Visa alla bilder
Visa film

Volkswagen Typ1 Bubbla 1500 — 1969

Hel och fin Bubbla med få ägare. Äldre renovering som stått sig mycket bra. Jättefin att köra med stora 1500-motorn och skivbromsar, som var original på denna modell.

Mathias Casserlund
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"Hel och fin både på utsidan, insidan och undertill. Godkänd på bilprovning och trevlig att köra. Inga anmärkningar."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
96 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
16069
UMEÅ
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Volkswagen Typ1 Bubbla?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Mathias Casserlund
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"Hel och fin både på utsidan, insidan och undertill. Godkänd på bilprovning och trevlig att köra. Inga anmärkningar."

Beskrivning

Bilen startar lätt och känns bra i motor och växellåda. Äldre renovering med nya skärmar och fotsteg, grjort någon gång på 1990-talet. Bilen är fortfarande mycket fin. Vid renoveringen fick bilen röd metallicklack, istället för solid röd som var original. samtidigt monterades lite bredare fälgar och däck. I övrigt är bilen i originalutförande och i originalskick. Den verkar aldrig ha haft några större rostskador (vi har kollat noga) och är väldigt fin i lack och alla detaljer. Mätarställningen är på 6.700 mil och det kan stämma med tanke på hur bra den går, pigg och utan glapp och vibrationer. Men den kan också ha gått 16.700 mil, vilket dock känns osannolikt med tanke på hur bra klädsel och mattor mm är. Bilen har gått i Umeå och Ö-vik och sedan Umeå igen. När man tittar på ägarlängden så är alla ägare idag mellan 70-80 år, vilket kan vara förklaringen till varför den är så fin. Tillfälle för den som vill ha en körklar och fräsch bubbla, med stora motorn, vilket är sällsynt idag.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1969/1969 
  • Första registreringsdatum
    1969-02-24 
  • Avläst mätarställning
    67 490 km 
  • Kw / hk
    32 / 44 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Textil 
  • Färg
    Rödmet 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Välservad och bra drag i motorn. Växlarna och kopplingen också bra, liksom bromsarna. Inga anmärkningar.

  • Skick interiör:

    Jättefin på insidan. Inte nedsutten eller sliten. Inga anmärkningar

  • Skick exteriör:

    En karamell med sin rubinröda lack. Professionellt omlackad för mer än 25 år sedan och fortfarande lika fin. Även lackad inuti och runt kanter. Finns några blåsor under höger framlampa samt ytrost i resevhjulsbaljan.

  • Skick helhet:

    En bil att satsa på om man vill köpa en prisvärd och välhållen bubbla. Dessutom är modellen sällsynt med stora 1500-motorn. Detta var toppmodellen 1969 och dessutom första året med höga säten med nackstöd.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2023-05-26
Ursprungsbesiktning: 1969-02-24 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1969-02-24
Senast godkända besiktning: 2018-07-05
Besiktningsbefriad: Ja
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 15

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Umeå

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2023-07-06.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG