Visa alla bilder

Chevrolet Corvette C4 V8 — 1984

Snygg Corvette som tidigare ägts av skohandlarlegenden Sko Uno. Tidstypiskt modifierad för att passa sin ägare!

Jens Hasselholm
Värderingsman
Skicka E-post meddelande
Frans Johansson
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Fint bruksskick, går fint men behöver lite översyn och service efter längre tids förvaring. OBS! Ny information tillkommit, bilen startar inte och behöver genomgång innan den brukas"

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
50 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
11033
GÖTEBORG
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Chevrolet Corvette C4 ?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Jens Hasselholm
Förordnad värderingsman
Skicka E-post meddelande
Frans Johansson
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Fint bruksskick, går fint men behöver lite översyn och service efter längre tids förvaring. OBS! Ny information tillkommit, bilen startar inte och behöver genomgång innan den brukas"

Beskrivning

Denna Corvette med L98-motor och automat är i grunden en välskött originalbil. Bilen som under många år ägts av Sko Unos legendariske grundare Kenneth Längerberg har inte rullat på några år men bör inte kräva några stora jobb för att få körklar. Glasfiberkarossen har klarat sig bra från sprickor men lacken skulle må bra av en noggrann rengöring och polering för att få den verkliga lystern tillbaka. Corvetten som är tidstypiskt modifierad med sotsvarta rutor, Compomotivefälgar och tillbehörsjalusi på bakrutan ger dock ett mycket bra helhetsintryck som bara dras ner lite av den slitna gummiläppen under spoilern. Interiört är det mesta original, sånär som på mattan på instrumentbrädan. Att bilen rullat lite märks på skinnet med bara lätt patina.
Bilen har inte rullat sedan Sko Uno gick bort i fjol men det finns inga synbara fel mekaniska fel utöver att bakdäcken är dåliga.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1984/1984 
  • Första registreringsdatum
    1985-09-16 
  • Avläst mätarställning
    29997 miles 
  • Kw / hk
    152 / 204 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Röd läder 
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Startar ej, vid test. Motor går runt men tänker inte. Behöver genomgång. Lite oljefukt under bil. Vindrutetorkare bristfällig funktion. Radioantenn funkar ej, elmotor går enbart en liten stund. Lås till lastfack höger bak sprucket. Belysning sminkspegel i solskydd ur funktion. Registreringsskylt fram är lös. Låsbult vänster fram söndrig. Däck 60%. Motorhuvsstaget är knäckt.

  • Skick interiör:

    Eftermonterad träimitationspaneler på instrumentpanel/mittkonsol/dörrsidor/högtalargaller bak. Bortsett från träpanel så är bilen original invändigt i bättre bruksskick. Slitageskador + något märke finns. Hel och komplett. Kardborre fastklistrad på targabåge som hör till Rain Coat, dock saknas själva regnskyddet. Dokumentation till Rain Coat finns.

  • Skick exteriör:

    Originallack. Lack har tvättrepor samt några större repor/lackskador. Lackskav på bakkant dörrar som är penselbättrade. Splitfälgar i bra skick, men kräver polering. Dekor för yttre baklampor saknas. Glas/gummilister i ok bruksskick. Toningsfolie på framrutor sliten / något skadad.

  • Skick helhet:

    Original oskruvad bil med några eftermonterade tillbehör.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus Avst 2010-06-14
Ursprungsbesiktning 1985-09-16 (regbes)
Datum i trafik 1:a gång 1985-09-24
Besiktningsperiod - 1999-05-31
Senast godk besiktning 1998-05-08
Skattebefriad Ja
Antal ägare 2

Fakta om modellen

Corvette C4 som tillverkades mellan 1984 och 1996 var fjärde generationen sedan starten 1953 och för första gången en Vette med bra väghållning. Med motorn långt tillbakaflyttad, låg tyngdpunkt och hjulupphängningar framtagna enbart för Corvette kom man långt. Kuggstångsstyrning istället för kul och mutter som tidigare gjorde också underverk. Samtidigt hade Chevrolet skärpt sina kvalitetskrav.
Till C4 fanns flera motorer att välja bland – alla V8 och samtliga på 350 kubiktum. Vanligaste lådan var automatlåda med fyra steg och lockup men den såldes också med fyrväxlad manuell och senare med overdrive på tvåan, trean och fyran. Denna blev dock ingen hit och ersattes snart med sexväxlad låda.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning enligt nedan:
·     Måndag 1 oktober kl. 15:00 till 19:00

Visningsadress: Göteborg, Agnesbergsvägen 28, 424 38 Agnesberg

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till kundtjänst på 0723-705928. Hämtning skall ske senast fredagen den 19 oktober.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG