Visa alla bilder

Husqvarna 35 350cc — 1931

Ovanlig klassiker i fint skick

Ted Gryth
Värderingsman
Skicka meddelande

"Ett fint exemplar från svensk förkrigstillverkning
Modell 35 1932 350 cc Första encylindriga egna motorn"

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
74 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12420
OLOFSTRÖM
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
35 - 45 000 SEK
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Ted Gryth
Värderingsman
Skicka meddelande

"Ett fint exemplar från svensk förkrigstillverkning
Modell 35 1932 350 cc Första encylindriga egna motorn"

Skickbedömning (Betyg 1-5)

3
Skick tekniskt
4
Skick exteriör
4
Skick helhet

Beskrivning

En maskin som kom till samlingen i Skåne för ett tiotal år sedan. En renovering som har hållt sig i bra skick

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    1931 
  • Första registreringsdatum
    1932-05-25 
  • Mätarställning
     
  • Regnr
    CDX726 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Kw / hk
    7 /  
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Färg
    Silver 
  • Klädsel
     
  • Chassinummer
    4X470 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt: Betyg 3

    Motorn ej startad men den går runt och har bra kompression.

  • Skick exteriör: Betyg 4

    En äldre renovering med få bruksspår, behöver en rekond för att bli riktigt fin.

  • Skick helhet: Betyg 4

    En maskin som verkar stabil och rejäl dock ej provkörd.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2015-06-16
Ursprungsbesiktning: 2009-06-03 (regbes)
Datum i trafik första gången: 2009-06-10 (320525)
Direktimport Nej (tidigare reg i Sverige) OBS! Fordonet är taget i trafik tidigare i annat land
Besiktigad tom:
Senast godkända besiktning: 2009-06-03
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 1

Fakta om modellen

Husqvarna byggde sin första motorcykel 1903 och är ett av världens äldsta motorcykelmärken tillsammans med Triumph, Royal Enfield och Harley-Davidson. 1916 vann man för först gången Novemberkåsan. Husqvarnas historia på tävlingsbanorna inleddes redan 1922, bland annat tävlingarna i Strutsabacken vid pingst varje år och det härliga ljud som HVA-maskinerna åstadkom i händerna på förare som Ragge Sunnqvist, Ivar Skeppstedt, Gunnar Kalén, Rolf Gülich och staden Huskvarnas egen Bengt Håkansson.
Från början till och med 1906 var Husqvarnas MC utrustade med motorer från FN-motorer, 1907 NSU, 1908–1909 Moto Sache och 1910–1918 användes Moto Rêve. 1919 tillverkades den första egna motorn. Det var en 550 cm³ V-twin med sidventiler. Denna motor tillverkades ända till 1934. År 1932 premiärvisades en encylindrig toppventilmotor på 350 cc. Även JAP-motorer har använts under åren.[1] Från 1946 till 1959 tillverkades en 118 cc motor som monterades i olika ramar och modeller som Svartqvarnan och Rödqvarnan samt en scooter. Den modifierades lite 1957 och stoppades i ”bronspilen” eller ”blöjpilen”. 1953 kom en 175 cc motor som satt i Drömbågen, Silverpilen och, med 200 cc cylinder, i Guldpilen. Den tillverkades till 1965. 1971 tillverkades en 400 cc Cross som också baserades på ”Silverpilmotorn”.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning hosBrocenter in Olofström enligt nedan:

- Torsdagen den 31:e oktober kl.13:00 till 18:00

Visningsadress: Brostugevägen 1, 29342 Olofström

Kontakta handläggare Ted Gryth
Telefon: +46 705 65 67 27
Mail: ted.gryth@bilwebauctions.se

Brocenter i Olofström
Ulf Olsson
Telefon +46 706 34 05 12

Kjell Olsson
Telefon +46 706 34 00 00

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till
Ted Gryth på telefon +46 705 65 67 27 eller
Ulf Olsson på telefon +46 706 34 05 12
Hämtning skall ske senast fredagen den 22:e november 2019. 

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG