon: +46 708 20 21 13

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till vår kundtjänst på telefon 031 - 93 33 31 eller till Michael Luft på telefon +46 708 20 21 13
Hämtning skall ske senast fredagen den 5:e juli. 

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG