Visa alla bilder

Volkswagen Buss T4 Syncro, lång 2.5L — 1998

Trevlig VW buss med 4WD och 5 cyl. bensinmotor som fungerar mycket fint. Såldes ny till försvaret i Norrland och privatägd sedan 2011.

Michael Luft
Värderingsman
Skicka meddelande

"Hel och fin men normala spår av användandet finns. Går bra i motor och växellåda. Hastighetsmätaren bytt efter stöldskada, till begagnad mätare som gått 7000 mil mer än bilen. Bilen har gått 15900 mil. Kamrem bytt för 450 mil sedan."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
51 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12682
GÖTEBORG
BEDÖMT VÄRDE
RESERVATIONSPRIS
35 - 45 000 SEK
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Michael Luft
Förordnad värderingsman
Skicka meddelande

"Hel och fin men normala spår av användandet finns. Går bra i motor och växellåda. Hastighetsmätaren bytt efter stöldskada, till begagnad mätare som gått 7000 mil mer än bilen. Bilen har gått 15900 mil. Kamrem bytt för 450 mil sedan."

Beskrivning

Denna bil såldes ny till försvaret i Boden 1998, som stabsbil och efter en stöldskada 2010 ställdes bilen undan. Rattlås och dörrlås skadades då. Bilen såldes från försvaret 2011 och nuvarande ägare lagade låsen och lackade om den (i original röd-kulör) samt klädde om säten. Bilen har sedan fungerat som semester- och långfärdsbil, särskilt för resor till svenska och norska fjällen, då den tar sig fram mycket bra i snö och på dåliga vägar med sin fina Syncro-fyr-hjulsdrift.
Bilen har alltid varit röd är hel och fin på utsidan men några mindre bättringar och blåsor på kanter finns. Invändigt är den hel och fin men skav i lastutrymmet och ett hål i klädseln på förarstolens baksida kan noteras. Nyare stereo, ny framruta, dragkrok, dörrar baktill. Däck 40% kvar.
I samband med reparationen av stöldskadan byttes hastighetsmätarhuset, komplett, till en bättre begagnad mätare som gått 7000 mil mer än bilen. (Den gamla blev sönderbruten när tjuvarna bröt rattlåset och försökte tjuvkoppla, men de fick aldrig igång bilen) Bilen har idag gått totat 15900 mil. Kamrem bytt och stor service gjord för 450 mil sedan.

Teknisk data

  • Årsmodell/modellår
    1998/1998 
  • Första registreringsdatum
    1998-09-20 
  • Avläst mätarställning
    229460 km 
  • Regnr
    DKY172 
  • Chassinummer
    WV2ZZZ70ZWH088605 
  • Kw / hk
    85 / 116 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Konstläder 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Går fint, välservad, kamrem bytt april 2019, för 450 mil sedan.
    Servopumpen viner vid max rattutslag åt höger. Annars låter den normalt vid körning.

  • Skick interiör:

    Snygg och prydlig. Litet hål i klädsel på baksidan av förarstol

  • Skick exteriör:

    Något bättre än normalt skick. Hel och fin.

  • Skick helhet:

    Normalt välvårdat bruksskick som tål många mil till.

Fakta om modellen

VW buss T4 är första modellserien av VW bussar med vattenkyld frontmotor. Modellen kom 1991 och byggdes till 2004. Med 4-hjuls drift hade dessa bussar det Österikiska Steyer-Puch Syncro systemet som idag är mycket eftertraktat och uppskattat för sin slitstyrka och driftssäkerhet. Detta gör bilen till en kommande entusiastbil som också är mycket praktisk.

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning
För visning av fordonet kontakta handläggare Michael Luft

Mail: michael.luft@bilwebauctions.se
Telefon: +46 708 20 21 13

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Michael Luft på telefon +46 708 20 21 13 eller maila till michael.luft@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast fredagen den 22:e maj 2020.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären
  • Om du genomför hela köpet på distans har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG