Visa alla bilder

Triumph TR4A — 1965

Rakt, rätt och förhållandevis hanterligt renoveringobjekt med en fin historik.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Komplett, roligt och vettigt rullande objekt."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
55 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
14702
GÖTEBORG
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Triumph TR4A?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande
Shaun Major
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Komplett, roligt och vettigt rullande objekt."

Beskrivning

Den importerades från England 1996 och brukades några år, men den senaste och enda besiktningen var i samband med importen. Den nuvarande ägaren köpte den 2008 med ambitionen att renovera klart bilen. Han letade särskilt efter just en TR4A IRS (Independent Rear Suspension) på grund av den speciella speciella hardtopen, hjulupphängningen, överväxel och en instrumentbräda i trä. Anledningen till försäljning ligger i tiden. Ägarens garage hemma på villatomten utanför Göteborg är även klassat som skyddsrum i grannskapet och i samband med att MSB nyligen ville besiktiga garaget fick den då längst in garagerade TR4:an tillfälligt flyttas ut med alla sina delar och ett avyttrande aktualiserades.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1965/1965 
  • Första registreringsdatum
    1996-06-11 
  • Avläst mätarställning
    94 277 km 
  • Kw / hk
    76 / 103 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Röd 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Motorn går runt och växellägen går i fint, men maskinen har inte startats under den nuvarande ägarens tid. IRS-chassiet innebär en individuell pendelaxel-konstruktion likt den på det senare småsyskonet Spitfire.

  • Skick interiör:

    Stolar i original, en ny matt-sats och en fin original stålekerratt skapar bra motivation och möjligheter för en ny renoverande ägare. Original utförd Smith hastighetsmätare i km/h utan en taffligt kilometertejpad instrumenttavla i miles bidrar också till en bra känsla.

  • Skick exteriör:

    Lite rost i skärmar, skadad dörr och bortskuren plåt i kardantunneln (annan dörr och ny plåt medföljer), men i övrigt ett vettigt objekt plåtmässigt. Hardtopen är en så kallad Surrey Top där mitten kan demonteras likt en Porsche Targa, men den kan även lyftas av helt och ersättas av vanligare sufflett. En sufflettställning följer också med (vit på bilderna).

  • Skick helhet:

    Ett trevligt och prisvärt tillfälle till ett fint renoveringsobjekt, här finns bra möjligheter för rätt köpare att skapa en sig en snygg engelsk sportvagn med för modellen intressant och rolig utrustning.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2001-08-31
Ursprungsbesiktning: 1996-06-07 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1996-07-08
Senast godkända besiktning: 1996-06-07
Besiktigad tom: 1998-07-31
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Ja
Antal ägare: 5

Lagerort och visningsinfo

Lagerort: Göteborg

Kontakta värderingsmannen/ombudet för att boka en tid för visning:

Peter Sundfeldt / Shaun Major
+46 705-38 80 22 / +46 709-72 40 07
peter@bilwebauctions.se / shaun@bilwebauctions.se

Hämtning

Hämtning skall ske senast: 2022-05-05.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla (undanställda) länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När en auktion avslutats med dig som hösta budgivare och reservationspris uppnåtts erhåller du en rättighet att kunna köpa aktuellt auktionsobjekt. Med denna rättighet skall du bege dig till auktionsplatsen och bedöma auktionsobjektet och sedan fatta ditt beslut om köp. Först när du bestämt dig på auktionsplatsen tecknas köpeavtal. Innan du beger dig till på auktionsplatsen vill vi att du deponerar auktionssumman plus inropsavgift på vårt klientmedelskonto.
  • När du besiktigar ett inropat auktionsobjekt skall du undersöka detta noga och härefter fatta ditt beslut om köp. Anser du efter besiktning att du inte vill teckna köpeavtal meddelar du detta och då återbetalas deponerad summa samt inropsavgift.
  • Om du väljer att inte komma och besiktiga objektet på auktionsplatsen så kommer vi att debitera inropsavgiften. Härefter avslutas din möjlighet att köpa auktionsobjektet och deponerad auktionssumma återbetalas. Dock återbetalas ej inropsavgiften.
  • Om du genomför hela köpet på distans (utan att besöka auktionsplatsen) har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras. Du deltager i budgivningen efter inloggning på vår auktionsplattsform.
  • Du kan också deltaga i auktionerna fysiskt på plats, (utan att använda datakommunikation) på vårt auktionskontor i Göteborg och på ev. andra auktionsplatser. Ring isåfall kundtjänst på tel. 031-933331, så du får auktionstiden bekräftad innan du kommer.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG