Visa alla bilder

Studebaker Avanti R1 289 — 1963

En äkta Studebaker Avanti som tillverkades innan Studebaker gick i konkurs.

Johan Ålander
Värderingsman
Skicka meddelande

"Originaldesignen är oftast den som håller bäst i längden. Exakt som på denna modell."

Budgivningen startar den 5/3
OBJEKTNR
LAGERORT
13296
GÄVLE
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
280 - 320 000 SEK
Ej uppnått
Tipsa och dela
Johan Ålander
Värderingsman
Skicka meddelande

"Originaldesignen är oftast den som håller bäst i längden. Exakt som på denna modell."

Beskrivning

Bakaxeln Dana 44 är nyrenoverad och har en diffspärr monterad för att få bättre fäste när friktionen är låg, eller om det är för att motoreffekten är hög.
AC finns men är ej i funktion. Original fälgar samt mycket bra navkapslar. Original radio
Servostyrning samt servobromsar. Skivor fram och trummor bak

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    1963/1963 
  • Första registreringsdatum
    1996-10-21 
  • Avläst mätarställning
    128900 
  • Regnr
    BCN766 
  • Chassinummer
    63R1946 
  • Kw / hk
    206 / 280 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Ljusbrun 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Mycket bra skick.

  • Skick interiör:

    Mycket fin originalinredning

  • Skick exteriör:

    Bra skick. Originallack enligt uppgift. Glasfiberkaross med en ram i mycket bra skick.

  • Skick helhet:

    En bil i precis sådant skick man vill ha den i. Den är använd men inte sliten.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2019-05-27
Ursprungsbesiktning: 1996-09-25 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1996-10-21
Senast godkända besiktning: 2019-05-28
Besiktigad tom: -
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 5

Fakta om modellen

Studebaker Avanti tillverkades endast som årsmodell 1963 och 1964. Totalt uppgick produktionen till 4 643 exemplar under dessa år. Karossen är gjord av glasfiber och under huven monterades en V8 på 289 kubiktum. Växellådan är automatisk och för kraften vidare till den starka bakaxeln. För designen svarade ett team med Raymond Loewy i spetsen.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG