Visa alla bilder

BSA B33 500 cc — 1954

Pålitlig och slitstark BSA. Topprenoverad enstånka i mycket bra skick.

Michael Luft
Värderingsman
Skicka E-post meddelande
Frans Johansson
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"En lika pålitlig som klassisk BSA. Började byggas strax efter andra världskriget och tillverkades hela vägen fram till 1960. En mycket populär hoj!"

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
40 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
10990
SKÅNES-FAGERHULT
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande BSA B33?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Michael Luft
Förordnad värderingsman museum och samlare
Skicka E-post meddelande
Frans Johansson
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"En lika pålitlig som klassisk BSA. Började byggas strax efter andra världskriget och tillverkades hela vägen fram till 1960. En mycket populär hoj!"

Beskrivning

En fint renoverad BSA B33 – en av deras riktiga långkörare, byggd för framkomlighet och pålitlighet. Några små skav och andra mindre lackdefekter finns. Några torrsprickor i gummidetaljerna finns också. Startad men ej provkörd. B33 var i grunden identisk med B31 men med 500 cc, istället för 350-kubik. Den första byggdes 1947 och den sista 1960.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1954/1954 
  • Första registreringsdatum
    1985-11-01 
  • Avläst mätarställning
    2375 
  • Kw / hk
    17 / 23 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
     
  • Klädsel
     
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Startad men ej provkörd

  • Skick exteriör:

    Topprenoverad, några små skav och små lackdefekter finns. Torrsprickor i gummidetaljer

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus Avst 1997-09-05
Ursprungsbesiktning 1985-11-01 (regbes)
Datum i trafik 1:a gång 1985-11-05
Besiktningsperiod - 1999-05-31
Senast godk besiktning 1997-05-20
Skattebefriad Ja
Antal ägare 4

Fakta om modellen

B33 började tillverkas 1947 och var baserad på 350-kubikaren B31. Storebror B33 hade dock 499 kubiks motor men var i övrigt identisk sånär som på aningen större förgasare, tyngre svänghjul och större bakdäck. Detta var pålitliga maskiner gjorda för grusväg, och den sista byggdes så sent som 1960.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning enligt nedan:
·     Söndagen den 17 juni kl 13-19
·     Måndagen den 18 juni kl 15-20
·     Måndagen den 25 juni kl 15-20

Visningsadress: JÄNNAHOLM 8510, 280 40 Skånes Fagerhult

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till kundtjänst på 0705-656727.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning. Hämtning skall ske senast 14 dagar efter auktionsdagen, därefter debiteras 100 kr/dag i garageavgift om inte annat överenskommits.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG