Alle Bilder zeigen

Opel Admiral 2800E 6-cyl — 1969

First year model of Admiral B in a fine original condition – this model has the larger engine with injection!

Michael Luft
Valuator
E-Mail senden
Frans Johansson
Valuator
E-Mail senden

"The car is above average condition, with original interior that’s decent condition with fresh paint. The car starts and run well."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
60 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
10953
GÖTEBORG
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Michael Luft
Authorized valuator
E-Mail senden
Frans Johansson
Valuator
E-Mail senden

"The car is above average condition, with original interior that’s decent condition with fresh paint. The car starts and run well."

Beschreibung

Repainted in white Pearl and still remains fresh for its age, original interior with some smaller holes in the driver's seat and slight marks on the headliner. Good chrome and the front bumpers were replaced when repainted. No MOT/test for many years has been on display at Jännaholms museum. The around the clock at 100,000 km, so the probable mileage is 126,666 km
Admiral was available with three different engine options – all straight sixes, 2, 8 liters but with single carburetor, double carburetor or injection. This car is the top of the line with the modern injection engine!

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1969/1969 
  • Erstzulassung
    1969-12-22 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    12666 km 
  • Kennzeichen
    GLX615 
  • Fahrgestellnummer
    274510098 
  • Kw / PS
    121 / 162 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Automatic 
  • Innenausstattung/Polster
    Cloth 
  • Farbe
    White 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Startar lätt och går bra. Mindre bränsleläckage, bör ej köras innan åtgärd/service. Fukt, läckage finns. Motorrum i bruksskick. Höger framdörr går ej att stänga. Höger bakdörr går ej att öppna (tryckknapp utvändigt fastnat). 100-procentiga däck. Rostreparerad/punktreparerad med ny plåt undertill. Ny bakre ljuddämpare. Kupéfläkt ur funktion.

  • Zustand Interieur:

    Originalinredning, hel och komplett. Orenoverad så slitage och användarskador finns. Dörrsidor och inttertak flammiga/fläckiga. Sarg till låsknapp på vänster framdörr trasig. Plastkåpa vid fotutrymme höger fram sprucken. Panel under instrumentbräda hänger. Inredning behöver en rekond för att få ett lyft. Bagageutrymme i helt original bruksskick.

  • Zustand Exterieur:

    Utvändigt omlackerad, lackskarvar finns. Rostblåsor, repor och mindre lackskav finns. Större dörruppslag/buckla på vänster framdörr. Bula på tak. Krom i ok bruksskick. Vinyltak har mindre skador. Original hjulsidor i fint skick.

  • Zustand gesamt:

    Utvändigt omlackerad och delvis renoverad, original invändigt. Bilen behöver mindre underhåll/service innan den brukas.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus Avst 2007-08-31
Ursprungsbesiktning 1969-12-22 (typbes)
Datum i trafik 1:a gång 1969-12-22
Besiktningsperiod - 2005-08-31
Senast godk besiktning 2003-08-05
Skattebefriad Ja
Antal ägare 6

Fakten zum Modell

Admiral B kom 1969 men produktionen hann knappt komma igång förrän oljekrisen slog till. Opel kämpade dock på mot konkurrenter som BMW 2500 och Mercedes W108 – och modellen kom att leva till 1977 då den ersattes av Senator. Admiral fanns med tre olika motoralternativ – alla raka sexor på 2, 8 liter men med antingen enkel förgasare, dubbelförgasare eller insprutning. I övrigt var det konventionell teknik med bakhjulsdrift och möjligheter att välja mellan fyrväxlad manuell och trestegs automat.
Admiral B hade sin grund i A-modellen från 1964. Den var i sin tur en lyxversion av Kapitän.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Welcome to the showroom:
·     Monday 1 October at 15:00 to 19:00

Address: Göteborg, Agnesbergsvägen 28, 424 38 Agnesberg

Abholung

Collecting of vehicles, you need to book a collection time by calling our customer service +46 723 705928
The collection must be done no later than Friday 19 October

Once your payments have been cleared via our bank, we will send a confirmation to your email address and you can arrange a collection time.

Auktionsinfo

General information about the condition of the cars.
  • For this auction the cars are not declared as vehicles of daily/normal usage, rather they are described from a collecting perspective.
Important to know before placing your bids!
  • If you have won an auction where the reservation price is passed, please deposit to our client account the full amount before you arrange for pick up of any items.
  • You will be fully refunded, including the bidding fee, if you at the time of inspection and delivery is of the opinion that the description of the item does not match its real condition.
  • You will be debited the bidding fee if you do not inspect the item at its place of delivery.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG