Visa alla bilder

BSA M20 500cc — 1942

Kraftfull BSA som går fint. Ursprungligen en krigsmodell och därför väldigt väl beprövad.

Michael Luft
Värderingsman
Skicka E-post meddelande
Krister Cervin
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Expertrenoverad motor. Omlackad och genomgången – allt i bästa skick."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
49 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
10826
OLOFSTRÖM
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande BSA M20?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Michael Luft
Förordnad värderingsman museum och samlare
Skicka E-post meddelande
Krister Cervin
Förordnad värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Expertrenoverad motor. Omlackad och genomgången – allt i bästa skick."

Beskrivning

Köptes på 1980-talet och demonterades för renovering. Det mekaniska lämnades till välkände Halmstad-Gustaf. M20 var en militärmodell men har senare blivit mycket populär även civilt.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1942 
  • Första registreringsdatum
     
  • Avläst mätarställning
     
  • Kw / hk
     
  • Drivmedel
     
  • Växellåda
     
  • Klädsel
     
  • Färg
     

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Renoverad mekanik. Går mycket bra.

  • Skick exteriör:

    Toppskick.

  • Skick helhet:

    Mycket fint.

Ägarens kommentar

Med sitt otroliga vridmoment en fantastisk motorcykel.

Fakta om modellen

BSA M20 blev en av de verkliga trotjänarna bland de brittiska militärmotorcyklarna. Sammanlagt fanns 126 000 i tjänst. När andra världskriget bröt ut var BSA Englands största motorcykeltillverkare och M20 började levereras 1937 med en enkel 500 cc encylindrig sidventilsmotor, med låg kompression och mycket vridmoment på låga varv. Natten den 19 november 1940 bombades BSA:s fabrik i Birmingham av tyska Luftwaffe och en stor del av fabriken blev förstörd. Tillverkningen flyttades dock och produktionen av M20 fortsatte.
BSA nyttjades även civilt av bland annat brittiska postverket. 1951 ersattes cylindern till en i aluminium men i stort tillverkades den utan större förändringar. BSA M20 byggdes mellan 1937 och 1955.

Kommer visas på 
Venczels Bil & Maskin, Östra Ringvägen 294, Olofström
Må-fre 7-17 Lö 10-14renoverad motor

Lagerort och visningsinfo

Visas hos Venczels Bil & Maskin Östra Ringvägen 294, Olofström
Må-fre 7-17 Lö 10-14

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till kundtjänst på 0723-705928.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske innan hämtning.
När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG