Alle Bilder zeigen

Volvo 3315 Valp B18/24v — 1967

One of the most attractive Valps we've seen. Only 46000 kilometers on the odometer!

Lennart Ström
Editor
E-Mail senden

"This Valp is in such excellent condition that it has to have been wrongly retired from defense department."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
128 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
13977
HURVA
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Lennart Ström
Editor
E-Mail senden

"This Valp is in such excellent condition that it has to have been wrongly retired from defense department."

Beschreibung

Except for the radio equipment, everything is completely original. The car belonged to the defense department until 1998. The car has had four new owners since then, the most recent of whom has had it since 2015. The car is no longer legal to drive until it has been examined no later than 2014-05-29; nevertheless, it will be inspected and ready to drive before delivery.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1967/1967 
  • Erstzulassung
    1998-07-23 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    46000 km 
  • Kennzeichen
    CTT237 
  • Fahrgestellnummer
    570 
  • Kw / PS
    48 / 65 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Green 
  • Farbe
    Green 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Good condition. There are also genuine off-road tires mounted on rims included.

  • Zustand Interieur:

    Everything works and is original.

  • Zustand Exterieur:

    Good Condition.

  • Zustand gesamt:

    Unrenovated original condition.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Avst 2015-10-02
Ursprungsbesiktning: 1998-05-28 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1998-08-28
Senast godkända besiktning: 2021-08-30
Besiktigad tom: -
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 4

Fakten zum Modell

Volvo Valp tillverkades mellan 1961 och 1970 och blev en av det svenska försvarets viktigaste mångsysslare. Drivdonet var en vanlig B18 och en förstärkt M40-växellåda med ZF-fördelningslåda, i sin tur utrustad med hög och låg, samt urkopplingsbar fyrhjulsdrift. Axlarna var i sin tur kopior på de stryktåliga amerikanska Dana-axlarna men här licenstillverkade av brittiska Salisbury.
I serieproduktion fick Valpen namnet L3314 och snart kom även en version byggd för pansarbekämpning och ytterligare en med högre totalvikt. Civila bilar fick namnet Laplander och främst var det brandkårer och en del statliga myndigheter som köpte dem.
1970 slutade Volvo tillverka Valpen men insåg snart att den civila marknaden inte var mättad. Resultatet blev 1977 att lägga ut tillverkningen av en moderniserad Valp med namnet C202 på det ungerska företaget Csepel Auto.

Detta exemplar är en radiopersonterrängbil 9033 som var avsedd för radiokommunikation och hade bland annat ett 24 volts elsystem. Den var även förseddamed radiomottagare 920 (FM-radio) för mottagning av LUFOR. ( Lufor är en akronym för Luftförsvarsorientering, Luftlägesorientering o och var ett äldre system för att överföra luftlägesinformation. Systemet användes från mitten av 1950-talet fram till 1989)
På taket satt en 2,15 m lång stavantenn för radiokommunikation på kortvågsbandet under gång. På fordonets bakgavel fanns två antennfästen med antennanpassningsenheter för radiokommunikation på ultrakortvågsbandet. Via ett anslutningsfack på bakgaveln kunde externa antenner för kortvågs- och ultrakortvågsradio anslutas, samt de senare fjärrmanövreras med hjälp av en 25 m lång förlängningskabel på kabelvinda.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Hurva

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Lennart Ström
+46 705-24 94 10
lennart@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2021-09-16.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG