Visa alla bilder
Visa film

Ford Hot Rod T-23 350 cui — 2020

Fin och klassisk bucket T-23 rod med en lika klassisk Chevrolet 350 och TH350 låda.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka meddelande

"Färdig rod-klassiker att njuta av som den är utan byggtid. Det är också körglädje."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
140 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
14810
SANDARED
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
160 - 180 000 SEK
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka meddelande

"Färdig rod-klassiker att njuta av som den är utan byggtid. Det är också körglädje."

Beskrivning

Den nuvarande ägaren är en jänkarbilsentusiast med flera dylika bilar på sitt samvete, men hade en Hot Rod kvar på sin bucket list. Han hittade en intressant kandidat i Norrland och det blev affär. Bilen byggdes i Luleå av förra ägaren och färdigställdes och registrerades så sent som 2020. Det är en bucket T-23 Hot Rod "TJS" med en fyrportsmatad Chevy 350 och en TH350 automatlåda. Sjuttiotalsfeeling och vackert tidstypiskt lackerad i silver med flakes och flames. Den är registrerad för en passagerare och har också ett lastutrymme för extra förvaring. Framvagnen är en klassisk set-up med fyra bärarmar och Volvo Amazon-bromsar, och bakaxeln är en 9-tums som sitter i en fyrlänks coilover-upphängning med Volvo 240-bromsar. Bränsletanken är på 40 liter. Mer teknisk information finns att läsa på bilderna. Ägaren körde hela förra sommaren och tycker för all del om bilen, men resten av familjen får varken plats eller delar inte riktigt hans åsikt. Därför blir det nu byte till en mera praktisk Rod med mera utrymme ombord.

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    2020/2020 
  • Första registreringsdatum
    2020-07-29 
  • Avläst mätarställning
    300 km 
  • Regnr
    SHX877 
  • Chassinummer
    YVVB11642TJST2319 
  • Kw / hk
    117 / 159 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Automat 
  • Klädsel
    Vinyl 
  • Färg
    Silver Flake 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Tändningslåset sitter under förarsätet, motorn är lättstartad, har tillräckligt med kraft och låter skönt ur snygga grenrör och sidepipes.

  • Skick interiör:

    Sparsmakad och spartansk inredning som sig bör. Sittdynor i skinn, ryggstöd i tyg med överdrag i vinyl. Byggaren har också adderat några modernare digitala instrument.

  • Skick exteriör:

    Lack i silverflake med flames i snyggt utförande och även delar av motorn har lackerats, här med blå flake istället. Grill från en Ford 32:a. Framhjulen har dimension 195/50R15 och bak 295/50R15. Höger skärm bak har ett litet skrapmärke.

  • Skick helhet:

    En rå och snygg rod färdig att njuta av för en entusiast som uppskattar körning mer än byggandet. Här är allt klart för träffar och körning.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2021-04-26
Ursprungsbesiktning: 2020-07-03 ENSK
Datum i trafik första gången: 2020-07-29
Senast godkända besiktning: 2020-07-03
Besiktigad tom: -
Årsskatt: 360 Kr
Körförbud: Nej
Antal ägare: 2

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Sandared

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Classic Car Depot
Shaun Major
+46 709 724007
shaun@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2022-06-02.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG