Show all images

Horch 930V Sports Saloon Straight 8 — 1937

Here is an extremely rare Horch 930V, that’s been professionally renovated to the highest standard with lots of time and money spent.

Michael Luft
Valuator
Send message
Frans Johansson
Valuator
Send message

"It’s professionally renovated and up to 75% complete. The remaining 25% requires refitting, repainting, carpets and a technical setup. This is an ideal investment opportunity as these cars fetching large sums when completely renovated."

COUNTDOWN
CURRENT BID
ENDED
420 000SEK
LOT NUMBER
LOCATION
10656
GÖTEBORG
RESERVE PRICE
Reached
LOGIN TO PLACE BIDS
You need an account and be logged in to place bids.
Tip and share
Michael Luft
Authorized valuator
Send message
Frans Johansson
Valuator
Send message

"It’s professionally renovated and up to 75% complete. The remaining 25% requires refitting, repainting, carpets and a technical setup. This is an ideal investment opportunity as these cars fetching large sums when completely renovated."

Description

Denna mycket ovanliga Horch 930 är professionellt renoverad av Master Garage – och klar till cirka 75 procent. Det som återstår är visst lackarbete, mattor och justeringsarbeten.
Bilens fulla historia är inte känd men ursprungligen kommer den från bilmuseet i Gillstad utanför Lidköping, där en radiohandlare under 1950-talet tog bilar i inbyte och samlade till ett eget museum. I början av 2000-talet såldes dock större delen av samlingen till Skåne, där de nya ägarna kostat på denna numera mycket fina bil nära 980 000 kronor i arbete och material.
Mycket jobb har lagts på kaross, lack och krom, men även på motor och inredning.
Motorblocket har borrats och fått nya kolvar, ram- och vevlager, samt nyslipad vevaxel. Bränslepumpen är renoverad, liksom kylare, startmotor och mängder med annat. Bromsarna är i ordningställda med renoverad huvudbromscylinder och nya hjulcylindrar.
Stora summor har även lagts på inredningen där bland annat stolar och dörrsidor renoverats till originalutförande med handvävt tyg i Berlinerblått. Det som återstår att göra när det kommer till interiören är mattor, och renovering av instrumenten som finns för avhämtning i Eskilstuna.
Kompletterande lackeringsarbeten behöver göras på framskärmarna och i övrigt finns en del mindre skav som behöver åtgärdas. Merparten av delarna som inte är monterade finns. Bilen har också fått nytt elsystem draget.
Denna Horch säljs oregistrerad men eftersom dess gamla registreringsnummer är känt går det att beställa kopia på det ursprungliga registreringsbeviset och få in den i registret igen. Viktigt att veta är också att detta auktionsobjekt säljs exekutivt för konkursförvaltares räkning.
Lyxbilsmärket Horch som var stor konkurrent till Mercedes-Benz kom i början på 1930-talet med sin mindre modell 830, som med kortare hjulbas döptes till 930. Dessa mindre modeller som fick en nyutvecklad V8 gick att få med en rad olika karosser. Bland annat som fyrdörrars Sport Saloon.

Technical data

  • Year
    1937 
  • Registration date
     
  • Mileage
     
  • Kw / hp
    75 / 100 
  • Fuel Type
    Petrol 
  • Transmission
    Manual 
  • Interior finish
    Blue Cloth 
  • Colour
    Blue 

Condition

  • Mechanical condition:

    Milled engine block, new pistons, new frame, crankset, and newly ground crankshaft. The fuel pump is refurbished, as well as cooler, starter and much more. New brakes including refurbished main brake cylinder and new wheel cylinders. New and renovated electrical system. Everything mechanically seems renovated or refurbished.
    Lots of expensive work done now need to be adjusted and tested, we have not started or tested this cars.

  • Interior condition:

    Professionellt omklädd inredning efter originalutförande. Innertak, dörrsidor, säten med mera i bästa skick. Återstår mattor och renovering av instrument. Originalinstrumenten finns för avhämtning i Eskilstuna. Träarbetet renoverat.

  • Exterior condition:

    Professionellt renoverad kaross med mycket hög standard. Allt krom har kromats om. Framskärmar ej lackerade. Finns en del mindre skador i övrig lackering.

  • General condition:

    Olika delar professionellt renoverade. Men då bilen ej är helt färdig blir helhetsbetyget som den står nu. Kan utan vidare slutmonteras och göras färdigt, av kunnig. Skulle fått 4+ till 5 om den varit körklar.

MOT (tech. insp.)

OBS! Detta objekt säljs exekutivt för konkursförvaltare. Här gäller inte konsumentköplagens regler, utan objektet säljs i befintligt skick som det står. (= samma regler som när Kronofogden säljer).

Gamla reg.numret var B23646. Köparen kan med detta beställa kopia på ursprungligt reg-bevis och ansöka om inregistrering hos Transportstyrelsen. Vi har ett gammalt registreringsbevis som följer med bilen.
Bilen säljs oregistrerad. Köparen får själv registrera in den.

Old Swedish registration no was B 23646. The buyer can registrate the car with help from this number.

Facts about the model

August Horch and his first business partner Salli Herz established the company on November 14, 1899 in the district of Ehrenfeld, Cologne in Cologne.[1] August Horch had previously worked as a production manager for Karl Benz. Three years later, in 1902, he moved the company to Reichenbach im Vogtland. On May 10, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (Kingdom of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at that time.
After troubles with the Horch chief financial officer, August Horch founded a second company on 16 July 1909, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename the company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights to the name. On 25 April 1910 the name Audi Automobilwerke was entered in the company's register at the Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, from the German verb "horchen", which means "listen!" (compare English "hark"). The Audi name was proposed by a son of one of Horch's business partners from Zwickau.[2]
In 1932 both companies from Zwickau (Horch and Audi) merged with Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen (the DKW brand) and the Wanderer car-production facilities to become the Auto Union corporation of Saxony. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau - developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, and driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari and Ernst von Delius - became known the world over in the 1930s.

Location and viewing Information

Welcome to the showroom:
· Tuesday 19 June at 13:00 to 18:00
· Tuesday 26 June at 15:00 to 20:00

Address: Göteborg, Agnesbergsvägen 28, 424 38 Agnesberg

Pick up

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till kundtjänst på 0723-705928.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning. Hämtning skall ske senast 14 dagar efter auktionsdagen, därefter debiteras 100 kr/dag i garageavgift om inte annat överenskommits.

Auction information

General information about the condition of the cars.
  • For this auction the cars are not declared as vehicles of daily/normal usage, rather they are described from a collecting perspective.
Important to know before placing your bids!
  • If you have won an auction where the reservation price is passed, please deposit to our client account the full amount before you arrange for pick up of any items.
  • You will be fully refunded, including the bidding fee, if you at the time of inspection and delivery is of the opinion that the description of the item does not match its real condition.
  • You will be debited the bidding fee if you do not inspect the item at its place of delivery.

Thank you for following our auctions!

We will send you an email when bidding starts.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG