Visa alla bilder

Chevrolet AE Universal Roadster 3.2l/6-cyl — 1931

Chevrolets fina tvådörrars cabriolet med rak sexa och svärmorslucka. Här i orört, originalskick, 90 år gammal och längtande ut på vägarna igen.

Johan Ålander
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Denna bil behöver en teknisk genomgång, och stor rengöring. Förhållandevis bra i stomme och plåt, så den är väl värd att göra iordning. Säljs som renoveringsobjekt, handlingar saknas."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
91 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12990
ARVIKA
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Chevrolet AE Universal Roadster?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Johan Ålander
Värderingsman
Skicka E-post meddelande

"Denna bil behöver en teknisk genomgång, och stor rengöring. Förhållandevis bra i stomme och plåt, så den är väl värd att göra iordning. Säljs som renoveringsobjekt, handlingar saknas."

Beskrivning

Chevolets fina roadster med rak sexa och svärmorslucka, i orenoverat, orört originalskick. Bilen har stått undanställd i mer än 50 år i bilsamlingarna hos mannen som drev Arvika fordonsmuseum. Denna bil är nästintill komplett i alla detaljer och en mycket bra grund för renovering, eller ombyggnad till något busigare. Ytrost finns men bilen är inte genomrostad. Byt däck, putsa upp bilen och få fart på motorn, så den blir körbar. Sedan kan ni göra resten efterhand i en så kallad rullande renovering.
Motor går ej runt för hand.
OBS: Nyckel finns.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1931 
  • Första registreringsdatum
     
  • Avläst mätarställning
    35 080 km  
  • Kw / hk
    37 / 50 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Blå 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Har stått undnställd i mer än 50 år. Behöver en teknisk genomgång och uppstartsservice

  • Skick interiör:

    Hel men sliten och smutsig

  • Skick exteriör:

    Dålig sufflett och dåliga däck

  • Skick helhet:

    Värd att göra körbar eller helrenovera. En modell som väcker ha-begär.

Fakta om modellen

Chevrolets AC-serie kom 1929 och följdes året efter av AD-serien som fanns med en rad olika typer av karosser varav Roadstern var den mest sportiga. Sammanlagt byggdes det nästan en miljon bilar 1929 och 1930. AC och AD bilarna marknadsfördes hårt som "En sexa till priset av en fyra". AC var Chevrolets första sexcylindriga bil sedan 1915. Den 3,1 liter stora motorn blev senare känd som Stovebolt Six. AD var en uppdaterad AC som bland annat hade hydrauliska stötdämpare och tankmätare.
Av denna AE-modell är det cirka 23 000 exemplar tillverkade.

Lagerort och visningsinfo

Välkomna på visning fredagen den 23 oktober kl. 15:00 till 20:00

Visningsadress: Arvika, Jössefors industriområde (skyltat).

Hämtning

Hämtning kan ske tidigast den 9/11 (kl 12-18) samt under dagtid 13-15 november.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
  • OBS! Många bilar från denna samling har blivit avförda från bilregistret och säljs oregistrerade eller som reservdelsbilar, även om de har en registreringsskylt (som ej är giltig längre). Köparen får då endast kvitto på sitt inköp från auktionen och får sedan själv undersöka om bilen är möjlig att registrera. (Kännedom om numret på den gamla registreringsskylten underlättar inregistrering varför den fått sitta kvar på bilen i vissa fall).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela auktionssumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fatta beslut om köp utan kan avstå. I detta läge återbetalas i detta läge deponerad auktionssumma samt inropsavgift
  • Om du ej synar/undersöker objektet på auktionsplatsen, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fatta beslut om köp
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen, själv eller genom ombud) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar efter köpbeslut kan lagerhållning komma att debiteras.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG