Visa alla bilder

Volvo T33 Halvbandutrustad — 1950-tal

Trotjänare med vajerspel som gått i skogen i Norrbotten. Visats på muséet i 20 år. Uppstartad regelbundet. Orenoverat orginalskick med fin ytrostpatina.

Michael Luft
Värderingsman
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Går runt, ej körd på senare år. Bör vara lätt att få igång. Torra däck med punktering på ett framhjul. Ser bra ut."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
Mäklas info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
OBJEKTNR
LAGERORT
12113
ÖVERKALIX
RESERVATIONSPRIS
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Volvo T33?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Michael Luft
Förordnad värderingsman museum och samlare
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Går runt, ej körd på senare år. Bör vara lätt att få igång. Torra däck med punktering på ett framhjul. Ser bra ut."

Beskrivning

Halvbandsutrustning Alfta, banden saknas. Vajerspel.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1950-tal 
  • Första registreringsdatum
     
  • Avläst mätarställning
  • Kw / hk
    25 / 34 
  • Drivmedel
    Bensin/fotogen 
  • Växellåda
  • Klädsel
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Startad för 3 år sedan.

  • Skick exteriör:

    Torra däck, torrsprickor. Inga rostskador, bara ytrost på plåten

  • Skick helhet:

    Starta upp den och det blir betyg 3.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Ej registrerad.

Fakta om modellen

Som första traktor i T30-serien, släppte Volvo ut T31 i februari 1949. Detta var en 35 hk stark fotogentraktor som i övrigt hade mycket gemensamt med T20-modellerna med femväxlad växellåda och gemensamma bromsar och bakaxel. Överlag var T31 mycket lik de övriga – men större. T31 var byggd för att utan vidare kunna dra en tvåskärig 14-tumsplog. Traktorn hade liten vändradie och ovanligt stor frigångshöjd – vilket gjorde den populär även i skogen. Både kraftuttag och trepunktslyft fanns att tillgå men som tillbehör. ?Under huven satt en fyrcylindrig Volvomotor som till en början enbart fanns för fotogendrift. Senare kom dock T31 även med en 45 hk stark bensinmotor – och beteckningen blev då T32. Mellan 1949 och 1957 tillverkades sammanlagt 10 518 traktorer av T30-serien. Huvuddelen var T31, medan bara drygt 1000 var T32.?T33 och T34 tillhörde också T30-serien men specialanpassade för radodlade grödor, med ställbar framaxel av teleskoptyp, som gjorde att spårvidden kunde ändras i steg mellan 129 till 171 centimeter. Dessutom var radodlingsmodellerna utrustade med högre däck fram och bak. Skillnaden mellan T31/T33 och T32/34 var att förstnämnda gick på fotogen, de andra på bensin.  

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning
För visning av fordonet kontakta Holger Larsson

Telefon: +46 705 40 00 09

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Shaun Major på telefon +46 709 72 40 07 eller maila till shaun.major@bilwebauctions.se
Hämtning skall ske snarast.
OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Transport
  • Om du vill hämta upp detta objekt hos vårt ombud Enköping kan vi förmedla en kontakt till Eurotransport / Norléns. Denna transport kostar ca 8-9000 SEK exkl moms. OBS! Objektet måste sen hämtas i Enköping 5 arbetsdagar efter ankomsten.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • Traktorer och övriga fordon i denna auktion kommer från Holgers Traktormuseum och har under lång tid stått stilla. De flesta har inte körts på många år och alla har stått parkerade utomhus. Informationen om objekten är sparsam och man måste som spekulant bilda sig en uppfattning utifrån bifogat bildmaterial. Maskinerna har då och då dragits runt / startats upp men det kan ha varit flera år sedan sist. De är beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och behöver teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan köras.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären
  • Om du genomför hela köpet på distans har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG