Visa alla bilder
Visa film

Toyota Supra Mk4 3.0 Turbo RHD högerstyrd — 1995

Fast 'n' the Furious-generationens drömbil, här i ett lätt uppgraderat skick. Och vilken Supra är inte moddad, tunad eller stylad idag?

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Körvänlig karaktär och och tillräckligt med kraft."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
341 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
14101
VAREKIL
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Toyota Supra Mk4 3.0 Turbo?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Körvänlig karaktär och och tillräckligt med kraft."

Beskrivning

Den importerades till Sverige 2008 från Storbritannien där den ursprungligen såldes som ny. Den nuvarande ägaren köpte bilen 2013 och har bytt motorstyrningen till en MAXX ECU, monterat D2 luftfjädring och även bänkat motorn till 446 hk och 472 Nm vid laddtryck 1,3 bar (bilder). Tidigare hade bilen över 600 hk, men nu är den mer körbar med tillräcklig effekt för trevligt gatubruk. Bilen har nyligen besiktigats utan anmärkning. En eftertraktad bil för många petrolheads och det här känns som ett prisvärt exemplar, även om ratten sitter på höger sida, något som inte verkar bekomma JDM-entusiasterna det minsta.

JDM= Japan Domestic Market.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1995/1995 
  • Första registreringsdatum
    2009-05-09 
  • Avläst mätarställning
    119 925 km 
  • Kw / hk
    207 / 281 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Tyg/skinn 
  • Färg
    Grå 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Motorn drar fint från låga varv, lådan känns så stark som brukar på en Supra. Bilen fick en ny koppling för 3 år se'n och bytet till ett nytt styrsystem för motorn har gjort gott för körbarhet, bränsleekonomi och effektens karaktäristik. Bra bromsar och bra däck på fälgar från Varrstöen. Bilern har körts runt 150 mil efter kopplingsbytet.

  • Skick interiör:

    Racingstolar som är lite sliten på förarsidan, i övrigt en standard fin interiör med några extrainstrument, knappar för den nyinstallerade luftfjädringen sitter på kardantunneln.

  • Skick exteriör:

    Bilen var röd i original, den grå lacken är i ett bra skick med några små skador på hjulhus och stötfångare, och i övrigt ett fint exteriört intryck. Liten rostblåsa på bakluckan.

  • Skick helhet:

    Välskött och välunderhållen under de år som den nuvarande ägaren har haft den, en trevlig och lättkörd bil med mos när det behövs och dessutom ett fint och för modellen någorlunda modest skick.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2021-05-26
Ursprungsbesiktning: 2008-11-14 (regbes)
Datum i trafik första gången: 2009-05-09
Senast godkända besiktning: 2021-08-27
Besiktigad tom: - 2022-10-31
Årsskatt: 2627 Kr
Körförbud: Nej
Antal ägare: 7

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Varekil

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Peter Sundfeldt / Shaun Major
+46 705-38 80 22 / +46 709-72 40 07
peter@bilwebauctions.se / shaun@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2021-10-14.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG