Visa alla bilder

Oldsmobile 68 8-cyl — 1947

En milt modifierad 40-tals Oldsmobile. Stilren med kromfälgar och modernare tvåtonslack. Importerad från USA i slutet av 70-talet.

Jan Byström
Värderingsman
Skicka meddelande
Michael Luft
Värderingsman
Skicka meddelande

"Snygg och fin helhet. Går bra i maskin och är i ett bättre bruksskick."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
133 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
11077
GÖTEBORG
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
200 - 250 000 SEK
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Jan Byström
Värderingsman
Skicka meddelande
Michael Luft
Förordnad värderingsman
Skicka meddelande

"Snygg och fin helhet. Går bra i maskin och är i ett bättre bruksskick."

Skickbedömning (Betyg 1-5)

3
Skick tekniskt
4
Skick interiör
4
Skick exteriör
4
Skick helhet

Beskrivning

Oldsmobile 68 som moderniserats med Appliance ekerfälgar och stilren tvåtonslack. Fint omlackerad men med några mindre skador. Krom i bra skick Interiört grundfin med bra soffor och mattor. Innertaket är helt och fint men med lite missfärgningar i ytterkanterna. Oldsmobiles raka åtta och den för sin tid så moderna Hydramatic-lådan fungerar fint. Detta är en renoverad och genomgången bil som behöver lite bättring på vissa ställen för att bli ännu bättre. Importerad till Sverige 1979 och har länge tillhört Jännaholms samlingar. Besiktigad senaste gången 1985, vilket betyder att den idag har körförbud.

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    1947/1947 
  • Första registreringsdatum
    1982-05-07 
  • Mätarställning
    526136 miles 
  • Regnr
    DMT209 
  • Växellåda
    Automat, Hydramatic 
  • Kw / hk
    83 / 111 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Färg
    Silver/ brun 
  • Klädsel
    Textil 
  • Chassinummer
    6819499 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt: Betyg 3

    Startar och går bra. Innebelysning ur funktion. Motorrum och under bil är i finare bruksskick. Fukt finns under bil. Däck 80 procent.

  • Skick interiör: Betyg 4

    Hatthylla något sliten. Innertak helt och fin men lite missfärgningar i ytterkant. Klädsel mot torpedvägg troligtvis original. Mycket fina soffor och golvmattor. Dörrpaneler bak fina, fram lite fläckiga och missfärgade. Instrumentpanel, reglage, ratt i finare bruksskick. Bagage orenoverad, sliten + lös.

  • Skick exteriör: Betyg 4

    Fint omlackerad. Finns något stenskott, lackdamm, slitage och repa: liten bula i ovankant vänster framdörr. Lackskav på vänster fram dörr, vid backspegel. Lackskav på gangsterkeps höger- och vänstersida. Stora sprickor och repor i lack på höger fram dörr. Repor på tanklock. Krom i fint skick, några bubblor finns. Solfilmen på höger bakruta något bubblig.

  • Skick helhet: Betyg 4

    Renoverad och genomgången bil som behöver lite bättring på vissa ställen för att bli ännu bättre.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus i trafik 2010-06-18
Ursprungsbesiktning 1982-05-07 (regbes)
Datum i trafik 1:a gång 1982-05-13
Besiktningsperiod -
Senast godk besiktning 1985-06-13
Skattebefriad Ja
Antal ägare 4

Fakta om modellen

Oldsmobiles legendariska 60-serie tillverkades mellan 1939 och 1948. Från 1941 gick det att välja mellan antingen en åttacylindrig eller sexcylindrig motor – vilket tydliggjordes i modellnamnen Special 68 och Special 66. Båda kom med treväxlad manuell låda, eller Hydramatic-automatlåda som tillval. Hydramatic var för övrigt den första helautomatiska växellådan för personbilar som massproducerades.
Special 66 och 68 fanns med en rad karosser, bland annat som två dörrars Business Coupé, Sedan eller Cabriolet. Bilarna fanns i de olika utrustningsnivåerna Standard och De Luxe.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning enligt nedan:
·     Tisdag 19 juni kl. 13:00 till 18:00
·     Tisdag 26 juni kl. 15:00 till 20:00


Visningsadress: Göteborg, Agnesbergsvägen 28, 424 38 Agnesberg

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till kundtjänst på 0723-705928.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning. Hämtning skall ske senast 14 dagar efter auktionsdagen, därefter debiteras 100 kr/dag i garageavgift om inte annat överenskommits.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG