Visa alla bilder

Piaggio Vespa Rally 180 — 1971

Orörd, men krockskadad i benskölden. Har stått undanställd och avställd i 35 år med registreringshållningsavgiften tacksamt nog betalad under alla år.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Originallack som delvis kan räddas trots skadan på benskölden. Okänt skick på motorn."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
35 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
13248
ARVIKA
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Piaggio Vespa Rally 180?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Originallack som delvis kan räddas trots skadan på benskölden. Okänt skick på motorn."

Beskrivning

Scootern ställdes undan efter en skada i mitten på åttiotalet och har blivit stående se'n dess. Den förra ägaren Gösta, som tog över scootern från sin svärfar Georg (som i sin tur köpte den ny) berättade om skadan där han blev påbackad av en buss. Han låg bakom bussen i hemstaden Åmål när den plötsligt stannade tvärt och började att backa innan Gösta hann reagera efter att han själv också hade fått bromsa, stanna lika tvärt och snabbt slängt en blick över axeln för att kolla så att ingen annan var bakom. Han kastade sig av scootern och vidare ner i diket. Gösta klarade sig utan skador, men Rallyn träffades på bensköldens vänstersida. Bussen hade missat en avtagsväg...
Registreringsvgiften är betalad under alla år och scootern har därför kvar sin identitet i registret. En Vespa Rally 180 var det sportigaste Piaggio hade i sitt modellprogram för varumärket Vespa i början på sjuttiotalet.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1971/1971 
  • Första registreringsdatum
    1971-04-21 
  • Avläst mätarställning
     
  • Kw / hk
         / 10 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
     
  • Färg
    Blå 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Motorn är i ett ostartat och okänt skick, men bör vara lätt att starta efter normal service. Scootern har stått varmt och torrt, och motorn går att kicka runt.

  • Skick interiör:

  • Skick exteriör:

    Trots skadan på benskölden kan scootern delvis bevara sin originallack. Dagens plåtslagare, buckeltekniker och maskinparker kan göra underverk.

  • Skick helhet:

    Att originalrenovera en vintage scooter med ny lack och nytillverkade delar kan många göra och gör det också. Att försiktigt återställa en skadat fordon är en annan väg att gå, en fordon- och kulturhistoriskt rolig väg. Den här scootern är i ett skick som kvalar in på den senare vägen, och historien om skadan är härmed också berättad.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 1986-08-26
Ursprungsbesiktning: 1971-04-21 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1971-04-27
Senast godkända besiktning: 1985-06-05
Besiktigad tom: - 1986-06-30
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Ja
Antal ägare: 3

Lagerort och visningsinfo

Kontakta värderingsmannen för att boka en tid för visning.

Hämtning

Hämtning skall ske senast 2 veckor efter att auktionen är avslutad.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG