Alle Bilder zeigen

International Loadstar 1600 Brandbil — 1965

Har använts som brandbil av Luleå brandförsvar från ny till 1996. varit på museet i 30 år. Ej körd på senare år men bör starta efter lite skruvande.

Michael Luft
Valuator
E-Mail senden
Shaun Major
Inspector
E-Mail senden

"Bensin V8-motor som går runt för hand. Trävirket i påbyggnaden fuktigt och skadat på vissa ställen. I övigt solblekt men ända förhållandevis bra bil."

COUNTDOWN
HÖCHSTES GEBOT
BEENDET
Brokered info_outline
The object is sold after negotiation or negotiation is in progress
OBJEKTNR
LAGERORT
12107
ÖVERKALIX
RESERVATIONSPREIS
Erreicht
EINLOGGEN, UM GEBOT ABZUGEBEN
Sie müssen ein Konto haben und eingeloggt sein, um ein Gebot abgeben zu können.
Teilen / anderen einen Tip geben
Michael Luft
Authorized valuator
E-Mail senden
Shaun Major
Inspector
E-Mail senden

"Bensin V8-motor som går runt för hand. Trävirket i påbyggnaden fuktigt och skadat på vissa ställen. I övigt solblekt men ända förhållandevis bra bil."

Teknische Daten

  • Baujahr/Modelljahr
    1965/1965 
  • Erstzulassung
    1965-12-14 
  • Abgelesener Tachostand (km)
    27670 km 
  • Kennzeichen
    ADJ282 
  • Fahrgestellnummer
    529705 
  • Kw / PS
    142 / 193 
  • Kraftstoff
    Bensin 
  • Getriebe
    Manuel 
  • Innenausstattung/Polster
    vinul 
  • Farbe
    Röd 

Beurteilung Fahrzeugzustand

  • Zustand technisch:

    Tänder på startgas.

  • Zustand Interieur:

    Normalt för orenoverad bil.

  • Zustand Exterieur:

    Solblekt men ok.

  • Zustand gesamt:

    Startservice och översyn av bromsar behövs. Bra helhetsintryck.

Fahrzeugangeben vom Kraftfahrzeugbundesamt

Fordonsstatus: Avst 1996-01-22
Ursprungsbesiktning: 1965-12-14 (regbes)
Datum i trafik första gången: 1965-12-14
Besiktigad tom: 1993-02-28
Senast godkända besiktning: 1992-02-13
Körförbud: Ja
Skattebefriad: Ja
Årsskatt: -
Antal ägare: 5

Fakten zum Modell

The International Harvester Loadstar is a series of medium and heavy-duty trucks that were built by International Harvester from 1962 to 1978. The Loadstar was primarily used for local delivery, construction, and agricultural applications, as well as utility and fire trucks. It replaced the earlier R-series, which had been built in medium (and heavier) duty form until the Loadstar arrived.
It was widely recognizable by its grey grill and "butterfly" hood, but a one-piece tilting hood was available as option from 1972 onwards.[1] Most had a medium-duty 4x2 chassis, but 4X4 and 6x4 models were also built. A four-door extended cab was also available.
Models included: 1600, Binder, 1700, 1750, 1800, and 1850, with the numbers indicating the size of the model. The 1750 and 1850 had mid-range diesels. The 1600 and 1700 were available with 4X4, the 1800 and 1850 with tandem rear axles.

Lagerort und Info zur Besichtigung

Endast bokad visning
För visning av fordonet kontakta Holger Larsson

Telefon: +46 705 40 00 09

Abholung

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Shaun Major på telefon +46 709 72 40 07 eller maila till shaun.major@bilwebauctions.se
Hämtning skall ske snarast.
OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Transport
  • Här måste du själv ombesörja transport eller hämta på plats i Överkalix.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • Traktorer och övriga fordon i denna auktion kommer från Holgers Traktormuseum och har under lång tid stått stilla. De flesta har inte körts på många år och alla har stått parkerade utomhus. Informationen om objekten är sparsam och man måste som spekulant bilda sig en uppfattning utifrån bifogat bildmaterial. Maskinerna har då och då dragits runt / startats upp men det kan ha varit flera år sedan sist. De är beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och behöver teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte av batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan köras.
  • Under auktionsdagarna kan informationen om ett objekt komma att uppdateras, fram till dagen innan auktionen avslutas. När du bjuder vid slutet av auktionstiden, och även har lagt bud tidigare, så ber vi dig därför att läsa igenom beskrivningarna noga, för det fall att något har ändrats (på grund av ev. ny info).
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären
  • Om du genomför hela köpet på distans har du 14 dagars ångerrätt, men måste på egen bekostnad återlämna objektet. Dina fraktkostnader och andra kostnader ersätts ej när ångerrätt utnyttjas.
  • För objekt som inte avhämtats inom 14 dagar kan lagerhållning komma att debiteras.

Danke, dass Sie sich für unsere Auktionen interessieren!

Wir senden Ihnen eine E-Mail, wenn die Gebotabgabe startet.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG