Alle Bilder zeigen

Volkswagen Passat GLS 1.6 — 1977

Carefully maintained and low-mileage everyday Passat with a single owner family. Always stored indoors and therefore well-preserved. Additionally, it comes in a well-equipped version with nice features.

Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Rebecca R Bengtsson
Case manager
E-Mail senden

"Fresh and well-preserved survivor in an everyday format, in a premium version with a tachometer, stronger fuel-injected engine, upgraded upholstery, tinted windows, a dashboard with wood veneer, and dual round headlight arrangements."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
70 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
17293
MALMÖ
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Peter Sundfeldt
Inspector
E-Mail senden
Rebecca R Bengtsson
Case manager
E-Mail senden

"Fresh and well-preserved survivor in an everyday format, in a premium version with a tachometer, stronger fuel-injected engine, upgraded upholstery, tinted windows, a dashboard with wood veneer, and dual round headlight arrangements."

Beschreibung

The car was sold new to its first owner, the current owner and his parents, in August 1977 by the Volkswagen dealer at the cooperative car showroom, Biva-huset in Arlöv, Malmö, and was then registered in his father’s name. The Passat was cared for and used as a family car for many years, and in 2003, the current owner took over the car from his father’s estate. The photos were taken in poor lighting in a parking garage in central Malmö, hence the quality of the images. The latest approved inspection was on 2022-04-12. Below, under “Owner’s Comments,” the current owner has written a brief history and also described the current issues – which seem to sometimes resolve themselves.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1977/1977 
  • Erstzulassung
    1977-08-18 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    198 042 km 
  • Kennzeichen
    CXG223 
  • Fahrgestellnummer
    3272140249 
  • Kw / PS
    60 / 82 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Velour 
  • Farbe
    Green 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    The car starts and runs normally, according to the owner, but just before the documentation, he tried to start it and it wouldn’t. Additionally, it has been to the workshop for the gear linkage. These minor operational issues are described under “Owner’s Comments” below, and for a reasonably mechanically skilled enthusiast, it should be an easy task to address the reliability.

  • Zustand Interieur:

    Well-maintained interior in relatively unworn condition given the mileage. The wooden bead seat covers on the front seats, which signal a southern influence, are intact and have likely protected the upholstery from wear.

  • Zustand Exterieur:

    Untouched paint in good condition, the car has been stored indoors when not in use since the fall of 1977. The left front fender has been repainted after a minor damage. Furthermore, the body appears to be rust-free, and the undercarriage looks very clean.

  • Zustand gesamt:

    Well-preserved survivor in an everyday format, an unusual car to save for the future.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Itrafik 1977-08-18 (Konvert)
Ursprungsbesiktning: 1977-04-18 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1977-08-18
Senast godkända besiktning: 2022-04-12
Besiktigad tom: 2024-04-30
Årsskatt: Skattebefriad
Körförbud: Ja
Antal ägare: 3

Kommentar vom Besitzer

Mina föräldrar och jag köpte bilen tillsammans, men den blev registrerad på pappa. Det är en GLS som är en lyxigare variant av standard Passat. Det är velourklädsel, annan stil på dörrklädsel, tonade rutor, imiterad träpanel, varvräknare, dubbla runda och framlycktor. Motorn är 82 hk med elektronisk insprutning. Standard Passat hade 60 hk. Vi har haft bilen sedan den var nyköpt på Bivahuset i Arlöv. Första månaderna stod bilen utomhus och se'n har vi haft garageplats så den har stått skyddad i alla åren sedan dess så lacken är i väldigt bra skick. Vänster framskärm blev omlackerad efter en påkörning, men man ser knappt någon nyansskillnad. Dörrlås på förarsidan slogs sönder våren 2016 men blev reparerad. Nästa gång det hände var hösten 2016 och där försvann delarna så det gick inte att reparera. Då satte jag en rattklyka istället och sen fick den vara ifred från inbrottsförsök. Därför sitter det en tejp över låset så inte smuts kommer in. Jag övertog bilen efter min pappas dödsbo 2003 och har haft den sen dess. De sista 25 åren har bara körts när det varit fint väder. För två år sedan började växlarna krångla en efter en när jag körde från bilbesiktningen och till slut gick bara treans växel i. I år startade inte bilen så den blev inlämnad på verkstad. När jag hämtade bilen gick den knaggligt men efter 20-30 km började den gå bättre. Dagen innan jag skulle köra till bilprovningen gick backväxeln inte i. Tänkt köra en runda så att motorn skulle gå bättre. Den blir så ibland när den stått stilla för länge. Kanske en kombination av gammal bensin. Det kändes som en stång i en blomkruka när jag skulle lägga i backen, inget distinkt läge. Så årets bilprovning fick ställas in. Det var dagarna innan jag skulle iväg på resa. Igår före fotograferingen startade inte bilen på förmiddagen men det gick däremot att lägga i backväxeln igen och alla de andra växlarna. Efter dokumentationen provade jag igen och då startade bilen, den går lite orent, men det kan bero på gammal bensin eller om något insprutningsmunstycke satt igen. Växlarna kändes som de gick i sina distinkta lägen igen. En bil med egen vilja som filmen om Herbie."

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Malmö

For viewing the vehicle, contact the inspector/case manager:

Peter Sundfeldt
+46 0705-38 80 22
peter@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2024-07-25.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG