Visa alla bilder

Piaggio Vespa SS180 — 1965

Den sportigaste sextiotals-Vespan Super Sport med en Vespa Rally-motor från 1975. På alla sätt bättre, snabbare och mer tillförlitlig, men inte en originalmaskin.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Trevlig Vespa SS180 med en svårvärderad, och egentligen bättre, utbytesmotor från ett tio år yngre syskon."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
24 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12381
STOCKHOLM
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Piaggio Vespa?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Trevlig Vespa SS180 med en svårvärderad, och egentligen bättre, utbytesmotor från ett tio år yngre syskon."

Beskrivning

Enligt en tidigare ägare hade den första ägaren trimmat originalmotorn så hårt att den var helt slut. Ett besök gjordes hos Fram-King på Sveavägen 108, generalagenten för Vespa, där man precis hade fått in en nästan ny Rally 200 med krockskador fram. Motorn från den flyttades över tillsammans med sidokåporna och sadeln. Den nuvarande ägaren har monterat ett nytt styrlås och ny SIP Road ljuddämpare.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1965/1965 
  • Första registreringsdatum
    1965-05-06 
  • Avläst mätarställning
    36600 km 
  • Kw / hk
    6 / 8 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
     
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Pigg och trevlig motor från Rally 200 Electronic som i original hade elektronisk tändning, ett stort tillförlitlighetssteg på den tiden.

  • Skick exteriör:

    Delvis originallack och delvis handmålad. Vita dekorränder från Rally-modellen. Även sadeln är från Rally-modellen.

  • Skick helhet:

    Helhetsintrycket är bra och även som en SS180/Rally200-hybrid är resultatet trevligt. De handmålade delarna drar ner finishen lite, men funktionen och det allmänna intrycket är som sagt bra.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2019-08-27
Ursprungsbesiktning: 1965-05-06 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1965-05-06
Besiktigad tom: -
Senast godkända besiktning: 2019-08-27
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 9

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Peter Sundfeldt

Mail: peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 38 80 22

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Peter Sundfeldt på telefon +46 705 38 80 22 eller maila till
peter.sundfeldt@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast fredagen den 22:e november 2019.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG