Alle Bilder zeigen

Rover 3500 V8 — 1975

This car has been i storage for 17years. last running and driven 2002.

Michael Luft
Valuator
E-Mail senden

"Body and interior looks ok."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
13 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12414
FLEN
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Michael Luft
Authorized valuator
E-Mail senden

"Body and interior looks ok."

Beschreibung

Sold as a project car. Engine not tested. Car for restoration och for parts.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1975/1975 
  • Erstzulassung
    1975-09-03 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    10139 mil 
  • Kennzeichen
    HPB719 
  • Fahrgestellnummer
     
  • Kw / PS
    120 / 163 
  • Kraftstoff
    petrol 
  • Getriebe
    automatic 
  • Innenausstattung/Polster
    Läder 
  • Farbe
    Ljusgul 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Motorn ej testad, fungerade fint 2002 när den ställdes undan.

  • Zustand Interieur:

    Hel men behöver en rekond.

  • Zustand Exterieur:

    Nedsmutsad och ytrost nertill.

  • Zustand gesamt:

    Bra projektbil med potential, fin inredning.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Avst 2001-10-11
Ursprungsbesiktning: 1975-09-03 (regbes) (Ombes:19871119)
Datum i trafik första gången: 1975-09-03
Besiktigad tom: - 2002-01-31
Senast godkända besiktning: 2000-10-27
Körförbud: Ja
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare:10

Fakten zum Modell

V8-versionen, 3500 av Rover P6. Från början räknade Rover med att det skulle sitta en gasturbinmotor under huven. Så blev det inte. Istället blev det en fyrcylindrig motor med överliggande kamaxel. Konstruktionen av bilen var för sin tid avancerad med en självbärande monocoque som klätts med karossplåtar. Framvagnsupphängningen höll också hög teknisk klass med dubbla tvärlänkar och horisontella skruvfjädrar. Även bak var det avancerat värre med en De Dion-axel. Bromsarna bestod i sin tur av skivor runt om.
I mitten av 1960-talet köpte Rover rättigheterna till Buicks V8 i aluminium som först hamnade i P5 modellen. Från 1968 fanns den också tillgänglig i P6. Första åren såldes den bara med automatlåda men från 1971 fanns den även med manuell. Rover 3500, P6 tillverkades mellan 1963 och 1977.

Lagerort und Info zur Besichtigung

For viewing the vehicle, contact Michael Luft

email: michael.luft@bilwebauctions.se
phone: +46 708 20 21 13

Abholung

Collecting of vehicles, you need to book a collection time by calling our customer service
+46 31 933 331 or Michael Luft +46 708 20 21 13

Once your payments have been cleared via our bank, we will send a confirmation to your email address and you can arrange a collection time.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • For this auction the cars are not declared as vehicles of daily/normal usage, rather they are described from a collecting perspective.
Important to know before placing your bids!
  • If you have won an auction where the reservation price is passed, please deposit to our client account the full amount before you arrange for pick up of any items.
  • You will be fully refunded, including the bidding fee, if you at the time of inspection and delivery is of the opinion that the description of the item does not match its real condition.
  • You will be debited the bidding fee if you do not inspect the item at its place of delivery.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG