Visa alla bilder
Visa film

Plymouth Barracuda V8 — 1965

En härlig svensksåld amerikansk Barracuda i ett bra skick med bara fem brukare.

Nisse Brandt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Ida Johansen
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"Fina fisken som inte är så vanlig i svenska vatten."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
85 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
16513
RIMBO
RESERVATIONSPRIS
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Plymouth Barracuda?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Nisse Brandt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Ida Johansen
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"Fina fisken som inte är så vanlig i svenska vatten."

Beskrivning

Denna Barracuda auktioneras för ett dödsbos räkning. Vi vet inte så mycket om bilen och ingen dokumentation finns till den. Bilen är svensksåld och har haft fem brukare. Nuvarande ägare inhandlade bilen 2019. Den är i ett brukbart skick men behöver uppstartsservice och översyn då den stått still ett tag. Barracudan besiktigades senast i september 2017. Lacken är i ett ok skick och bilen har fått en rostskyddsbehandling som fortfarande ser bra ut. Undertill ser bilen bra ut. En trevlig modell av amerikanare med en stor bakruta av panoramatyp. Bilens drivlina består av en V8 som är kopplad till en automatlåda. Den första generationens Barracuda baserades på Chryslers A-kaross och tillverkades åren 1964 till 1966. Modellen var av tvådörrars hardtop (ingen B-stolpe) fastback-design. Den delade en stor majoritet av delar och kaross med Plymouth Valiant, bortsett från den enorma och distinkta bakrutan i panoramautförande.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1965/1965 
  • Första registreringsdatum
    1965-06-17 
  • Avläst mätarställning
    28785 km 
  • Kw / hk
    118 / 160 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Vinyl 
  • Färg
    Mörkbrun 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Går bra i motor och drivlina. Bilen behöver en översyn och en uppstartservice då bilen stått ett tag. Bagagerumsluckan saknar stödpinne. Bilen ser bra ut undertill.

  • Skick interiör:

    Interiören är i ett slitet skick. Förarstolens vinyl är trasigt på några ställen och baksätets vinyl har även den några sprickor, se bilder. Mattorna har olika kulörer och den främre ser ut att vara utbytt. Dessa har skador och har lossnat på några ställen, se bilder. Dörrpaneler har några skador och veck, se bilder. Innertaket ser ut att vara i bra skick med några smutsfläckar.

  • Skick exteriör:

    Barracudan har en äldre omlackering i ett ok skick med några färgförbättringar och några spackelblåsor, se bilder. Färgen på grillen har lossnat. Det finns lite rost/rostfläckar, se bilder.

  • Skick helhet:

    En bil i ett normalt skick för sin ålder. Den ger ett trevligt intryck och blir bättre efter en genomgång och service.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2016-08-01
Ursprungsbesiktning: 1965-06-17 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1965-06-17
Senast godkända besiktning: 2017-09-21
Besiktningsbefriad: Ja
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 5

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Rimbo

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Nisse Brandt
+46 707 50 89 99
nisse@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2023-11-09.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG