Visa alla bilder
Visa film

Honda Civic 1,6 VTEC — 1990

Pigg japansk 35-åring i ett snyggt och fräscht skick. Besiktigad till 2026-05-31 och körklar.

Ted Gryth
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Robin Gidebrant
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"Bilen går mycket bra och ligger fint på vägen. Den är välvårdad och har klarat sig fint från rostangrepp."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
13 FEB 10:10
43 000SEK
DELBETALNING FRÅN
OBJEKTNR
LAGERORT
17678
HALLTORP / KALMAR
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
65 - 75 000 SEK
Ej uppnått
LÄGG DITT BUD (MINST 44 000 SEK)
Budgivningen sker inklusive, ej avdragbar moms.
SEK
Inropsavgift: 5% dock minst 2900 SEK (inkl. moms)
BUDHISTORIK
33715
11 FEB 07:12
43 000 SEK
33703
10 FEB 11:36
42 000 SEK
32381
10 FEB 11:35
41 000 SEK
33703
09 FEB 20:22
40 000 SEK
33703
09 FEB 20:20
35 000 SEK
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Honda Civic 1,6 VTEC?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Ted Gryth
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Robin Gidebrant
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"Bilen går mycket bra och ligger fint på vägen. Den är välvårdad och har klarat sig fint från rostangrepp."

Beskrivning

Denna Honda köptes ny av en dam i Tyskland, den kom till Sverige 2003 och har vårdats här av entusiastiska ägare.

Nuvarande ägare har gjort en hel del förbättringar som han berättar om nedan, se ägarens kommentar.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1990/1990 
  • Första registreringsdatum
    2003-10-02 
  • Avläst mätarställning
    296505 km 
  • Regnr
    UGJ969 
  • Chassinummer
    JHMEE93800S200072 
  • Kw / hk
    110 / 150 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Textil 
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Hondan går utmärkt och fungerar väl. Bromsarna tar fint utan tendens till sneddragning. Ny kylare och kamremskit medföljer då det snart är dags för ett byte.

  • Skick interiör:

    Original inredning i ett fint och välvårdat skick det finns endast en skada på förarsätets ryggstöd vid insteget.

  • Skick exteriör:

    Fin lack som är utan skador, rak och fin i plåten. Ovanligt är att den klarat sig mycket bra från rostangrepp. Bakre spoilern är svår att hitta då den inte såldes i Sverige. Bra däck på snygga fälgar.

  • Skick helhet:

    En sällsynt fin Honda som är svår att hitta i detta skick då många har fallit offer för rosten. Härlig japanare med mycket körglädje som är väl värd att bevara.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2024-02-20
Ursprungsbesiktning: 2003-09-29 (regbes)
Datum i trafik första gången: 2003-10-02 (900903)
Senast godkända besiktning: 2024-05-22
Besiktigad tom: 2026-05-31
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 7

Ägarens kommentar

En fin Honda Civic Vt som ursprungligen gått i Tyskland, ägdes av en dam som hade den som shoppingbil enligt uppgifter från första ägaren i Sverige som importerade den. Väl påkostad av ägaren innan mig (även mig) som gått genom bilen. Då gick han genom motor och drivlinan. Sitter extraktorgrenrör på bilen och ett sportavgassystem. Shortshift för sportigare växlingar. Chassit styvades upp med coilovers från Form och Function som är ställbara i höjd och hårdhet, fjäderbenstag fram och bak även Integra type R krängningshämmare bak. Bromsarna är uppgraderade fram tilll 282mm bromsar från Crv. Fälgarna på bilen är 15” Rota slipstream med nankang däck som är i bra skick. Övrigt är den så gott som original i karossen, har alla delar som en Vt ska ha, fick nya clips lite överallt så lister mm sitter där det ska. Även fått nya rutliter (dörrarna) Sitter en unik EF9-vinge på bilen med bromsljus (som inte har blivit inkopplat än) Bilen fick ny vindruta 2024. Har köpt en ny kylare som följer med bilen, den som sitter på är inte så frisk, sen har jag köpt kamremskit och vattenpump som också följer med, för det börjar bli dags pga ålder.

Fakta om modellen

I början av 70-talet steg bränslepriserna kraftigt, parallellt som efterfrågan på mindre, prisvärda bilar med bättre bränsleekonomi ökade. Honda – redan känt för att ligga ett steg före och se framåt – var redo, detta med en bränsleekonomisk motor och den första generationen Civic som kom ut på vägarna under 1972 – strax före oljekrisen 1973. Namnet "Civic" sammanfattar Hondas ambition att skapa "en bil skapad för medborgare och städer".

Fjärde generationen (1987-91)

En ny familj 1,5-liters, 16-ventilsmotorer och en mjukare form introducerades genom 4:e generationens Civic i september 1987. Bränsleinsprutning lades till, och den berömda dubbla länkarmsfjädringen blev standard, vilket gav en sportigare hantering och förbättrad körning.

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Halltorp / Kalmar

Kontakta besiktningsman/handläggare för att boka en tid för visning:

Ted Gryth
+46 705-65 67 27
ted@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2025-02-27.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


STÄNG

Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG