Alle Bilder zeigen

Saab 92A 2 cyl/tvåtakt — 1951

Barnfind! First model of Saab, without tailgate.

Johan Ålander
Valuator
E-Mail senden

"Ett spännande objekt av Saab 92A. Klar till sommaren?"

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
40 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12387
BOLLNÄS
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Johan Ålander
Valuator
E-Mail senden

"Ett spännande objekt av Saab 92A. Klar till sommaren?"

Beschreibung

En tidig Saab som ställdes in på nuvarande ställe i mitten av 1970-talet. Dessförinnan var den också undanställd i många år. Då höger dörren en gång gått i baklås tog en driftig person fram en skarpslipad yxa och högg loss dörrhandtaget för att komma åt mekanismen inuti dörren för att kunna öppna den. En bättre begagnad dörr medföljer i köpet. Ett större rosthål syns i höger bakre hjulhus. Höger framstol saknas.
Delar som inte hör till 92:an som syns på bilderna följer ej med i affären.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1951/1951 
  • Erstzulassung
     
  • Abgelesener Tachostand (km)
     
  • Kennzeichen
    X26381 
  • Fahrgestellnummer
    01411 
  • Kw / PS
    18 / 25 
  • Kraftstoff
    Bensin 
  • Getriebe
    Manuell 
  • Innenausstattung/Polster
    Textil 
  • Farbe
    Mörkgrön 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Okänt men troligen komplett

  • Zustand Interieur:

    Höger framstol saknas. Textilen är i behov av en ordentlig översyn och reparation.

  • Zustand Exterieur:

    Ser ganska bra ut för att vara ett "Barnfind" i skum belysning. Sönderhuggen höger dörr.

  • Zustand gesamt:

    Ett renoveringsobjekt med stor potential.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Oregistrerad

Fakten zum Modell

Dessa tidiga Saabar är fulla med flyg-gener. Eftersom Saab i grunden var ett företag som tillverkade flygplan togs både ingenjörer och idéer flygplanssidan. Med god aerodynamik behövs inte en stor och tung motor med många hästkrafter. Med en liten och lätt motor med färre hästkrafter blev köregenskaperna minst lika bra, om inte till och med bättre. Konceptet visade sig hålla med lite moderniseringar ända fram till 1980.
Huvudkonstruktör och drivande kraft bakom projektet var Gunnar Ljungström. Sixten Sason stod för formgivningen. Sason som förövrigt har en diger lista över lyckade designer i sin portfolio.

Lagerort und Info zur Besichtigung

For viewing the vehicle, contact Johan Ålander

email: johan.alander@bilwebauctions.se
phone: +46 705 80 91 17

Abholung

Collecting of vehicles, you need to book a collection time by calling Johan Ålander +46 705 80 91 17 our customer service +46 31 933 331.

Once your payments have been cleared via our bank, we will send a confirmation to your email address and you can arrange a collection time.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • For this auction the cars are not declared as vehicles of daily/normal usage, rather they are described from a collecting perspective.
Important to know before placing your bids!
  • If you have won an auction where the reservation price is passed, please deposit to our client account the full amount before you arrange for pick up of any items.
  • You will be fully refunded, including the bidding fee, if you at the time of inspection and delivery is of the opinion that the description of the item does not match its real condition.
  • You will be debited the bidding fee if you do not inspect the item at its place of delivery.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG