Visa alla bilder

BSA B33 500 cc — 1947

Tuff Roadracinghoj byggd på en BSA B33. Ready to Race!

Michael Luft
Värderingsman
Skicka E-post meddelande
Jan Byström
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Körklar, utställningshoj, fint skick och motorn går runt men vi har ej provkört/startat då den stått på muséet några år."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
31 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
11257
STAFFANSTORP
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande BSA B33?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Michael Luft
Förordnad värderingsman museum och samlare
Skicka E-post meddelande
Jan Byström
Värderingssamordnare
Skicka E-post meddelande

"Körklar, utställningshoj, fint skick och motorn går runt men vi har ej provkört/startat då den stått på muséet några år."

Beskrivning

Kraftigt modifierad BSA B33 för klassisk racing. 500 cc-motor med överliggande ventiler och 25 hk. Körd en tävling i modern tid och fortfarande fräsch med bra lack och fin sadel med bönpall. Goldstar kammar och Goldenflash växellåda.Ett häftigt bygge med vagnbok.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1947 
  • Första registreringsdatum
     
  • Avläst mätarställning
     
  • Kw / hk
    18 / 25 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    4-vxl 
  • Klädsel
     
  • Färg
    Grön 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Normalt skick. Kan behöva lite startservice men går runt. Tom tank

  • Skick exteriör:

    Mycket snygg med fina detaljer

  • Skick helhet:

    Mycket snygg och prydlig, ej startad

Fakta om modellen

Planen för The Birmingham Small Arms Co. var egentligen att tillverka krigsmateriel men redan 1906 började man även att tillverka cyklar och motorcyklar. B33 började tillverkas 1947 och var baserad på 350-kubikaren B31. Storebror B33 hade dock 499 kubiks motor men var i övrigt identisk sånär som på aningen större förgasare, tyngre svänghjul och större bakdäck. Detta var pålitliga maskiner gjorda för grusväg, och den sista byggdes så sent som 1960.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning enligt nedan:
·     Fredagen den 7 september kl 14-20
·     Lördagen den 8 september kl 9-15

Visningsadress: Mossheddingevägen 49  Staffanstorp

Hämtning

Hämtning kan ske efter tidsbokning vardagar 11-19. Hämtning skall ske senast fredagen den 28 september
Kontaktperson för tidsbokning är Ted Gryth som nås på telnr +46 (0)705 656 727

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.
Enklare hjälp vid hämtning kan erbjudas i mån av tid

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på traktorer, bilar, MC, mopeder och redskap
  • På denna auktion har objekten ingått i Per Larssons Traktormuseum och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG