Visa alla bilder

AC Cobra 427 (replica)

Cobra replica byggd i USA på åttiotalet. Trevlig version med rätt känsla. Ingen registrering, bilen behöver SFRO-besiktigas.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Några klassiska bristningsblommor och små skador i lacken på plastkarossen, i övrigt presentabel och snygg. Mekaniskt och elektriskt arbete återstår."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
210 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
13418
SKILLINGARYD
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande AC Cobra?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Några klassiska bristningsblommor och små skador i lacken på plastkarossen, i övrigt presentabel och snygg. Mekaniskt och elektriskt arbete återstår."

Beskrivning

Bilen är byggd i USA på åttiotalet, hamnade i Spanien en kort sejour med sin ägare för att sedan hitta till Sverige med samma ägare utan att registreras. Här blev den så småningom en del av ett dödsbo och såldes genom en handlare till nuvarande ägare som i sin tur känner sig färdig med projektet, även om han inte har fått köra sin bil med den på pappret spännande motorn. Den motorn som han också har byggt med mycket godisdelar.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
     
  • Första registreringsdatum
     
  • Avläst mätarställning
     
  • Kw / hk
    441 / 600 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    4-vxl 
  • Klädsel
    Vinyl 
  • Färg
    Svart/Guld 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Delvis nybyggd Chevlolet 406 cui med nya Weber 48 och i övrigt följande specifikation:
    - Rullkam
    - Rullvippor
    - H-profil vevstakar
    - Smidda kolvar
    - AFR aluminium cnc-portade toppar
    - Weber insug
    - Fabriksnya Weber 48:or
    - Mini startmotor
    - Lakewood stål kopplingskåpa
    - Smitt NASCAR-svänghjul
    - 7,25" quartermaster koppling
    - Ny aluminium vattenkyl
    - Ny elfläkt
    - Setrab oljekyl
    - Ny vevhusventilation
    Motorn beräknas ge runt 600 hk.
    Växellåda: Muncie M22 NY drevsats i aluminiumhus, nybyggd 4-växlad manuell.

    Motor, koppling och växellåda är inte startade eller körda efter uppgradering med nytt insug och förgasare.

    Stel bakaxel av okänt fabrikat, upphängning ny 4-link och wattlänk.

    Bromsar:
    Skivbromsar fram

    Bränsletank, nya filter/bränslepump (holley black) samt slang finns.

  • Skick interiör:

    Rejsig och avskalad inredning med säten som jänkarna kallar bucket seats och instrument från Stewart Warner. Finishen är lite rå, just som det var på originalbilarna på sextiotalet.

  • Skick exteriör:

    Lack och det allmänna yttre i ett presentabelt skick. Fälgarna heter Western 8x15" fram och 10x15" bak, och däcken har dimensionerna 235/60/15 respektive 295/50/15.

  • Skick helhet:

    Trevlig representant för de tidiga Cobra-replikorna. En hel del att göra innan bilen kan SFRO-besiktigas, bland annat el- broms-, kyl- och bränslesystem. Cool bil som definitivt är värd att jobba på.

Lagerort och visningsinfo

Kontakta värderingsmannen för att boka en tid för visning.

Hämtning

Hämtning skall ske senast 2 veckor efter att auktionen är avslutad.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG