Alle Bilder zeigen
Film zeigen

MG B Cabriolet 1800 cc — 1968

Läcker sommarbil i bra skick.

Ted Gryth
Inspector
E-Mail senden

"Fin bil att köra som den är, vill du lägga ner lite jobb så får du en toppenbil."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
Brokered info_outline
The object is sold after negotiation or negotiation is in progress
OBJEKTNR
LAGERORT
12215
STAFFANSTORP
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Ted Gryth
Inspector
E-Mail senden

"Fin bil att köra som den är, vill du lägga ner lite jobb så får du en toppenbil."

Beschreibung

Kom till samlingen i somras för att köras lite utflykter med. Det har nu tillkommit in en annan cabriolet varför denna blir överflödig och ska säljas.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1968/1968 
  • Erstzulassung
    1968-05-29 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    51054 km 
  • Kennzeichen
    EUH526 
  • Fahrgestellnummer
    145696 
  • Kw / PS
    68 / 95 
  • Kraftstoff
    Bensin 
  • Getriebe
    Manuell 
  • Innenausstattung/Polster
    Svart skinn 
  • Farbe
    Grön 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Går bra, rostfritt avgassystem.

  • Zustand Interieur:

    Hel och fin, bra sufflett och sittbrunns kapell

  • Zustand Exterieur:

    Bra lack som behöver bättras och poleras. Lite rost vänster nersida och under baklampan.

  • Zustand gesamt:

    Bra bil som behöver polering och lite rostlagning för att bli riktigt fin.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Avst 2014-09-03
Ursprungsbesiktning: 1968-05-29 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1968-05-29
Besiktigad tom: -
Senast godkända besiktning: 2019-07-16
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 9

Fakten zum Modell

Medan företrädaren MGA hade haft ett traditionellt separat chassi, stod det klart för alla på MG att den nya bilen måste ha en modern självbärande kaross. I övrigt byggde tekniken vidare på MGA. Den öppna bilen hade riktiga, vevbara sidofönster i dörrarna, men suffletten var fortfarande av enklaste sort.

MGB
Den nya bilen presenterades på London Motor Show i september 1962. MGB:n blev en försäljningssuccé, trots att vissa klagade på den antikverade växellådan, med osynkroniserad etta.

I oktober 1965 tillkom coupé-modellen MGB GT. Den var betydligt mer praktisk med en stor halvkombi-liknande bagagelucka och ett litet baksäte.

Produktionen uppgick till 115 898 öppna bilar och 21 835 GT.

MGB Mk II
I oktober 1967 kom den uppdaterade Mk II-versionen med helsynkroniserad växellåda från MGC:n. Samtidigt introducerades automatlåda som extrautrustning.


Amerikanska säkerhetsbestämmelser gjorde att senare årsmodeller försågs med gummistötfångare.
Detta blev den sista mekaniska uppdateringen av MGB:n. Den nya ägaren British Leyland valde att satsa sina krympande resurser på Triumph istället. Pengarna räckte bara till små kosmetiska modifieringar. Hösten 1974 genomfördes den sista uppdateringen för att motsvara nya amerikanska bestämmelser angående säkerhet och avgasrening, med nya, kraftiga stötfångare.

Produktionen av MGB avslutades den 22 oktober 1980, efter 271 777 öppna bilar och 103 762 GT. Därefter stängdes och såldes fabriken i Abingdon.

MGC

MGC
MGC introducerades hösten 1967 som ersättare till Austin-Healey 3000. Bilen delar kaross med MGB, men är i praktiken helt ny framför torpeden. För att få plats med den stora sexan, fick framvagnen byggas om, med bland annat torsionsfjädring. Bilen fick även en ny motorhuv och större fälgar.

Dessvärre sålde MGC:n dåligt och sedan British Leyland bildats försvann modellen snart. Mellan oktober 1967 och september 1969 byggdes 4 527 öppna bilar och 4 449 GT.

Lagerort und Info zur Besichtigung

For viewing the vehicle, contact Ted Gryth

email: ted.gryth@bilwebauctions.se
phone: +46 705 65 67 27

Abholung

Collecting of vehicles, you need to book a collection time by calling our customer service
+46 31 933 331 or Ted Gryth +46 705 65 67 27

Once your payments have been cleared via our bank, we will send a confirmation to your email address and you can arrange a collection time.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG