Visa alla bilder
Visa film

Suzuki SJ410 Samurai 1,0 — 1986

En fyrhjulsdriven ikon från det glada 1980-talet. I Sverige såldes de som Samurai. I Japan som Jimny.

Mathias Casserlund
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Handläggare
Skicka E-post meddelande

"En perfekt bil för den som vill ha en tidig Samuari/Jimny och som gärna lägger ner tid på översyn och att snygga till den. Vi rekommenderar en renspolning av underredet och därefter en rostskyddsbehandling."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
32 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
15707
ÅRJÄNG
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Suzuki SJ410 Samurai?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Mathias Casserlund
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Rebecca R Bengtsson
Auktionshandläggare
Skicka E-post meddelande

"En perfekt bil för den som vill ha en tidig Samuari/Jimny och som gärna lägger ner tid på översyn och att snygga till den. Vi rekommenderar en renspolning av underredet och därefter en rostskyddsbehandling."

Beskrivning

En trevlig instegsmodell till den fyrhjulsdrivna veteranbilsvärlden. Bilen är registrerad som lätt lastbil, godkänd för 1 passagerare och har dispens för baksätet.

Mätaren står på 3104 mil. Sannolikt har mätaren snurrat 1 varv, så rätta miltalet bör vara 13 104 mil. Det har varit 12 registrerade ägare sedan bilen var ny. Varav 2 brukare de senaste 17 åren. Bilen är avställd sedan 2007 och behöver en godkänd besiktning hos bilprovningen innan den körs i trafik. Instruktionsbok saknas. Original domkraft medföljer. 4 extra hjul medföljer.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1986/1986 
  • Första registreringsdatum
    1986-05-16 
  • Avläst mätarställning
    31 045 km 
  • Kw / hk
    34 / 46 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Textil  
  • Färg
    röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Rak fyrcylindrig motor på 1,0L, med uppgiven effekt på 45hk. Manuell fyrväxlad låda. Hög och lågväxel. Kopplingspedalen tar lite högt upp. Den kopplar ur och drar som den ska. Vi vet inte om det går att justera spelet eller om det på sikt behövs en ny koppling. Går fint i motor och med fungerande fyrhjulsdrift.

  • Skick interiör:

    Inredningen är i originalutförande. Förutom hängande innertak, lite skav på plastpaneler och några hål på baksätesklädseln har inredningen klarat sig riktigt bra. En rejäl rengöring av kupé och säten kommer att ge bilen ett lyft. Fina gummimattor och bra stuns kvar i stolarna. Golvbrunnarna har färgsläpp och lite ytrost. Se bilderna för mer information.

  • Skick exteriör:

    Det finns skav, revor och någon mindre buckla utvändigt. Rostblåsor vid skärmkanter, samt runt nederdel av karossen. Mest bak på flakdelen, även ytrost nere vid trösklarna. Rostskada vid framrutan mot motorhuven. Se bilderna. Den ger ändå ett gott intryck och den har klarat sig från ombyggnation som är vanligt på modellen. En hardtop medföljer och även en sufflett, se separata bilder. Sufflettställning saknas.

  • Skick helhet:

    En bil i bra bruksskick med potential att bli riktigt fin om rostskadorna åtgärdas. Bättre skick än genomsnittet för modell och ålder.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2007-08-24
Ursprungsbesiktning: 1985-08-09 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1986-05-16
Senast godkända besiktning: 2006-07-17
Besiktigad tom: 2007-06-30
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Ja
Antal ägare: 12

Ägarens kommentar

Förra ägaren var en äldre herre som främst använde bilen mellan sitt sommarboende och båtplatsen. Jag har servat bilen med nya tändningsdetaljer, motorolja, smörjt upp främre bromsoken och monterat nya belägg.

Fakta om modellen

Den första Suzukin med fyrhjulsdrift introducerades 1970. 1982 introducerade Suzuki andra generationen av Jimny. Jimny 1000, som såldes som Suzuki SJ410 på de flesta exportmarknader. Den använde en större 1-litersversion av den tidigare 0,8-liters fyrcylindriga motorn. Den större motorn gav 45 hk och hade en toppfart på 109 km/t.

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Årjäng

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Mathias Casserlund

mathias.casserlund@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2023-04-13.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG