Visa alla bilder
Visa film

Ford Hotrod V8 350 cui — 1986

Denna Hot Rod är baserad på en Ford Roadster och har en kaross i glasfiber samt en Chevy V8 305 motor under huven. Den har också en väl passande sufflett som bidrar till dess snygga utseende.

Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"Ägaren har en passion för specialbyggda bilar, särskilt Hotrods, och har ägt många. Det här fordonet är lätt att starta och har en väl fungerande V8-motor och en 3-stegs automatlåda vilket gör det mycket enkelt att köra. Den har gott om kraft, bra bromsar och känns stabil på vägen. Bilen är besiktad fram till den 30 juni 2025 och är redo att köras!"

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
26 SEP 14:30
157 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
17604
SANDARED
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
220 - 250 000 SEK
Ej uppnått
LÄGG DITT BUD (MINST 158 000 SEK)
Budgivningen sker inklusive, ej avdragbar moms.
SEK
Inropsavgift: 5% dock minst 2900 SEK (inkl. moms)
BUDHISTORIK
17873
24 SEP 07:25
157 000 SEK
23775
24 SEP 00:03
156 000 SEK
17623
23 SEP 17:32
155 000 SEK
4133
23 SEP 17:01
151 000 SEK
17623
23 SEP 16:47
150 000 SEK
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Ford Hotrod?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"Ägaren har en passion för specialbyggda bilar, särskilt Hotrods, och har ägt många. Det här fordonet är lätt att starta och har en väl fungerande V8-motor och en 3-stegs automatlåda vilket gör det mycket enkelt att köra. Den har gott om kraft, bra bromsar och känns stabil på vägen. Bilen är besiktad fram till den 30 juni 2025 och är redo att köras!"

Beskrivning

Bilen byggdes 1986 och har haft sex ägare, där nuvarande ägare köpte den 2022. Den har endast använts som sommarbil av honom och tidigare ägare. Kostnaden för att bygga dessa fordon är hög samt att det krävs mycket tid och expertis för att få dem godkända och registrerade för användning på svenska vägar. Fordons specifikationer:

• T71K
• FRAMAXELBREDD 1380 MM
• CHASSINUMMER PLACERAT PÅ VÄNSTRA SIDAN AV RAMEN: A-FORD REPLIKA BYGGD AV KVADRATRÖR
• KAROSS: FORD ROADSTER AV PLAST
• MOTOR: CHEVROLET 305, 1991 NO. 14093027
• VÄXELLÅDA: CHEVROLET 350, 3-VÄXEL
• FRAMAXEL: SPECIALBYGGD MED MERCEDES SPINDLAR
• BAKAXEL: CHEVROLET NOVA ’68 MED FYRLÄNKAD FJÄDRING
• BROMSAR:
• FRAM: MERCEDES VENTILERADE SKIVOR
• BAK: CHEVROLET NOVA SKIVOR
• STYRNING: SAAB 900
• BEFRIELSE FRÅN KRAV I BAK 2 PAR 1 B OCH 1 C, INTE FÖR MAXIMALT KOLMONOXIDVÄRDE VID TOMGÅNG.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1986/1986 
  • Första registreringsdatum
    1986-07-21 
  • Avläst mätarställning
    65532 
  • Regnr
    LYU596 
  • Chassinummer
    LYU59684 
  • Kw / hk
    127 / 173 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Vinyl 
  • Färg
    Grön helflekad  

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Bilen går bra och motorn som låter utmärkt. Den automatiska växellådan fungerar bra, även om växelväljaren behöver justeras något eftersom den inte perfekt stämmer överens med de angivna numren. En extra plasttank har monterats under baksätet; ägaren har besiktigat bilen med denna installation eftersom den ursprungliga tanken antagligen läcker och behöver repareras. Motorutrymmet är rent, snyggt och väl underhållet, med regelbunden service av ägaren. Hjulen och däcken är i gott skick.

  • Skick interiör:

    Interiören är enkel och praktisk, med manuella knappar för blinkers och ljus, en tuta och manuellt styrda vindrutetorkare. Vinylsäten i bra skick och inkluderar en mittkonsol med en lock som är löst monterad. Mattan har lite slitage, och dörrpanelerna visar tecken på reparation och lätt slitage runt förarsidan. Små knappar på innerdörrhandtagen öppnar dörrarna eftersom det inte finns några yttre handtag. En extra vattentempmätare har installerats, men verkar inte fungera.

  • Skick exteriör:

    Bilen är i bra skick, utan rost tack vare sin glasfiberkaross, även om motorhuven är av metall. Karossen är i gott skick överlag, utan skador - bara några mindre skav och slitage runt kanterna från monteringen av taket. Lacken ser bra ut, särskilt i solljus när flake-lacken verkligen glänser. Det finns några skav och märken men inget större. Underredet är rent och prydligt, utan skador eller problem. Taket är oskadat, passar bra och är inte alltför svårt att lyfta av och på - jag klarade det själv.

  • Skick helhet:

    En fin Hot Rod som är lätt att köra och ser bra ut. Det finns inga större problem, men att reparera bränsletanken i framtiden skulle vara fördelaktigt - det har varit så här sedan nuvarande ägare köpte den. Klassisk ZZ Top-känsla infinner sig när du kör den här bilen.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2022-05-03
Ursprungsbesiktning: 1986-07-17 (regbes) (Ombes:20050608)
Datum i trafik första gången: 1986-07-21
Senast godkända besiktning: 2023-06-20
Besiktigad tom: 2025-06-30
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 19

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Sandared

Kontakta besiktningsman/handläggare för att boka en tid för visning:

Shaun Major
+46 709-72 40 07
shaun@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2024-10-10.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG