Show all images
View video

Citroen CX 2500 D Reflex — 1982

Why drive a car with an air resistance coefficient a brick when you can drive a Citroen?

Nisse Brandt
Inspector
Send message

"Good for those who are interested in cool design."

COUNTDOWN
CURRENT BID
ENDED
23 000SEK
LOT NUMBER
LOCATION
14935
ENKÖPING
RESERVE PRICE
Reached
LOGIN TO PLACE BIDS
You need an account and be logged in to place bids.
Tip and share
Nisse Brandt
Inspector
Send message

"Good for those who are interested in cool design."

Description

Sold on behalf of the estate of the owner. The current owner purchased the vehicle in 2017.

The car contains traditional Citroen features such as the original "Spaceship" instrument panel with a revolving speedometer modelled after a bathroom scale. The car is outfitted with standard power steering (Diravi). The front doors include electric windows/mirror for the driver. Front and rear stainless steel bumpers The car has a 5-speed transmission. The CX comes standard with leather seats, tinted windscreen, and a CD/radio
The car is operational  although it need servicing and some future renovation work.

Technical data

  • Year
    1982/1982 
  • Registration date
    1982-10-04 
  • Mileage
    95250 km 
  • Kw / hp
    55 / 75 
  • Fuel Type
    Diesel 
  • Transmission
    Manual 
  • Interior finish
    Leather 
  • Colour
    Light Brown 

Condition

  • Mechanical condition:

    The engine is running well, but the gearbox shifts jerkily. The hydraulic system is leaking but still functional. The instrumentation lamps are loose, and the doors are difficult to lock.

  • Interior condition:

    The interior is in working order. Fabric door card on the passenger side a little loose..

  • Exterior condition:

    There is no trim in the upper corner of driver's door. The paint is in a working condition.

  • General condition:

    A drivable car in a working condition that needs a review.

MOT (tech. insp.)

Fordonsstatus: Itrafik 2017-08-31
Ursprungsbesiktning: 1981-08-28 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1982-10-04
Senast godkända besiktning: 2020-05-08
Besiktigad tom: 2022-05-31
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 13

Facts about the model

Citroën CX ritades av Robert Opron som ersättare för den framgångsrika Citroën DS.
Jämfört med DS modellen tog CX ett stort steg framåt i utvecklingen. Många av de unika dragen som den gashydrauliska fjädringen behölls och vidareutvecklades. Samtidigt blev bilen betydligt rymligare i och med att motorn blev tvärställd och tog mindre plats. En märklig detalj i konstruktionen är att karossen både är självbärande och dessutom har en hjälpram. Trots att formen på karossen är som en halvkombi är bakrutan fast monterad.Kombimodellerna (Break och Familiale) är något längre än sedanmodellen.
Break var en vanlig femsitsig herrgårdsvagn medan Familiale var sjusitsig.
På samma längre bas tillverkades även en limousine som kallades Prestige.
Utvecklingen av CX kostade mycket och bidrog till att Citroën gick i konkurs 1974 och köptes upp av konkurrenten Peugeot. Planen var att bilen skulle ha en Wankel-motor vilket inte blev av efter misslyckade försök att använda en sådan i GS. Även Maseratis V6'a från Citroën SM var tänkt som ett motoralternativ men i kölvattnet efter oljekrisen 1973 fick marknaden nöja sig med de fyrcylindriga motorerna från DS som lyftes över i den nya modellen. Dieselmotorn fanns dels som Reflex-sedan och kombi (Break och Familiale) dels i Pallasutförande samt även som Limousine.
Sedanmodellen tillverkades under åren 1974–1989 och kombimodellen tillverkades fram till 1991. Komforten ansågs vara i en klass för sig jämfört med den tidens konkurrenter. Motorerna hade sina rötter ända tillbaka till 1930-talet förutom 2,0-litersmotorn till CX Athena och Reflex från årsmodell 1980 som kom från Peugeot/Renault, den s.k. Douvrin-motorn (den fanns även i en 2,2 litersversion).

Location and viewing Information

Location: Enköping

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Nisse Brandt
+46 707 50 89 99
nisse@bilwebauctions.se

Pick up

Collection must take place before: 2022-06-16.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auction information

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Thank you for following our auctions!

We will send you an email when bidding starts.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG