Alle Bilder zeigen

Saab 96 GL V4 Super — 1978

Great opportunity to buy a low mileage V4 with only 96,000km, it’s from the northern salt part of Sweden and that’s saved it from rust.

Michael Luft
Valuator
E-Mail senden

"Nice driver, with a few paint touch up otherwise nice paintwork, in an unusually good condition."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
67 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12821
GÖTEBORG
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Michael Luft
Authorized valuator
E-Mail senden

"Nice driver, with a few paint touch up otherwise nice paintwork, in an unusually good condition."

Beschreibung

Nice copy of the top model in the small Saab's development from 1947 to 1980. This is a well-kept example that’s spent its whole life in the salt free northern part of Sweden until spring this year. Non renovated and free from rust with a clean and tidy interior and only 96,000km

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1978/1978 
  • Erstzulassung
    1977-09-20 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    96200 km 
  • Kennzeichen
    ESF790 
  • Fahrgestellnummer
    96783000491 
  • Kw / PS
    48 / 65 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Textile 
  • Farbe
    Blue 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Runs and drives well with a relatively new MOT/inspection.

  • Zustand Interieur:

    Clean and tidy interior.

  • Zustand Exterieur:

    Better than normal with some paint touch ups.

  • Zustand gesamt:

    Better than normal condition. It’s a fun and cool classic car that cheap to own and runs

Fakten zum Modell

Saab 96 ritades av den kände industridesignern Sixten Sason och tillverkades av Saab mellan 1960 till 1980. Saab 96 var en vidareutveckling av Saab 93 och hade stora likheter med föregångaren, som i sin tur var en vidareutveckling av Saabs första personbil - Saab 92. Under 1967 gick man över från 2-taktsmotorer till V4 motorn. De sista två åren var modellbeteckningen för 96 GL V4 Super, då bilens motor fått några fler hästkrafter (65 Hkr) och inredning, isolering, krockskydd med mera förbättrats. Dessa bilar känns igen på de tjockare kofångarna och var toppmodellen på bilens utveckling under 20 års tid. Dessa GL-bilar byggdes ihop hos Valmet i Nystad i Finland, i samma fabrik som exempelvis Porsche Boxter monteras idag, sedan 1997). Dessa i Finlands byggda Saab-bilar är mer eller mindre handbyggda och anses därför av Saabentusister vara av högre kvalitet än de som byggdes i fabriken i Trollhättan (bland annat är alla karosskarvar tätade noga och bilarna har fått ett bättre rostskydd).
Under större delen av sin livstid tillverkades Saab 96 parallellt med kombimodellen som hette Saab 95. I Sverige kan man fortfarande finna Saab 96:or i bruksskick på vägarna, i norra Sverige då de är kända som lättkörda bilar med goda köregenskaper på vinterväglag.
Saab 96 var en mycket framgångsrik tävlingsbil, särskilt inom rally. Bland höjdpunkterna märks Erik Carlssons segrar i RAC-rallyt 1960, 1961 och 1962, Monte Carlo-rallyt 1962 och 1963. Stig Blomqvist segrade i RAC-rallyt 1971 och Svenska rallyt 1971, 1972 och 1973. Sista stora segern var Svenska rallyt 1976, med Per Eklund bakom ratten.
Riktigt fina exemplar, som denna med originallack, lite körda mil och utan rost är dock synnerligen sällsynta. Tillfälle för Saab-samlare alltså.

Lagerort und Info zur Besichtigung

For viewing the vehicle, contact

Michael Luft
Phone: +46 708 20 21 13
email: michael.luft@bilwebauctions.se

Abholung

Collecting of vehicles, you need to book a collection time by calling

Michael Luft +46 708 20 21 13
Customer service +46 31 933 331

Once your payments have been cleared via our bank, we will send a confirmation to your email address and you can arrange a collection time.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG