Show all images

BMC Mini 1000 MK II 998cc — 1969

A ready-to-drive mini in good condition.

Johan Ålander
Valuator
Send message

"A fun mini that is ready to go."

COUNTDOWN
CURRENT BID
ENDED
58 000SEK
LOT NUMBER
LOCATION
14091
KÖPING
RESERVE PRICE
Reached
LOGIN TO PLACE BIDS
You need an account and be logged in to place bids.
Tip and share
Johan Ålander
Valuator
Send message

"A fun mini that is ready to go."

Description

In terms of functionality, this car is welded and painted. It's well done, but it doesn't entirely adhere to the original. The carburetor was recently adjusted for improved performance and economy. In the 1960s and 1970s, the current owners competed heavily with minis. This has only been used as an excursion car for fun and car meetings.

Technical data

  • Year
    1969 
  • Registration date
    1969-09-15 
  • Mileage
    49 280 km 
  • Kw / hp
    26 / 35 
  • Fuel Type
    Petrol 
  • Transmission
    Manual 
  • Interior finish
    Vinyl 
  • Colour
    Red/white 

Condition

  • Mechanical condition:

    It runs smoothly in both the engine and the transmission.

  • Interior condition:

    Good condition. Not completely in original version.

  • Exterior condition:

    Older repainting and rust repairs work done.

  • General condition:

    A Mini in good condition that has been renovated. Not entirely in its original form.

MOT (tech. insp.)

Fordonsstatus: Itrafik 2007-07-13
Ursprungsbesiktning: 1969-09-15 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1969-09-15
Senast godkända besiktning: 2017-06-05
Besiktigad tom: -
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 15

Facts about the model

Lite historia om hundkojan:

De tillverkades under BMC:s paraply med namnen Austin och Morris samt lyxversionerna Wolseley och Riley. Det kallades för "badge engineering” eftersom man i stort bara bytte lite namnskyltar och grillar. Den första hundkojan eller Mini som de kallades för i övriga världen presenterades 1959. Den var revolutionerande tackvare sin smarta och platsbesparande konstruktion som Alec Issigonis var ansvarig för. Issigonis tanke var att det skulle vara en enkel och billig bil med bra vägegenskaper. Det blev det också. En som verkligen uppskattade bilen var John Cooper som på den tiden drev ett racingstall med formelbilar i högsta ligan. Han använde själv BMC-motorer i dessa och visste dess potential. En tanke var född. John Cooper kontaktade Alec Issigonis som inte alls var intresserad av att ha en vassare motor i sin kära mini. Han ansåg att den var en bil för folket och inte ett tävlingsredskap som John Cooper ville ha den till.

1961 fick tillslut John Cooper ändå som han ville och en uppförstorad, 997cc (57 hk) variant av den ursprungliga 850 (37 hk) motorn togs fram. Nya Mini Cooper var därmed född. Cooper fick en annorlunda klädsel samt skivbromsar. De hade också en avvikande färg på taket. En vassare variant presenterades 1963 och kom att byggas i en kortare serie. Det var Cooper S 1071cc som även fick större och kraftigare skivbromsar. 1964 hände det mycket. Tre nya motorvarianter togs fram. Cooper S 1275cc och 970cc samt en mer civiliserad motor för gatan för 998cc för den vanliga Coopern. Skälet till att man tog fram så många varianter av motorer var de olika klassindelningarna baserade på motorvolym som användes vid biltävlingar. Det fanns klasser för bilar upp till 850 cc, 1000 cc, 1150 cc och 1300 cc. Det fanns alltså en mini för varje klass.

Location and viewing Information

Location: Köping

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Johan Ålander
+46 705-80 91 17
johan@bilwebauctions.se

Pick up

Collection must take place before: 2021-10-28.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auction information

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Thank you for following our auctions!

We will send you an email when bidding starts.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG