Visa alla bilder

Husqvarna 281 Drömbåge 175cc — 1958

Fint renoverad Drömbåge.

Ted Gryth
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Fin svensk 50-talare, en renovering som är välgjord och maskinen fungerar som den ska. Ett trevligt tillbehör är packväskorna som ökar användningsområdet för motorcykeln. Ett stycke svensk mc historia väl värd att bevara."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
22 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
13085
KARLSHAMN
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Husqvarna 281 Drömbåge?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Ted Gryth
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Fin svensk 50-talare, en renovering som är välgjord och maskinen fungerar som den ska. Ett trevligt tillbehör är packväskorna som ökar användningsområdet för motorcykeln. Ett stycke svensk mc historia väl värd att bevara."

Beskrivning

Denna Husqvarna renoverades på 80-talet och har körts sparsamt sedan dess.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1958/1958 
  • Första registreringsdatum
    1958-01-01 
  • Avläst mätarställning
    25557 km 
  • Kw / hk
    6 / 8 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
     
  • Färg
    Blå 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Går fint, har rullat max 200 mil sedan renovering

  • Skick exteriör:

    Äldre lackering som hållt sig bra endast några få lackskador, bra krom.

  • Skick helhet:

    Trevlig entusiasthoj med packväskor att packa fika i till kommande sommars utflykter.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2014-02-12
Ursprungsbesiktning: 1958-01-01 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1958-01-01
Senast godkända besiktning: 2020-07-02
Besiktigad tom: Besiktningsbefriad
Årsskatt: Skattebefriad
Antal ägare: 5

Fakta om modellen

Från början till och med 1906 var Husqvarnas MC utrustade med motorer från FN-motorer, 1907 NSU, 1908–1909 Moto Sache och 1910–1918 användes Moto Rêve. 1919 tillverkades den första egna motorn. Det var en 550 cm³ V-twin med sidventiler. Denna motor tillverkades ända till 1934. År 1932 premiärvisades en encylindrig toppventilmotor på 350 cc. Även JAP-motorer har använts under åren.[1] Från 1946 till 1959 tillverkades en 118 cc motor som monterades i olika ramar och modeller som Svartqvarnan och Rödqvarnan samt en scooter. Den modifierades lite 1957 och stoppades i ”bronspilen” eller ”blöjpilen”. 1953 kom en 175 cc motor som satt i Drömbågen, Silverpilen och, med 200 cc cylinder, i Guldpilen. Den tillverkades till 1965. 1971 tillverkades en 400 cc Cross som också baserades på ”Silverpilmotorn”.

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning. För visning av fordonet kontakta handläggare/ombud.

Brocenter i Olofström
Ulf Olsson
Telefon +46 706 34 05 12

Ted Gryth
Telefon: +46 705 65 67 27
Mail: ted.gryth@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till
handläggaren.

Ted Gryth
Telefon: +46 705 65 67 27
Mail: ted.gryth@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast måndag den 2:e November 2020.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG