Alle Bilder zeigen

DKW F7 Cabriocoach — 1938

A fine Cabrio coach from the 30s, the best of both worlds. Drive open top when the weather good and cosy and comfortable when it rains

Tore Thallaug
Inspector
E-Mail senden
Ida Johansen
Case manager
E-Mail senden

"A car under renovation that has not quite been completed but where it is largely only the convertible top that is not in place. All technology and decor look very nice."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
50 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
15447
STRÄNGNÄS
RESERVATIONSPREIS
Nicht erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Tore Thallaug
Inspector
E-Mail senden
Ida Johansen
Case manager
E-Mail senden

"A car under renovation that has not quite been completed but where it is largely only the convertible top that is not in place. All technology and decor look very nice."

Beschreibung

A nice little sedan and people's car from Auto-Union and DKW from the 30s, sold in Sweden. In Meisterklasse’s design, then with the larger engine. A two-cylinder two-stroke engine of 692 cubic meters and 20 hp, three-speed gearbox. The F-series stands for front-wheel drive and was manufactured in the 1930s. The whole arrangement was small but had good craftsmanship and a masterpiece from DKW.

Here in a nice open Cabrio coach design. One of four cars from a collection which is now for sale. The owner has put a lot of love and care into his carts. Now it has not been run for a while and needs an overhaul. Ample documentation and history from previous ownership and renovation are included with the car.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1938/1938 
  • Erstzulassung
     
  • Abgelesener Tachostand (km)
     
  • Kennzeichen
    Oreg 
  • Fahrgestellnummer
     
  • Kw / PS
     
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Red Leather 
  • Farbe
    Red/Black 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Not test driven or started. Engine runs, brakes, mechanical, work and everything seem in order. As for the technical side, it can probably be set up and running without much effort. Relatively simple and reliable technology from the 1930s, but since it has been standing for a while it is difficult to know exactly what needs to be fixed.

  • Zustand Interieur:

    Nicely renovated leather upholstery for the front seats and back seats. Otherwise, the interior is also in a relatively newly renovated condition.

  • Zustand Exterieur:

    The body frame as well as the paintwork and other exterior appear to have been well-built and in good condition. Now it's time for a convertible top and to finish the renovation.

  • Zustand gesamt:

    A nicely renovated car that needs finishing work and finally a registration inspection, to be allowed to hit the roads again.

Fakten zum Modell

Bilmärket DKW grundades och ägdes i många år av en dansk, Jörgen Skafte Rasmussen, som hade utbildat sig i Tyskland och sedermera där startat olika verksamheter. Vad DKW står för tvistas det om, Deutsche Kraft Wagen, Damph Kraft Wagen eller Der Kleine Wunder, syftar mot MC-produktionen. Vi kan lämna den frågan och konstatera att:

År 1922 startade han tillverkning av motorcyklar och verksamheten utvecklats till att bli världens största, en position som DKW behöll ända fram till andra världskriget.

I slutet av 20-talet byggde han också eldrivna droskor och varubilar och det tog verksamheten så småningom allt närmare vanlig bilproduktion.

Denna inleddes 1928 med den så kallade Typ P, som hade en 15 hästar stark tvåtaktare på 584 cc och bakhjulsdrift. Typ P följdes av ytterligare några bakhjulsdrivna typer men så konstruerades hösten 1930 en framhjulsdriven modell som fick det passande namnet Front. Det var en liten bil försedd med mc-avdelningens 500-kubiksmotor, som dock var vattenkyld i bilen. Tillverkningen av Front inleddes 1931 och följdes året därpå av den första Meisterklasse.

DKW-bilarna blev så småningom en kommersiell framgång men eftersom världsekonomin i allmänhet och den tyska i synnerhet var i gungning under tidigt 30-tal, så brottades Rasmussen med avsevärda problem. Lösningen kom år 1932 genom att konglomeratet Auto Union AG bildades. Där ingick DKW, Audi-fabriken (som ägdes av Rasmussen), lyxbilstillverkaren Horch med stora finansiella svårigheter och bilarna från Wanderer-Werke. Därav de fyra ringarna i emblemen för AU-bilarna.

Totalt tillverkades fram till 1940 cirka 215 000 framhjulsdrivna DKW-bilar. Av dessa var relativt många cabrioleter eller hade så kallade cabrio-coach-karosserier. DKW-bilarna exporterades till åtskilliga länder och i Sverige var de mycket populära och hamnde snabbt på Tio i Top listan över sålda bilmärken bland mestadels amerikanare, år 1939 låg man trea i Sverige efter Opel och Chevrolet. Sedan kom II-världskriget.

Efter en hygglig återhämtning på 50-talet blev tvåtaktsmotorn snabbt omodern. Efter olika turer där AU köptes upp av Daimler-Benz och sedermera försäljning vidare försäljning till Volkswagen återstod endast varumärket DKW. År 1966 lades det ned och AUDI fick överta den falna manteln och resten är en helt annan historia.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Strängnäs

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Tore Thallaug
+46 705 90 23 65
tore@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2022-11-24.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG