Alle Bilder zeigen
Film zeigen

Austin Healey Sprite Arkley SS RHD — 1962

Fun and headstrong body alternative to all Spridgets (AH Sprite and MG Midget) with influences from, among others, Morgan and Lotus Super Seven.

Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Shaun Major
Inspector
E-Mail senden

"Unusual, affordable and easy to maintain in a user-friendly fine condition."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
78 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
14954
SUNDSVALL
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Shaun Major
Inspector
E-Mail senden

"Unusual, affordable and easy to maintain in a user-friendly fine condition."

Beschreibung

It was brought to Sweden through love. An English woman met a Swedish man through her passion in horses, and she brought her pretty odd English sports car with her. The car was driven with English plates before being stored, although it was never registered in Sweden. In 2013, the current owner took over custody and hence the car's renovation. He started in 2014 and worked nonstop for two years. The registration encountered various complications with names and identities, such as an Arkley SS masquerading as an MG Midget or an Austin-Healey Sprite. Finally, the car was registered and regularly driven by its owner. Please keep in mind that this is a Right Hand Drive car.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1962/1962 
  • Erstzulassung
    1962-01-01 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    3 800 miles 
  • Kennzeichen
    DJK685 
  • Fahrgestellnummer
    HAN620696 
  • Kw / PS
    37 / 50 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Vinyl 
  • Farbe
    British Racing Green 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    The renovated 1100 engine feels energetic and healthy, thanks to two standard SU carburetors, a sharper cam, a "competition manifold" (extractor manifold), and a diff with a higher gear. The engine compartment is neat and clean.

  • Zustand Interieur:

    Morris Minor seats with head restraints and beautiful carpets are stylishly upholstered, and everything feels complete and neat. Also as a nice leather sporty steering wheel.

  • Zustand Exterieur:

    Good paint in British Racing Green (a colour that exists and was offered in numerous shades from many different car manufacturers), the bonnet has some "Spider web cracks" in the fibreglass. Nice wheels with no damage and nice tyres.

  • Zustand gesamt:

    Nice, rare car with extensive paperwork, ready-to-drive in a renovated condition.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Itrafik 2014-06-09
Ursprungsbesiktning: 1962-01-01 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1962-01-01
Senast godkända besiktning: 2018-05-07
Besiktigad tom: -
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 11

Kommentar vom Besitzer

Min bil hittade jag i ett garage utanför Härnösand, den importerades 1986 som flyttgods och alla papper fanns. Bilen är byggd på en MG Midget 1967, men är nu konverterad till en Austin Healey Sprite för att få köras i Sverige. Bilen har en 1,1-liters motor med dubbla SU förgasare och annat grenrör (extraktor) och grövre slutrör. Effekten är okänd men bör vara runt 60-70 hk. Det är även monterat skivbromsar fram och en tävlingskrängare. Vidare är den breddad 40mm både bak och fram, det sitter också en annan differential, monterad för lite lugnare gång, lägre varv i högre fart. Växellådan bytt till en nyrenoverad. Min Arkley är enligt uppgift den enda i Skandinavien. Bodykittet finns fortfarande att köpa i England där bilen är populär att tävla med. Mellan det skick som bilen hittades i och dagens ligger cirka 2000 arbetstimmar, och det har varit roligt hela vägen. Min strävan har inte varit "mint condition", utan ett skick som för tankarna till sextiotalet då det var möjligt för gemene man att bygga sig en bil, med ett unikt utseende från en standardbil, till en rimlig peng.

Fakten zum Modell

Arkley SS ritades av engelsmannen John Britten 1969 som en ombyggnadssats till MG Midget och Austin-Healey Sprite. Satsen bestod främst av en ny fram- och bakdel tillverkade av glasfiber. Enheterna tillverkades av Lenham Motor Co. i Harrietham i Kent, England. Ombyggnaden gjordes i John Brittens verkstäder i Hertfordshire, där bilarna också såldes. Totalt tillverkades runt 900 bilar. Retrodesignen inspirerades mest av Morganbilarna. Trimningen bestod av viktminskning samt bredare däck och fälgar.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Sundsvall

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Peter Sundfeldt / Shaun Major
+46 705-38 80 22 / +46 709-72 40 07
peter@bilwebauctions.se / shaun@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2022-06-16.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG