Show all images

Rover 2200 TC 4 Cylinder — 1975

A lovely English saloon car in good original condition.

Ted Gryth
Inspector
Send message

"A nice Rover in good original condition that has been well cared for by its owners, with a few flaws but a good overall impression and only 153,880 kilometers on the clock."

COUNTDOWN
CURRENT BID
ENDED
40 000SEK
LOT NUMBER
LOCATION
13467
LÖDDEKÖPINGE
RESERVE PRICE
Not reached
LOGIN TO PLACE BIDS
You need an account and be logged in to place bids.
Tip and share
Ted Gryth
Inspector
Send message

"A nice Rover in good original condition that has been well cared for by its owners, with a few flaws but a good overall impression and only 153,880 kilometers on the clock."

Description

This car has had a number of owners who have taken good care of it. A binder with receipts and older inspection/MOT certificates is included, as well as the original instruction manual and service book.

Technical data

  • Year
    1975/1975 
  • Registration date
    1975-11-07 
  • Mileage
    53880 km 
  • Kw / hp
    85 / 116 
  • Fuel Type
    Petrol 
  • Transmission
    Manual 
  • Interior finish
    Beige Leather 
  • Colour
    Red 

Condition

  • Mechanical condition:

    The car is owned by an English car specialist who has gone over it mechanically and ensured that everything is in working order.

  • Interior condition:

    Overall, the interior is in good condition for its age, with signs of wear.

  • Exterior condition:

    With age-related marks, chips, and touch-ups, the original paintwork is in good condition.

  • General condition:

    Ready-to-drive enthusiast car with towbar, ready to tow the caravan and go on some summer adventures.

MOT (tech. insp.)

Fordonsstatus: Avst 2020-07-21
Ursprungsbesiktning: 1975-11-07 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1975-11-07
Senast godkända besiktning: 2019-09-26
Besiktigad tom: - 2021-09-30
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 13

Facts about the model

Rover hade gjort sig kända för att bygga rejäla, men lite tråkiga bilar, baserade på väl utprovad teknik, men när man tog fram efterträdaren till P4-serien gjorde man sitt bästa för att förändra den bilden.
Rover hade varit engagerade i utvecklingen av jetmotorn under andra världskriget och under femtiotalet lade man ner mycket tid och resurser på att anpassa gasturbinen som drivkälla för bilar. Vid utvecklingen av P6:an räknade man fortfarande med att kunna få fram en gasturbin att installera under motorhuven. Av dessa planer blev det till slut ingenting och istället fick P6:an en modern fyrcylindrig motor med överliggande kamaxel. Bilen hade en självbärande monocoque som sedan kläddes med karossplåtar, en lösning som inspirerats av Citroën DS. Framhjulsupphängningen liknade ingenting man använt tidigare. Varje hjul hade dubbla tvärlänkar och en horisontellt liggande skruvfjäder som var infäst i torpedväggen. Fjäderns andra ände var fäst i en roterande mellanlänk som överförde fjädringsrörelsen till den övre tvärlänken. Den här typen av hjulupphängning används idag på många tävlingsbilar och exotiska sportbilar, såsom Porsche Carrera GT. Fördelen är, då som nu, en mycket utrymmeseffektiv fjädring och Rover eftersträvade ett rymligt motorutrymme för att få plats med sin gasturbin. Även bakvagnen var mycket avancerad för en brittisk familjebil från sextiotalet. Här använde man en De Dion-axel med skruvfjädrar. Tvärtemot framvagnsfjädringen tog bakaxeln upp mycket plats, vilket främst gick ut över bagageutrymmet. Bromsarna bestod av skivor runt om, där de bakre placerats inne vid differentialväxeln för att minska den ofjädrade vikten. Modellen hade en för tiden välutvecklad krocksäkerhet med säkerhetsbälten på alla platser. På vissa varianter fanns dessutom en så kallad Icelert; en sensor som varnade för halt väglag.

Location and viewing Information

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Ted Gryth
+46 705-65 67 27
ted@bilwebauctions.se

Pick up

Collection must take place before: 2021-05-06.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auction information

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Thank you for following our auctions!

We will send you an email when bidding starts.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG