Alle Bilder zeigen

Citroën CX 2400 GTI — 1984

A Frenchman in need of a makeover. The body is in good condition, but it requires new paint, interior work, and a mechanical overhaul.

Ted Gryth
Inspector
E-Mail senden

"Good object with very little rust; it requires new paint and a mechanical inspection. The interior should also be fixed to look great."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
15 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
14041
BOR
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Ted Gryth
Inspector
E-Mail senden

"Good object with very little rust; it requires new paint and a mechanical inspection. The interior should also be fixed to look great."

Beschreibung

The car was driven from Norrland to Småland in 2005, but it was garaged in the fall and has since been parked. The current owner bought the car in 2011 with the intent of renovating it, but realized that time was not on his side and is now looking for a Citroen enthusiast to take over.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1984 
  • Erstzulassung
    1984-03-13 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    59000 km 
  • Kennzeichen
    LRT507 
  • Fahrgestellnummer
    MANA0002NA9190 
  • Kw / PS
    94 / 128 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 5 speed 
  • Innenausstattung/Polster
    Textile 
  • Farbe
    Light Grey 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    The engine only runs on starter gas, so the fuel supply must be cleaned. The car has been parked for about ten years and needs to be inspected for brakes and other issues. The hydraulics worked when the car was parked, but they had not been tested recently.

  • Zustand Interieur:

    Good original interior that, in addition to cleaning, require new driver's seat upholstery and repair of cracks in the door cards.

  • Zustand Exterieur:

    There are several flaws in the original paint that necessitate a new repaint. The metal work is great, but there is some damage to the front and left wings that must be repaired. The right front bumper has some oxidation, and the right front wing has some damage.

  • Zustand gesamt:

    A wonderful comfortable Citröen that could be just as nice with some body and paint work, a great winter object.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Avst 2005-11-03
Ursprungsbesiktning: 1984-03-13 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1984-06-07
Senast godkända besiktning: 2005-07-06
Besiktigad tom:- 2006-11-30
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Ja
Antal ägare: 11

Fakten zum Modell

Citroën CX ritades av Robert Opron som ersättare för den framgångsrika Citroën DS. Utseendet liknar GS som kom några år tidigare.

Jämfört med DS (paddan) tog CX ett stort steg framåt i utvecklingen. Många av de unika dragen, särskilt den gashydrauliska fjädringen, behölls och vidareutvecklades. Samtidigt blev bilen betydligt rymligare i och med att motorn blev tvärställd och tog mindre plats. En märklig detalj i konstruktionen är att karossen både är självbärande och dessutom har en hjälpram. Trots att formen på karossen är som en halvkombi är bakrutan fast monterad, d.v.s. bilen är en sedanmodell. Kombimodellerna (Break och Familiale) är något längre än sedanmodellen. Break var en vanlig, femsitsig, herrgårdsvagn, medan Familiale var sjusitsig, vilket innebar sämre komfort än i Break för baksätespassagerarna. På samma längre bas tillverkades även en limousine som kallades Prestige.

Utvecklingen av CX kostade mycket och bidrog till att Citroën gick i konkurs 1974 och köptes upp av konkurrenten Peugeot. Planen var att bilen skulle ha en Wankel-motor, vilket inte blev av efter misslyckade försök att använda en sådan i GS. Även Maserati-V6:an från Citroën SM var tänkt som ett motoralternativ, men i kölvattnet efter oljekrisen 1973 fick marknaden nöja sig med de fyrcylindriga motorerna från DS som lyftes över i den nya modellen. För att hålla priset nere hade de enklaste modellerna ingen servostyrning, vilket i kombination med 70% av vikten på framhjulen gjorde bilen tungstyrd.

Sedanmodellen tillverkades under åren 1974–1989 och kombinmodellen tillverkades fram till 1991. Komforten ansågs vara i en klass för sig jämfört med den tidens konkurrenter. Motorerna hade sina rötter ända tillbaka till 1930-talet, förutom 2,0-litersmotorn till CX Athena och Reflex från årsmodell 1980 som kom från Peugeot/Renault, den s.k. Douvrin-motorn (fanns även i en 2,2 litersversion). Bilen blev mycket dyr att tillverka och den komplicerade konstruktionen innebar rostkänslighet och en ovilja bland många mekaniker att ta sig an bilen vid problem. Elsystemet var en källa till problem. Service och underhåll var dock förutom komplicerat kopplingsbyte inte svårare än på andra bilar.

Citroën var på grund av DDR:s dåliga vägstandard populär inom den östtyska statsapparaten och användes flitigt av Erich Honecker (som även använde specialbyggda Volvo-modeller, däribland Volvo 264TE). Efter Berlinmurens fall 1989 har flera auktioner hållits i Tyskland där man sålt ut Honeckers Citroën-limousiner. [1]

CX såldes även i Sverige. 2,0-, 2,2-, 2,4- och 2,5-liters motor med och utan turbo fanns, liksom en dieselversion.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Bor

For viewing the vehicle, contact the valuator/depot:

Ted Gryth
+46 705-65 67 27
ted@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2021-10-28.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG