Alle Bilder zeigen
Film zeigen

Volvo 1800 S B18 — 1968

Well-maintained single-owner car with a history of adventure, care, and proper use. Untouched except for a complete repaint, excluding the roof and roof pillars.

Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Rebecca R Bengtsson
Case manager
E-Mail senden

"Very authentic with much to tell, this particular example is especially attractive from many perspectives."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
350 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
17485
ÅTVIDABERG
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Rebecca R Bengtsson
Case manager
E-Mail senden

"Very authentic with much to tell, this particular example is especially attractive from many perspectives."

Beschreibung

The car was delivered to its first and current owner in June 1968 by Jöhnkes Bil AB in Åtvidaberg. It was driven under its own power (for some reason, there was no car transport available from the west coast) from Gothenburg to Linköping for further transport to Åtvidaberg, with 370 break-in km on the odometer at the time.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1968/1968 
  • Erstzulassung
    1968-07-11 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    177 143 km 
  • Kennzeichen
    ERO758 
  • Fahrgestellnummer
    0028063 
  • Kw / PS
    76 / 103 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Leather 
  • Farbe
    Red 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Well-serviced B18, meticulously maintained by a fastidious owner. No restoration over the years, but the camshaft was replaced under warranty when the car was new due to a hardening defect, according to Volvo. It has had a stainless steel exhaust system for several years. The carburetors protest a bit when the engine is cold, and during the test drive, it was running on old gasoline from last season—the car hasn’t been driven this year. After filming for a while, when the engine warmed up and after driving back and forth on small roads, the owner remarked, 'Are we stopping already? Now it’s starting to feel just right again.' Words from an owner who has driven his 1800S almost every season since its delivery in 1968.

  • Zustand Interieur:

    Nicely worn-in and soft leather interior, regularly conditioned and cleaned. Everything else is well-preserved: carpets, headliner, door panels, and the dashboard, including its top. Along the inside of the left A-pillar, there's a row of pins from a trip to the Soviet Union. A stash of Toy chewing gum packs served as icebreakers and were traded for badges and other unique souvenirs.

  • Zustand Exterieur:

    Repainted in the 1980s after a carburetor fire scorched the paint on the hood and part of a fender. The entire car, except for the roof, received a high-quality paint job, fortunately (or skillfully) done without any period-typical filler spray in the prep work. The seam from the roof can be seen in one of the photos. The chrome is in good condition, and the owner has new original hubcaps and a tailpipe for the exhaust system, which are included. 'I don’t dare to install them; the risk of someone taking them if the car is left unattended is too great,' says the owner.

  • Zustand gesamt:

    History, provenance, and condition. And excellent documentation. Service book and driving logs to delve into. A well-used and equally well-cared-for car that has always been stored in a garage at home when not in use. We hope to share more about the adventures this car has experienced later. A small part can be read below under 'Owner's Comments.'

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Itrafik 1999-06-01
Ursprungsbesiktning: 1968-07-11 (regbes) (Ombes:19810928)
Datum i trafik första gången: 1968-07-11
Senast godkända besiktning: 2017-08-08
Besiktningsbefrid: Ja
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 5

Kommentar vom Besitzer

"Bilen hämtades lagom till midsommar med 37 mil på mätaren, Jöhnckes hade inte någon transport från Göteborg så den fick köras till Linköping och den rullade med interimsskylt ett antal veckor. På sommaren 1969 företogs en nyfiken resa till Ryssland som var intressant på många sätt. Vi åkte till Moskva, Kursk och Kiev. Vi var bevakade hela tiden. De ville ha in bilen på verkstad, men de ville inte vi. Ryssarna gjorde hål i tanken vid ett tillfälle när den var parkerad, de kom inte åt dräneringsskruven på grund av rostskyddet. Vi skruvade dit en plåtskruv, tätade och fyllde upp igen. I Lviv i Ukraina falskskyltade ryssarna vägen så att den ledde mot en flygbas för att kunna stoppa oss med en ursäkt om att vi spionerade. Det finns inga bilder från resan, ryssarna tog alla rullar och skulle framkalla dem före ett förhör. De trodde de var svartvita, men de var ju diafilmer så de förstördes när de använde en svartvit process. När vi körde över gränsen vid Tjeckoslovakien fick vi väcka gränsvakterna, det var ju sällan någon fick passera gränsen från Sovjet. Och det var som att komma in i väst, trots att vi fortfarande var kvar bakom järnridån. Efter fem år som bruksbil var det dags att byta till ett större fordon, men fick en dålig värdering vid inbyte, så lite besviken ställdes den in i en lada. Har ägt den hela tiden, men andra familjemedlemmar har brukat den lite ibland sommartid. Har aldrig varit med om någon krock, men blev omlackerad på 80- talet någon gång på grund av en förgasarbrand (upptorkad flätad bensinslang var orsaken.) Turligt nog så fanns brandsläckare till hands så det blev endast en lackskada. Passade då på att lacka hela bilen förutom taket. Motorn är aldrig renoverad förutom kamaxelbyte när den var ny, härdfel sas det och gick på garantin. Bara servad och byte av slitdelar vid behov och har numer ett rostfritt avgassystem. Förra året användes den som bröllopsbil och den har varit utställd hos den lokale Volvoåterförsäljaren vid några tillfällen. Används numera sparsamt, endast nöjesturer samt en och annan bilträff i grannskapet, så det finns många mil kvar".

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Åtvidaberg

For viewing the vehicle, contact the inspector/case manager:

Peter Sundfeldt
+46 0705-38 80 22
peter@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2024-10-03.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG