Visa alla bilder
Visa film

Jaguar XKR 4.0 V8 — 2000

Jaguar XKR:s trevliga nittiotalsdesign är fint och rakt tolkad från sextiotalets E-Type. Här i en eftertraktad cabrioletversion med den starka kompressormatade maskinen.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Förhållandevis lågmilat exemplar i ett fräscht och trevligt skick. Välvårdad bil utan anmärkningsvärda skavanker, men höger fälg fram är skrapad."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
155 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12438
KUNGÄLV
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Jaguar XKR 4.0?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Förhållandevis lågmilat exemplar i ett fräscht och trevligt skick. Välvårdad bil utan anmärkningsvärda skavanker, men höger fälg fram är skrapad."

Beskrivning

Under Fordtiden i Premium Group fick Jaguar utvecklas med det viktiga brittiska sportvagnsarvet närvarande. Ford gjorde en stor F1-satsning genom varumärket Jaguar och ambitionerna var höga.
Grand tourer-bilen XK8 och XKR fanns som både coupé och cabriolet, och sålde bra. Det här exemplaret kom till Sverige 2007 och har sedan dess bara entusaistkörts i drygt 2000 mil av två ägare, en från Limhamn och en från Göteborg. Bilen tillhör den mer exklusiva delen av XK-syskonskaran med sin kompressormaskin och sin cabrioletform.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    2000/2000 
  • Första registreringsdatum
    2007-07-05 
  • Avläst mätarställning
    112500 km 
  • Kw / hk
    267 / 363 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Svart 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Motorn mullrar och viner på rätt sätt. Fin effekt i kompressor-V8:an och lådan växlar mjukt.

  • Skick interiör:

    Snygg skinninredning utan skador eller slitage. Den klassiska valnötspanelen blänker i lacken och verkar också vara utan skador.
    Panelen för defrosterutblåset på förarsidan är lite löst. Vidare har en armatur för knappar i växellådskulissen ramlat ur sitt läge. Dessa båda sista anmärkningar är att lätta att åtgärda.

  • Skick exteriör:

    Som helhet en bra utsida; oskadad lack och plåt. Små stenskott på motorhuven och några repor från användning, liksom en liten repa i fronten. Suffletten är hel och fin, elbakrutan funkar och sufflettskyddet ligger sin påse i bagageutrymmet. Höger fälg fram har skrapskador, men ska åtgärdas.

  • Skick helhet:

    En XK8 eller en XKR är som de säger i hemlandet "an affordable classic". Dessa bilar har ett attraktivt pris idag, men kommer nog snart att vända uppåt. Det här exemplaret har alla möjligheter till att bli en värdig, välvårdad och klassisk Jaguar med allt vad det innebär av engelsk sportbilstradition.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2018-11-27
Ursprungsbesiktning: 2007-06-26 (regbes)
Datum i trafik första gången:2007-07-05 (001002) OBS! Fordonet är taget i trafik tidigare i annat land
Besiktigad tom: - 2021-01-31
Senast godkända besiktning: 2019-12-02
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Nej
Årsskatt: 3055 Kr
Debitering vid påställning: 2545 Kr
Betalningsmånad: Nov 2019
Antal ägare: 2

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Peter Sundfeldt

Mail: peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 38 80 22

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning.
Vänligen boka tid genom att ringa till Peter Sundfeldt på telefon +46 705 38 80 22 eller maila till peter.sundfeldt@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast fredagen den 3:e april 2020.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG