Alle Bilder zeigen
Film zeigen

Morris Minor 1000 — 1958

One owner since 1967, who restored the car in the 2000s. Few owners, low mileage, and well-documented history make this a fine classic.

Tore Thallaug
Inspector
E-Mail senden
Robin Gidebrant
Case manager
E-Mail senden

"This is a lively little joy-bringer in pleasant and well-functioning condition. Most things appear to be in good order, but as with any classic that hasn’t been driven for a while, a check-up is recommended."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
24 APR 14:10
39 500SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
18034
NYKÖPING
SCHÄTZWERT
RESERVATIONSPREIS
50 - 60 000 SEK
Nicht erreicht
IHR GEBOT (MIND. 40 500 SEK)
Die Gebotabgabe erfolgt inklusive nicht erstattungsfähiger Mehrwertsteuer.
SEK
Auktionsgebühr kommt hinzu in Höhe von 5% 2900 SEK (inkl MwSt.)
GEBOTSHISTORIK
3841
21 APR 23:28
39 500 SEK
29205
20 APR 13:25
30 000 SEK
23968
20 APR 11:23
25 000 SEK
2576
20 APR 11:10
18 000 SEK
29205
19 APR 10:14
17 000 SEK
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Tore Thallaug
Inspector
E-Mail senden
Robin Gidebrant
Case manager
E-Mail senden

"This is a lively little joy-bringer in pleasant and well-functioning condition. Most things appear to be in good order, but as with any classic that hasn’t been driven for a while, a check-up is recommended."

Beschreibung

This car was registered for road use in Sweden on January 1, 1958. On June 16, 1967, an 18-year-old young man walked into a car dealership in Nyköping and purchased it. He kept the car ever since. In the early 2000s, he had his very first car restored and began driving it again in 2012, now as an enthusiast vehicle. The car has appeared in the TV series The Restaurant (Vår tid är nu). It’s ready to drive, and included with the car are various documents and literature, as well as the original owner’s manual. A few useful spare parts are also included.

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1958/1958 
  • Erstzulassung
    1958-01-01 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    15 758 km 
  • Kennzeichen
    FPC982 
  • Fahrgestellnummer
    589819 
  • Kw / PS
    27 / 37 
  • Kraftstoff
    Petrol 
  • Getriebe
    Manual 
  • Innenausstattung/Polster
    Vinyl 
  • Farbe
    Yellow 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Starts easily and the engine runs smoothly and calmly. During a test drive on a small country road, everything appeared to function well, and the car felt easy to drive and responsive. However, the battery needs charging. When turning off the ignition, the engine doesn’t shut off automatically—you need to stop it manually using the clutch, which should be looked into.

    The car hasn’t been inspected on a lift, but everything visible appears to be in good condition.

  • Zustand Interieur:

    The dark red interior has been refurbished with newer upholstery and carpets. Door panels, trim, and headliner are in good condition. The steering wheel, controls, gauges, and instrumentation are also in great shape. All electrical systems and functions appear to be working well.

  • Zustand Exterieur:

    Shiny and attractive paintwork in cream yellow, likely the original color. Glass, chrome, trim, emblems, and lighting details are in good condition. The wheels and tires are in good shape. Both the engine bay and trunk are tidy with light, natural patina from regular use.

  • Zustand gesamt:

    This little car is a lively and charming companion in great condition. The Morris Minor was—and still is—loved in the UK, and remains a very popular classic and enthusiast vehicle. It sold quite well in Sweden too, where it continues to enjoy strong popularity.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Itrafik 2012-06-01
Ursprungsbesiktning: 1958-01-01 (typbes)
Datum i trafik första gången: 1958-01-01
Senast godkända besiktning: 2016-06-07
Besiktnignsbefriad: Ja
Skattebefriad: Ja
Körförbud: Nej
Antal ägare: 4

Kommentar vom Besitzer

- Tyvärr har vi varken intresset eller möjligheter att behålla far och svärfars gamla bil och ögonsten. Vi hoppas nu hitta en ny lika entusiastisk ägare som vill fortsätta ta hand om för bilen.

Fakten zum Modell

MG – Morris Garages

MG, eller Morris Garages, grundades av W.R. Morris – en entreprenör som först sålde cyklar och därefter bilar. Från 1913 började han tillverka bilar under eget namn som Morris Motor Company. Parallellt behöll han Morris Garages som ett separat bolag, och från 1924 började han sälja Morrisbilar med trimmade motorer och specialkarosser under varumärket MG.

W.R. Morris inspirerades av Henry Ford och valde, till skillnad från många andra brittiska biltillverkare, att köpa in delar från externa leverantörer. På så vis kunde han pressa priserna, vilket snabbt gjorde Morris till Storbritanniens största biltillverkare. Under 1920-talet köptes Wolseley upp och i konkurrens med Austin Seven togs modellen Minor fram. Den blev visserligen ingen försäljningssuccé, men låg till grund för MG Midget – en modell som däremot blev mycket framgångsrik.

Redan 1935 sålde W.R. Morris sitt ägande, och Morris, MG och Wolseley kom att ingå i Nuffield-koncernen. År 1952 slogs man samman med huvudkonkurrenten Austin i det som blev British Motor Corporation (BMC). Skillnaderna mellan bilmärkena suddades snabbt ut, och Morris blev till stor del kopior på Austins modeller. När British Leyland Motor Corporation bildades 1968 blev det tidigare BMC en division inom den nya koncernen. Morris-namnet levde då vidare endast på bakhjulsdrivna modeller. År 1971 återstod endast modellen Morris Marina, som tillverkades till 1980 innan den ersattes av Morris Ital. Den sista Morris producerades 1984 – därefter var sagan om Morris slut.

Morris Minor – En brittisk folkfavorit

Tillbaka till 1948 – då hade Alec Issigonis, efter andra världskriget, arbetat fram en ny småbil. Han testade tidiga innovationer som framhjulsdrift och boxermotor – lösningar som senare skulle återkomma i bland annat Mini – men Morris Minor kom ändå att byggas med traditionell bakhjulsdrift och en 4-cylindrig radmotor med fyrväxlad växellåda.

Modellen bjöd trots det på flera tekniska nyheter för sin tid, såsom självbärande kaross, kuggstångsstyrning och individuell framvagnsupphängning med torsionsfjädring. De tidiga bilarna hade dock en äldre sidventilsmotor, delad vindruta och lågt placerade strålkastare (som flyttades upp i skärmarna 1951).

Till årsmodell 1953 kom Serie II med en ny toppventilsmotor på 803 cc. Hösten 1956 lanserades Morris Minor 1000 – nu med starkare motor, ny bakaxelutväxling och förbättrad väghållning, vilket gjorde bilen både piggare och mer körglad. Designen uppdaterades med hel vindruta och större bakruta.

Morris Minor blev en stor försäljningsframgång, och i januari blev den första brittiska bilmodellen som tillverkats i över en miljon exemplar. Modellen tillverkades som två- och fyradörrars sedan, tvådörrars cabriolet, samt som kombin "Traveller". Dessutom byggdes lätta transportversioner i serien Morris Commercial – inklusive skåpbil och pickup.

Trots att nya modeller som Mini och 1100 lanserades, fortsatte efterfrågan på Morris Minor under hela 60-talet och en bit in på 70-talet. Den allra sista Morris Minor som tillverkades var en Traveller – den rullade av bandet den 1 april 1971.

Totalt tillverkades 1 303 331 exemplar av Morris Minor i olika utföranden.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Location: Nyköping

For viewing the vehicle, contact the inspector/case manager:

Tore Thallaug
+46 705 90 23 65
tore@bilwebauctions.se

Abholung

Collection must take place before: 2025-05-08.

NOTE! Payment (deposit to our account) must be made within 5 days and before collection.

Auktionsinfo

General information about the condition of the vehicles .
  • At this auction, many vehicles have been included in car collections and have been stored (mothballed) for a long time. For this reason, they are described from a collector's perspective and may need technical reviews and maintenance service - oil, battery replacement, new tires, brake review, etc. - before they can be used. .
  • During the auction days information about a vehicle may be updated up to the day before the auction ends. When you bid at the end of the auction period - and also if you have made an earlier bid - we therefore ask you to read the descriptions carefully, in case something has been changed due to new information.
Important to know before placing your bids!
  • Once you have called in an item and the reservation price is reached we want you to deposit the entire purchase amount into our client funds account before retrieval can take place.
  • When you need to retrieve a called in object we want you to examine it carefully. If you consider that the item does not match our description you do not need to complete the purchase. In this case the deposited purchase sum and the entry fee are refunded.
  • If you do not examine the item on the spot the call charge will be debited, but you do not have to complete the deal.
  • If you make the entire purchase exclusively at a distance you have 14 days to cancel, but must return the item at your own expense.
  • Your shipping costs and other costs are not reimbursed when the right of withdrawal is exercised. Swedish court applies.
  • For items that have not been collected within 14 days storage costs may be charged.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


STÄNG

Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG